Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

gisterenochtend zag ik dat Kanina weer wat minder begon te eten en vaak weer weg liep bij de bak, en weer aan het kwijlen was

maar omdat ze nog wel wat at en gewoon bleef drinken dacht ik ik wacht wel tot morgenochtend met bellen naar de dierenarts.

ook omdat ik niet wist of het wel echt spoed was en je in het weekend alleen mag bellen met spoed.

mormaal wordt ze om de 6 weken geholpen aan haar haakjes dus dat zou over twee weekjes weer zijn.

maar nu net ging ik haar eten geven en het viel al op dat ze niet meer aan het kwijlen was haar kin was weer mooi droog geen natte vacht meer,dus ik geef haar een bakje met bix en ze eet gewoon in een keer alles op dus nu lijkt het helemaal er niet meer op dat ze haakjes heeft.

ik weet niet of die zelf weg kunnen gaan dat ze bv een haakje had en door de bix dat die is afgebroken.

maar vind het wel vreemd normaal als ze dit heeft net als gisteren worden de klachten alleen maar erger en niet juist minder en lijkt er niks meer aan de hand te zijn.

Geplaatst:

Ik heb gezocht naar antwoord op je vraag, maar kan het eigenlijk nergens vinden.

Wat ik me wel kan indenken is dat als de kaakstand ed goed is, maar dat het konijn haken ontwikkeld omdat het onvoldoende eet (misschien door een achterliggende ziekte) of te weinig hooi ed eet, de haken wel weer kunnen slijten zodra het konijn wel weer de juiste dingen in voldoende mate gaat eten.

Is je konijn meer hooi of gras gaan eten?

Indien de kaakstand verkeerd is en de haken daarom aan groeien, zullen de haken niet vanzelf verdwijnen.

Geplaatst:

Kleine (beginnende) haakjes kunnen nog wel weer afslijten denk ik, door veel hooi etc. Maar dat is niet iets dat in één dag gebeurt en bovendien, van beginnende haakjes gaan ze niet kwijlen of stoppen emt eten vaak.

Misschien dat Kanina even op haar tong gebeten heeft ofzoiets stoms.. Ik weet niet of een konijn dat kan :P maar we weten allemaal wel dat het verrekte zeer doet als je op je tong bijt en een konijn kan door pijn in zijn/haar mondje wel gaan kwijlen en slecht eten.

Geplaatst:

ze eet helemaal geen hooi meer sinds ze de eerste keer gehopen is aan haakjes

daar voor at ze echt heel veel hooi.

ik ben wel ander voer gaan geven trovet en dan gemengd met HF super Trio omdat dit speciaal goed is voor de tanden.

wacht vandaag nog wel even af en anders bel ik morgen voor de zekerheid de dierenarts of hij even wil kijken er naar

maar tot nu toe eet ze weer goed en is ook niet meer aan het kwijlen.

bedankt voor de antwoorden

Geplaatst:

ik hoop ook dat het helpt

vooral omdat de dierenarts zei dat ik er over na moet denken als ze weer haakjes krijgt om haar in te laten slapen

nu gaat ze elke 6 weken onder narcose wat niet goed is en vooral dat haar hart er elke keer mee stopt tijdens de narcose

en dan moeten ze weer reanimeren.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .