Suuzi Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Hij is vreselijk afgevallen, hij eet echt niks meer, drinkt niet, als hij morgenvroeg haalt is het een wonder, maar ik vrees dat ik hem uit z'n lijden zal moeten verlossen, hoe pijnlijk ook voor mij.In elk geval, ik moet morgen werken van 17-21u, dus morgen kan en wil ik niet naar de DA. Vrijdag ben ik vrij, ik ben bang dat ik dan knopen moet doorhakken.Wat een vreselijke situatie. Het klinkt alsof het nu heel slecht gaat met Jazz. Een konijn dat niet eet en drinkt..... Heeft hij de ochtend gehaald?Is het niet verstandig om vandaag vrij van je werk (school?) te nemen, met Jazz naar de DA te gaan en hem eventueel op te laten nemen? Anders loop je het risico dat je komende nacht met spoed naar de DA moet of als dit niet lukt Jazz en jij erg in de problemen komen. Heel veel sterkte!
Tup en Nijn Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 (aangepast) Arme Jazz! Klinkt idd. als het eindstadium. Dat zijn mond dicht gaat zitten, hoort idd. bij de ziekte. Bulten horen ook bij het ziektebeeld. Niet eten en drinken betekent sowieso de dood. Als je het nog niet op wil geven, kun je misschien proberen eten (in vloeibare vorm) en water via een injectiespuitje toe te dienen (via de mond). Maar of het in dit stadium nog helpt...Verschrikkelijk! Ik leef met je mee! 1 september 2011 aangepast door Tup en Nijn
ceedeerom Geplaatst: 1 september 2011 Auteur Geplaatst: 1 september 2011 Suuzi, ik kan absoluut geen vrij nemen, ik kan me ook niet ziek melden want ik ben nog maar pas terug aan de slag na ziekteverlof.Ik heb vanmorgen z'n neus gespoeld met een zoutoplossing, hij heeft net zelfstandig munt gegeten en dan wil ik weer niet opgeven.Het is zo zwaar om te beslissen.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Wat een heftige strijd tegen die rot ziekte.......... Sterkte met Jazz, ik leef met je mee :frown:
Snuffer Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Zet jazz weg van je andere konijnen,vraag heel veel advies, en zzzorg voor hem.trouwens, weten jullie waar myxomatose vandaan komt? een austrailsche professor was de konijnen in zijn tuin zat. !Niet opgeven! Niet opgeven!
roosjerobijn Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Heeft Jazz pijn denk je?De dag dat we Roosje in hebben moeten laten slapen at hij ook ineens als een slootgraaf. Vooral groenvoer! Volgens de KKDA deed hij dat enkel puur instinctief. Voor een konijn in de natuur die niet meer eet is het afgelopen dus vandaar legde ze uit.Ik dacht het gaat toch beter met hem, klampte me aan alles vast, maar helaas. Ondanks de pijnstilling had hij pijn en waren de vooruitzichten NIET goed. Er was geen kans meer op verbetering, enkel verslechtering en dit was voor hem GEEN leuk leven...Als leven lijden wordt dan is het fijn dat wij mogen en kunnen beslissen voor onze Nijnen dat ze NIET langer hoeven te lijden... Ook niet omdat het baasje hem/haar niet kan laten gaan, daar doe je je Nijn geen plezier mee.Heel veel STERKTE nogmaals!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Boseetje Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 pfffoew heftig zeg! Knuffel voor jou en Jazz!
Boefje Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Nou ja met een ziekte moet je er toch doorheen dan heeft een konijn pijn maar daarna kan die weer beter worden. Het is een ander verhaal als je konijn zijn of haar hele leven pijn moet lijden.. ik zou het niet opgeven..vecht ervoor... ik begrijp heel goed hoe je je voelt wat werk betreft...erg he.. je konijntje voelt als je kindje of in elk geval een heel dierbaar wezentje.. en werk begrijpt dat vaak niet..en niemand boeit het wat... en het liefst heb je zoiets van ze rotten maar op!! Het leventje van mijn konijntje gaat voor..maarja je moet ook werken om je rekeningen te betalen.. echt zo rot..alsof je nog aan je werk kan denken op zo'n moment...
happy211 Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Wat vreselijk allemaal! Vooral aangezien het MAAR een konijn is, snappen veel mensen niet hoe belangrijk ze voor ons kunnen zijn. Je neemt toch zo weer een nieuwe!?! Geweldig dat je zo vecht! Aan jouw goede zorgen zal het iig niet liggen. Sterkte! Heel veeel sterkte!
ceedeerom Geplaatst: 1 september 2011 Auteur Geplaatst: 1 september 2011 OK, een update, hoewel er weinig te vertellen valt.Ik ben net terug van m'n werk, ik heb zowat de hele rit (35min) zitten huilen. Wat er allemaal door mijn kop ging, niet normaalDan kom je thuis en dat zielige hoopje konijn zit daar en je hart breekt en je weet dat je hem wellicht niet meer kan redden maar je wil het zo graag.Je hoopt op een wonder, je hoopt ook heel laf dat je hem dood gaat vinden zodat je niet die vreselijke beslissing moet maken en prompt daarop veracht je jezelf omdat je zoiets denkt.
roosjerobijn Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 (aangepast) Oh ja absoluut, als Ć©Ć©n van mijn konijnen ziek is gaat dat voor ALLES!!!! Ook voor mijn man en de kinderen. Heb Tygo een paar weken geleden ziek gehad w.s. gas en van 23:00 t/m 4:30 met hem bezig geweest voor hij weer wat zelf at. Was kapot, maar gaan slapen OOOOOOH NEEEEEEEEEEEEEH!!! En ik heb hem weer beter gekregen!!! Moet er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als ik genegeerd had dat hij niet kwam toen ik ze voor de nacht verzorgde!En zo heb ik dat ook vanaf 5 oktober t/m 3 november voor Roosje gedaan. Wat was hij ziek! En daarvoor Wollepluis die longkanker bleek te hebben en nog maar 10% longcapaciteit bleek te hebben nadat de DA eerst dacht dat hij longontsteking had. Kuur na kuurā¦ Niets hielpā¦ En ik bedoelde ook alleen maar te zeggen dat als hij pijn heeft en als er GEEN vooruitgang te verwachten is danā¦ alleen dan natuurlijk!!! 1 september 2011 aangepast door roosjerobijn
AnneGrootendorst Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Het enige dat ik kan doen is je heel veel sterkte en wijsheid toewensen. Wat vreselijk voor je!
roosjerobijn Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Lees net je update. Wat herkenbaar!!!!!!!!!!!!!!! Dat had ik precies zo. En dan ging ik naar de DA en zei het gaat beter hij heeft weer wat gegeten. En dan zei de DA je klampt je overal aan vast, maar het gaat niet beter... En toen zei ze we moeten samen een tijd afspreken en als het dan nog niet beter gaat dan moeten we samen besluiten dat we stoppen met behandelen etc...Heb je met jou DA gesproken over of er nog hoop is voor Jazz? Kan je goed met je DA overleggen. Is hij /zij een KKDA?
ceedeerom Geplaatst: 1 september 2011 Auteur Geplaatst: 1 september 2011 Even melden dat ik zonet besloten heb Jazzy Bun morgen te laten inslapen.We hebben zo hard gevochten, maar er is geen hoop meer, ik moet realistisch zijn.Kan niet meer stoppen met huilen
teddytjes Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Och jee. Soms is het beter om te laten gaan ookal is het nog zo verdrietig.....Ik zal morgen een kaarsje opsteken..........
Tup en Nijn Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Ik leef met je mee! Heel veel sterkte! Je hebt alles gedaan, gevochten tot het eind, net als Jazz. Dapper dat je deze beslissing durft te nemen en hem verder leed bespaart. Jazz krijgt rust, net als Hayley. Samen over de regenboogbrug...Ik zit hier ook te huilen terwijl ik je bericht lees!
roosjerobijn Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Meis krijg er kippevel van!!! Wat een ontzettend moedige beslissing heb je genomen, voor jullie allebei!!!!Zit hier met de tranen in mijn ogen, voel zo met je mee!!! Ook dit is zorgen voor je beestje! Heb heel veel respect voor je! Je hebt het goed gedaan zo, wat hebben jullie het goed gedaan. En wat hebben jullie gevochten samen!!!!!!!!!!!!! Echt petje af!Het is goed zo, al voelt dat vast niet zo.Heel veel sterkte vannacht en morgen, hoop dat ze in jou armen in slaap mag vallen.Sterkte sterkte sterkte!!!!!!!!!!
Christaaa Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Veel sterkte! Ik denk dat je echt de goede beslissing neemt, maar het is natuurlijk niet makkelijk. Nogmaals sterkte.
Sibelle Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Ik vind je zo dapper. Heel veel sterkte morgen, geef jazz een knuffel van ons allemaal.
Gwentje Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Meis krijg er kippevel van!!! Wat een ontzettend moedige beslissing heb je genomen, voor jullie allebei!!!!Zit hier met de tranen in mijn ogen, voel zo met je mee!!! Ook dit is zorgen voor je beestje! Heb heel veel respect voor je! Je hebt het goed gedaan zo, wat hebben jullie het goed gedaan. En wat hebben jullie gevochten samen!!!!!!!!!!!!! Echt petje af!Het is goed zo, al voelt dat vast niet zo.Heel veel sterkte vannacht en morgen, hoop dat ze in jou armen in slaap mag vallen.Sterkte sterkte sterkte!!!!!!!!!!Hier sluit ik me bij aan.
jrjsieben Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Heel veel sterkte met deze moeilijke opgave
chan Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Heeeeeeel veel sterkte met het verlies van je 2 lieve nijnen!
Aanbevolen berichten