Debbie Geplaatst: 24 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2011 Hallo Sjorsje,Mijn dierenarts raadde me aan om ze gewoon meteen bij elkaar te zetten dus heb op dit moment 4 konijnen in de huiskamer rond hupsen (zitten normaal buiten)Dit gaat eigenlijk prima. De dame die gecastreerd is was de baas dus ze hebben een soort respect voor haar ofzo, heel apart!Ze komen haar alleen kusjes brengen en rustig bij haar liggen en verder laten ze haar.Wat wel een beetje vervelend is, is dat Binky die eigenlijk ook altijd al graag de baas wilde zijn nu een beetje zijn kans pakt en probeert de baas te worden van lilly en Herbie. Dit zorgt wel voor wat rumoerigheid.Jady is echter haar ''vervoersmandje'' uit sinds vannacht, en dit zorgt ervoor dat Binky stopt met domineren. Grappig ook dat Lilly en Herbie echt komen schuilen bij Jady. Vannacht om het uur de wekker gezet. Ergens ben ik blij dat ze allemaal samen zitten maar wil extra goed in de gaten houden dat dit goed blijft gaan. Gelukkig ben ik de hele week vrij. Gisteravond begon Jady dus wat rond te hupsen, en at wat wortelloof en bleekselderij, vooral de laatste gaat er gulzig in. Fijn!Om 05:00 vanochtend heb ik Jady metacam (pijnstilling) gegeven. Ze heeft direct een groot blad andijvie weg zitten eten, heerlijk dat ze dit zo makkelijk doet op schoot.. normaal rent ze er snel mee weg.Heb haar 3ml juvenile (dwangvoeding) extra dun met water gegeven. Zo heeft ze toch ook wat vezels binnen. Haar rompertje was van onder een beetje nat doordat ze in wat water uit de drinkbak had,dus die heb ik even uitgetrokken om te drogen. Die gaat vanmiddag weer aan. Kon direct haar wond bekijken en die zag er keurig uit. Voor mijn gevoel veel kleiner als bij mijn vorige dames.Hij heeft het onderhuids gehecht en ziet er heel rustig uit. Wel erg grappig om te zien dat Binky (die zoveel gebeten werd door Jady) nu steeds een stapje dichter bij haar gaat zitten en verbaasd lijkt van ''Hee!'' je doet me niks! Het gekke is ook dat Jady het allemaal prima vind en lekker haar gang gaat.Al met al toch best positief denk ik zo.Heb wel echt een rotnacht gehad met heel veel migraine, dat nu nog steeds aanwezig is. Heb me natuurlijk de hele week hardstikke druk gemaakt en zeker gister behoorlijk.Voelde me wel vervelend want je wil alles in de gaten houden en ik kon amper mijn ogen open houden bij een schemerlampje.Ik heb niet echt geweldige foto's nog maar om even een idee te geven ga ik ze er wel even op zetten.
Wabbit Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 Fijn te horen dat het goed gaat met je konijn en dat de andere haar zo ondersteunen. Ik kan me voorstellen dat je slecht slaapt en vrij druk in je hoofd bent met alle mogelijke senario's, verzorging etc.
Debbie Geplaatst: 24 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2011 (aangepast) Nou hier alvast een paar foto's.Zal vanmiddag even iets betere maken maar voor het idee Haar veilige haven Onderbak van de vervoersbox.Net thuis aangekomen en even lekker drinken.Let niet op die irritante streep, telefoon heeft een rare instelling aanstaan -_-Hier Herbie en Lilly zo dicht mogelijk bij haar.. Waren we net thuis.Herbie past alleen met zijn hoofd dus zijn overige helft is uit beeld hihi. 24 augustus 2011 aangepast door Debbie Foto's erg groot.
Dollie Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 Fijn dat het goed is gegaan en dat ze zo goed hersteld! Leuke foto's. Ik ben wel heel benieuwd naar hoe het achter precies (vast) zit, kun je daar ook foto's van maken?
Debbie Geplaatst: 24 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2011 Het rompertje is nu uit dus zal even foto's maken! momentje
Sjorsje Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 Wat een lieverds! Wel apart net een baby in een rompertje (maar dan wel een hele harige). Ik heb ze vanmorgen bij elkaar gezet, en het gaat eigenlijk heel goed. Eenmaal even elkaar achterna gezeten, maar nadat ik tussenbeide kwam, niets meer gebeurd. Nu liggen ze bij/tegen elkaar aan. Mijn voedster is nog wel steeds erg dominant, maar ja de hormonen zijn er nog niet uit. Hopelijk wordt ze milder (en knaagt ze niet meer zoveel...). Hij is wel de baas over haar, denk ook omdat hij ouder is en groter.
Debbie Geplaatst: 24 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2011 Zoals je op een aantal foto's kunt zien heb ik een stukje ingeknipt op de plek waar haar ''plasser'' zit. De keutels konden er gewoon goed uitkomen maar haar urine kon niet weg, dus daar zat hij bij haar niet helemaal goed.Evert zei ook dat dit de eerste levering is van de konijnenrompertjes en dat ze steeds zullen worden aangepast.Dit rompertje is maatje xs want Jady is een klein konijntje Bovenaanzicht. Bovenin zit dus haar hoofdje.Onderin moeten door de grote gaten haar poten.Hier zie je het knipje goed, en het systeem.Het zit vast door middel van drukknopjes en klitteband.Haar staat zit dus ook gewoon niet bedekt door de romper.Zoals je ziet heb ik aan de linkerkant het gat voor het pootje iets groter geknipt, voor de zekerheid. Wilde niet dat het te strak zat.Je ziet dat lichtblauwe stofje, dit is echt een extra zacht stofje die extra versteviging biedt.In het midden zit dus de staart en aan de buitenkantjes de achterpoten.perfect systeem en blijft ook goed zitten.En hier hoe het eruit ziet vanaf haar buik.Ik ben er erg tevreden over. Jady heeft er naar mijn inziens totaal geen last van.Ze probeert er niet aan te bijten en ze blijft er verder ook vanaf.Ze loopt prima rond en bovendien voelt het fijn dat haar wond niet wordt geprikt door hooi of eventueel scherpe dingen.Ook ligt ze echt languit met haar voor en achter poten gestrekt dus ik denk wel dat het helpt.Wel moeten er wat kleine aanpassingen worden gedaan maar dit is natuurlijk ook omdat ieder konijn een andere bouw heeft.Hoop dat het een beetje duidelijk is hoe het werkt.
Debbie Geplaatst: 24 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2011 Wat een lieverds! Wel apart net een baby in een rompertje (maar dan wel een hele harige). Ik heb ze vanmorgen bij elkaar gezet, en het gaat eigenlijk heel goed. Eenmaal even elkaar achterna gezeten, maar nadat ik tussenbeide kwam, niets meer gebeurd. Nu liggen ze bij/tegen elkaar aan. Mijn voedster is nog wel steeds erg dominant, maar ja de hormonen zijn er nog niet uit. Hopelijk wordt ze milder (en knaagt ze niet meer zoveel...). Hij is wel de baas over haar, denk ook omdat hij ouder is en groter.Haha héle harige baby Fijn dat het goed gaat samen. Het duurt inderdaad nog even voor de hormonen weg zijn maar als het goed gaat onderling denk ik dat het goed moet gaan toch?Ik heb echt het idee dat mijn Jady de aanwezigheid fijn vind van haar vriendjes.
Aanbevolen berichten