Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb deze middag gemerkt dat ons nieuw konijntje Siebe last heeft van "trillende oogjes". (Gisteren niet gezien) Ik dacht dat het maar tijdelijk was, en heb er deze middag geen aandacht meer aan besteed.

Toen ik deze avond thuis kwam was het echter nog steeds zo. Je kan het zien in het volgende filmpje: http://imageshack.us/clip/my-videos/7/eyn.mp4/

Na wat opzoekwerk denk ik eerst en vooral dat het eventueel een binnenoorontsteking zou kunnen zijn? Maar hoe zou hij dit kunnen opgelopen hebben, hij zit (toch sinds hij bij ons woont) binnen. Daarvoor was hij 9 weken een buitenkonijntje bij de mama.

Ik heb naar de DA gebeld en een berichtje nagelaten, als ik niets terughoor van hem ga ik morgenavond eens langs. Ik hoop dat het niet ernstig is, want ons vorig konijntje, Milo, heeft nog maar net een spuitje moeten krijgen voor RHD.. :(

Geplaatst:

Had ik ook al gedacht. Vandaar dat ik me morgen zo spoedig mogelijk naar de DA zal haasten.

Ik hoop gewoon dat het dat niet is. Konijntje is amper 10 weken oud, zou het jammer vinden moest hij nu al sterven. Wij hebben hem nog maar weekje.

Geplaatst:

De dierenarts waar wij normaal naartoe gaan staat op de lijst. De andere zitten te ver (Belgiƫ).

Is het zo dringend? Anders bel ik naar mijn oude dierenarts. (Waar ik met mijn kat naartoe ga, die staat wel niet op de lijst)

Geplaatst:

Zijn net terug van de DA. Heeft een paar spuitjes gekregen. En zelf hebben we nog wat medicijnen meegekregen. We moeten hem deze nacht in zijn kooi houden (normaal loopt hij rond in de kamer) en zorgen dat hij zeker eet en drinkt. Ze denkt idd aan een parasiet, als het over 3 dagen niet beter is ziet het er niet zo goed uit..

Ik moest ook noog wat stoelgang binnenbrengen om te testen op Coccidiose.

Ik hou jullie verder op de hoogte.

Geplaatst:

Ze vermoed ook EC, maar ze heeft sowieso de medicatie ervoor gegeven. Want in principe kan je het niet zeker weten (behalve bij autopsie) zei ze, en ze wou daarom geen risico nemen. Als we zien dat hij reageert op die medicatie zal het dat zijn.

Geplaatst:
Nou beterschap

Er zijn en hoop topics over EC

Welke medicijnen heb je gehad

Panacur moet je ook hebben als ik het goed heb

Ehm, we hebben Baytril gehad (doorzichtig) en een soort witte strooperige vloeistof, en als ik het mij goed herinner was dat Fenbendazol, maar dat is hetgeen in Panacur zit vermoed ik.

Hoop dat je er op tijd bij bent geweest en dat de medicatie aanslaat! Goed dat je zo snel naar de DA bent gegaan! Ziet er idd niet goed uit op het filmpje. Arme Nijn!!!

Gisterenavond was het trillen in zijn ogen al verminderd en schudde hij ook niet zoveel meer met zijn hoofd (hij was dat ook beginnen doen). Deze morgen was het weer zoals gisteravond, maar na zijn medicatie te krijgen is het nu weer over. (toch het hoofd, het oog nog een klein beetje).

Heb daarnet ook wat poep moeten binnendoen bij de DA, omdat ze vermoedde dat hij eventueel ook last heeft van coccidiose. Ze hoopt van niet, want anders moet hij nog extra medicatie krijgen, en voor een konijntje van 10 weken oud zou dat natuurlijk wel niet erg plezant zijn.

Hij neemt zijn medicijnen wel met plezier in, en spartelt niet tegen als je met het spuitje afkomt bij zijn mond.

Nu, ik denk wel dat het goed komt, want hij kan al weer zoveel eten en drinken als een varken. :D

Geplaatst:

Die pagina had ik gisteren inderdaad al eens gezien.

Als hij eet kan hij zijn hoofd goed stilhouden, en als ik naar zijn ogen kijk zie ik dat ze enkel nog zeer traag bewegen, dus ik heb een goed gevoel dat de medicatie zijn werk doet. :)

Geplaatst:

arm klein konijntje! maar veel eten en drinken is een goed teken en ook fijn dat de medicijnen zo goed aan slaan!

hoop dat hij er helemaal bovenop komt en jullie lang plezier van hem kunnen hebben!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .