Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn, klaartje, eet net goed meer. Dit valt me al een paar dagen op.

Ze eet wel gewoon haar biks, maar geen groentes meer.

begin van de week als ik haar andijvie od gaf, at ze maar een beetje op, maar de witlof ging er in als .... een razende.

evenals de nectarines, die ze verrukkelijk vindt.

maar nu, sinds vandaag, ze probeert wel een hapje te nemen, maar loopt dan weer weg. als of dit neit lukt.

nu vermoed ik zelf te lange tanden, maar ik kan eit kijken omdat ze erg tegenstribbelt.

hierdoor zal het ook lastig worden bij de dierenarts.

heb ook de symptomen van Myxo bekeken, maar daar heeft ze gelukkig geen last van.

Wel zit ze aan 1 kant onder de poep, wat ze eigenlijk nooit heeft. alsof ze in haar toilet heeft gelegen.

hebben jullie ideeën of is naar de da gaan toch het beste?

Geplaatst:

Ik zou zeker even langs de dierenarts gaan.

Wat is het voor poep wat er aan haar vast zit? Dit moet je wel proberen om er af te halen. Zeker als je konijn buiten zit, ivm vliegeneitjes en maden.

Je kunt zelf ook niet alle tanden van je konijn bekijken. Daarvoor moet je konijn onder een roesje bij de dierenarts, pas dan kan hij alle tanden en kiezen bekijken.

Eet ze wel hooi?

Geef je vaak nectarine? Dat bevat namelijk veel suiker en kan diarree veroorzaken, ook is het een dikmaker.

Geplaatst:

Klinkt inderdaad als een kiezenprobleem. Met witlof kunnen ze dan op de een of andere manier langer dooreten als platte groene groente. Eet ze wel nog hooi? In elk geval snel naar de DA lijkt me.

Geplaatst: (aangepast)

Ja zou haar even geen fruit geven

En zeker morgen naar een dierenarts

En sommige konijnen krijgen last van groenten

Heb je het lanzaam opgebouwd

Geef haar alleen even biks en hooi tot de keutels weer mooi zijn

aangepast door jrjsieben
Geplaatst:

Ik heb hier verder niets aan toe te voegen, behalve dat niet alle konijnen onder een roesje hoeven om de achterste kiezen te kunnen zien. Meestal wordt dit gedaan om het diertje minder stress te bezorgen, maar mijn voorkeur gaat eigenlijk altijd uit naar zo min mogelijk roesjes/narcoses ;)

Maar er zijn wel konijnen die echt een roesje moeten.

Ben je inmiddels al naar de da geweeest?

Geplaatst:

Het hoeft niet perse een kies probleem te zijn, als je konijn nog bik en hooi eet hoeft er niets aan de hand te zijn. Het belangrijkste is sowieso dat je konijn vocht binnen krijgt. Maar zeker weten even naar de dierenarts om het ergste uit te sluiten. Inderdaad het poep goed in de gaten houden en zeker even schoonmaken. Als het plak poep is, dan misschien ook wat minder bix en eventueel alleen hooi geven.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .