Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Twee weekjes heb ik nu mijn nieuwe konijntje. Helaas kwam ik erachter dat ze een grote rode bobbel bij haar buikje had. De dierenarts zegt dat dit een ontstoken naveltje is. Ik geef nu een week antibiotica en moet al het pus etc eruit drukken. Ontzettend naar!!

Nu is mijn vraag, is er iemand anders die dit ook heeft meegemaakt? Is het gevaarlijk en gaat het uberhaupt wel over? Want ik zie eigenlijk geen verbetering.

Groetjes!:yes:

Geplaatst:

Wat een vervelende situatie. Uiteraard is een navelbreuk, met bijbehorend pus en ontsteking geen pretje voor je konijntje.

Hoe moet je het schoonmaken. Bij ontstekeningen is inderdaad gekookt water en het vochtig houden van het wondje cruciaal. (Dit vooral bij mensen). Helaas, is je konijn harig en kun je geen nat gaasje systematisch op het plekje laten om het pus te onttrekken.

Idd, is je dierenarts konijnkundig? Vraag het anders even na. Pus uitdrukken lijkt me namelijk voor jou en het beestje niet prettig. Middels nat gaas onttrekken oid lijkt me fijner.... als dat tot de opties kan behoren???

Geplaatst:

Ja, het is inderdaad erg vervelend. Vind het ook zeker geen pretje om te doen. Konijntje houd het nog wel goed! Alleen als ik hard druk sparteld ze een beetje tegen.

Ik weet niet of mijn dierenarts konijnkundig is. Woensdag heb ik weer een afspraak, dus zal het haar maar is even gaan vragen.

Ik maak niet schoon met gekookt water. Met natte warme watjes en wc papier. Als alles eruit is ontsmet ik het met betadine oplossing. Misschien ga ik dan toch watjes met gekookt water gebruiken. Dit is anti-bacterieel toch?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .