Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb mijn konijnen stronghold gegeven omdat ik vlooien bij ze heb gezien. Maar Lennard interesseerde het geen barst, maar de andere 2 zitten het van zich af te likken. Ik heb ze al apart zitten zodat ze elkaar niet kunnen wassen. Maar nou doen ze het zelf?!

Hoe slecht is dat voor ze? Ik probeer ze al steeds te storen zodat ze niet alles weg kunnen krijgen, maar ik kan ze niet eeuwig tegenhouden :(

Geplaatst:

Hebben ze ook al gehad... maar die vieze vlek is belangrijker voor ze geloof ik.

Ik heb net nog even gekeken en het wordt al aardig droog. En ik zie ze niet meer likken en poetsen, dus hopelijk laten ze de rest zitten.

Geplaatst:

Ik zou ook niet weten hoe je dat kunt voorkomen. Zou bijna aan zo'n kraag denken, maar die zit normaal precies in een konijn zijn nek en lijkt me niet prettig...

Misschien kun je wel het hok behandelen? Misschien met stoom? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Geplaatst:

Ik had al een link gestuurd. CDvet heeft een middeltje die natuurlijk is en preventief werkt. Dan werk je niet meer met gif. CDvet heeft verschillende types hierin, dus wel opletten dat het bedoeld is voor konijnen!

Geplaatst:

Nou ze hebben het deze keer gelukkig overleeft. Ik zie geen rare dingen bij ze en Urf was zeer druk met z'n buurman te inspecteren.

Zou het wat zijn om de hokken te behandelen met een stoomreiniger?

Geplaatst:

Ja, was hier wel zo, maar vlooien kunnen wel je trap op en als je konijnen daar niet komen, werkt het daar dus niet ;) Maar ik gebruikte het destijds ook nog voor mijn 2 honden en kat. Nu dat ik weet dat het ook natuurlijk kan, gebruik ik het niet meer ;)

Volgens mij stond het ook in de bijsluiter van stronghold.

Geplaatst:

Ik heb alleen 3 pipetten gekregen, dus geen bijsluiter.

Ik vind het ook lastig te zien wanneer ze weg zijn. Want ik kan vanaf vandaag eventueel Lennard koppelen, maarja ik wil niet dat hij een ander "besmet"

Geplaatst:

Je kan een konijn op een witte ondergrond zetten en met een fijne kam kammen. Meestal zie je dan wel wat.

Wel vreemd, want stronghold heeft verpakkingen van 3 pipetten...

Misschien kan je googlen..

Geplaatst:

Ja maar ik had pipetten gekregen voor verschillende gewichten, zit nog een kleine meid bij die niet zo'n grote pipet mocht hebben. dus ik heb ze los meegekregen bij de da.

Ik zal hem eerdaags eens uitpluizen :) thnx voor de tip!

Geplaatst:

Ik heb Miep vorig jaar behandeld met stronghold en heb haar erna bijna een half uur weggehouden bij Gijs. Ook heel goed de vacht aan de kant gedaan en samen met iemand gedaan zodat 1 iemand de vacht goed weg kan houden en ik het pipetje kon legen op de huid. Ik heb zo nooit problemen gehad!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .