Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

*Lange tijd niet actief geweest op Bunnybunch, terwijl ik eigenlijk al jaren actief lid was.

Nijntje, mijn meisje stierf nu bijna een jaar geleden.

Zij was de reden dat ik op bunnybunch kwam en om een of andere reden was het pijnlijk om op het forum te komen. Klinkt misschien raar... Wilde dit toch even uitleggen.*

Ik heb in mijn tuin een groep van 4 konijnen wonen, bestaande uit:

- (ex)ram Fransoos Herbie

- gecastreerde voedster Binky

- Voedster Lilly

- Voedster Jady.

De groep is vrij hecht, maar merk al wel een poos dat Binky, de gecastreerde voedster een beetje op haar eigen eilandje leeft. Ik heb een groot hok met een grote ren dus hier is ook de ruimte voor.

Ik merkte twee dagen geleden dat Binky niet naar het nachthok kwam voor hun groentenlunch, dit baarde me zorgen omdat ik dacht dat ze ziek was.

Toen ik echter in de ren het groenvoer neerlegde begon ze direct vrolijk te eten en kwam om een aai vragen.

Een tijdje later kwam Jady naar beneden gestormd en vloog Binky grommend aan. Binky ging volledig op de loop en bleef ver uit de buurt.

Ik zie de laatste dagen dat dit gedrag zich vaker voor doet en vermoed ook dat dit toch al een tijdje niet zo lekker loopt. (heb ook meerdere bijtwondjes ontdekt bij Binky haar rug/kont)

Binky was net zo dominant als dat Jady nu is, echter na haar castratie is zij ontzettend verandert. Bovendien was de baarmoeder van Binky (toen 3 jaar oud) al flink opgezet.

Mijn lieverd Nijntje, die inmiddels overleden is, heeft baarmoederonstekingen gekregen op haar 4e jaar. Na de castratie is zij volledig opgeknapt.

Ik denk dat ik als baasje voldoende gewaarschuwd ben omtrent het gevaar baarmoederonsteking/kanker bij de dames.

Ik zei ook al een half jaar dat Jady ivm haar leeftijd in augustus aan de beurt was.

Toch schoof ik het weg want ik ben natuurlijk bang dat de operatie fout gaat etc.

Toch nu besloten het aan te gaan, voor de gezondheid van Jady en hopelijk voor weer rust in mijn groep, en wat meer ruimte voor Binky.

Aanstaande dinsdag om 09:00 worden we verwacht bij Evert Jan de Boer van dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht.

Nijntje en Binky zijn ook door hem geopereerd en ik heb veel vertrouwen in zijn kundigheid. Zodoende gaan we weer een rit tegemoet van een uur.

Ik ben best een beetje zenuwachtig, je brengt een gezond konijn weg wat niet leuk is...

Ik hou het verloop van de genezing en natuurlijk hoe de operatie is gegaan hier bij.

Dit omdat ik het zelf fijn vind het te lezen van anderen wanneer je eraan twijfelt de operatie aan te gaan, dus wil ik hier zelf ook mijn steentje in bij dragen :)

Geplaatst:

Nou morgenochtend is het zover, Kijk er best wel tegenop.

Het is gewoon vervelend dat ik haar niet even op de hoogte kan brengen, wat misschien een beetje raar klinkt haha.

Vind het ook niet leuk haar bij dr maatjes weg te halen.

Straks de nodige lekkere groenten halen en alles in huis maar klaarzetten, het is eigenlijk een buiten nijn dus moet het een en ander verbouwen.

Vandaag nog maar even lekker vertroetelen :)

Geplaatst:

Hoi Sharon! lief van je, dankjewel!

Ik voel me beroerd en bezorgd. Alles staat klaar en heb de nijnen vandaag wat vroeger hun groentenschotel gegeven als normaal.

(normaal 12:00 snachts) nu om 20:00 al, omdat ik hoop dat ze dan morgenochtend ook lekker wat hapjes neemt. Had het gevoel dat dit bij de laatste dame ook wel positief was omdat mocht ze na de operatie moeilijk op gang komen met eten weet ik ook dat ze wel wat binnen heeft gekregen smorgens, zal alsnog uiteindelijk moeten dwangvoeren misschien maar het geeft een gerust gevoel.

Ik kijk er vooral tegen op om haar morgen achter te laten daar en dan uren rond te hobbelen in Utrecht haha. Ik heb iedereen op het hart gedrukt me niet! te bellen voor 13:00, dan schiet ik niet in de lucht om niks.

Morgen om 08:00 richting Utrecht, hoop zo dat alles vlekkeloos gaat verlopen.

Geplaatst:

Sterkte! Maak je vooral niet te druk, het is vast een sterk konijn! En kijk naar het positieve, mindere gezondheidsrisico en de rust in de groep weer terug!

Geplaatst:
Komt vast goed hoor (makkelijk kletsen, ik weet het)

Ga maar lekker shoppen of zo, in ieder geval lekker geld uitgeven, troost vaak wel.:$

hihi bij wie helpt dat nou niet?? haha

Geplaatst:
hihi bij wie helpt dat nou niet?? haha

Haha! Nou ik moet zeggen het is zeker een voordeel dat de kliniek niet ver van het winkelcentrum is.

Auto parkeren en lekker met de bus erheen. Gewoon iedere winkel al in om mijn aandacht te verzetten.

Oooh.. wat zal vriendlief blij zijn met mij morgen.....:bounce:

Een neurotische vriendin die alle winkels in wil.. :he:

Geplaatst:

haha, dat die van jou nog mee wil,

die man van mij begint al te zuchten als 'ie het woord winkelcentrum al hoort! hihi

En dan gaat kleding nog wel, maar als ik iets voor de beestjes of de paarden moet hebben gaat het hem toch iets te ver!

pff, mannen!:whistle2:

Geplaatst:

Mijn vriend is gelukkig wel echt net zo verzot op mijn konijntjes als mij.

Heb nu een jaar een relatie en hij had totaal geen kennis van konijnen, en was bereid alles voor ze te doen.

Hij zag natuurlijk de bergen groenten die ik insloeg en vond me al zo gezond haha.

Toen ik hem toeriep dat het dinsdag gebakken eieren dag was voor de konijnen *en dacht dat hij wel begreep dat dit een grapje was* stond hij dus echt eieren voor ze te bakken hihihi.

Geplaatst:

Ja ik hou jullie absoluut op de hoogte :)

Ik hoop morgen rond 16:00 weer thuis te zijn, Doorgaans mogen ze rond die tijd pas weg maar omdat ik de operatie al vaker heb laten doen bij mijn voedsters mag ik haar als ze goed wakker is al mee naar huis nemen.

(toen ik de eerste keer kwam heb ik hem ondervraagt alsof hij in een rechtszaak zat *bloos* dus hij begreep wel dat ik me er dubbel en dwars in verdiept had)

Jady is een pittige tante, ik hoop dat dit positief is zodat ze wel haar ding gaat doen.

Maar ik weet dat konijnen zo verschillend reageren.

Nijntje was een zorgenkindje en verwachtte veel problemen, binnen een paar uur at ze de oren van mijn hoofd en liep ze vrolijk rond.

Binky ook een lekker druk ding die overal op af gaat, geen problemen verwacht en ja hoor, stuk lastiger na de operatie.

Als ik Jady na de operatie maar weer in mijn armen kan sluiten,.. :)

Geplaatst:

Nou, bijna alles in orde om weg te gaan.

Ik heb geen oog dicht gedaan vannacht dus ben behoorlijk moe, slaap al een paar nachten slecht van de zenuwen -_-

Ik ga de dames en heer nu nog even wat lekkers brengen en dan om 08:00 de vervoersbox in en wegwezen hier :)

Duim voor ons aub!

Geplaatst:

Gelukkig zijn jullie veilig thuis :D

Staat het winkelcentrum nog recht ??? hahahahaha

Ik las dat je vriend echt dacht dat konijnen gebakken eieren aten, HILARISCH!!! :lol:

Die van mij heeft niks met mijn nijnen :s. hij maakt de ren wel maar als ik aan hem vraag haal ff "dit of dit" dan zegt die doe jij dat maar ff want ik weet niet wat je moet hebben :lol:

Mannen he!!!

Als die man van mij begint over winkelen begin ik te huiveren ;) Ik heb een hekel aan winkelen...

Geplaatst:

Haha nou het winkelcentrum staat nog prima hoor, ik voelde me echt niet okƩ door alle zenuwen! Bah.

We waren op tijd in Utrecht, en Jady werd meteen even nagekeken door de dierenarts.

Ze zag er piekfijn uit en hij zag geen problemen.

Er waren nieuwe rompertjes speciaal gemaakt voor konijnen (helemaal vanuit China) en ik wilde die graag erbij kopen zodat ik ook zeker wist dat de wond rustig kon genezen.

Nou Jady in het hokje gezet en terwijl ze in de auto heel nerveus deed begon ze daar gelijk wortelloof te eten. Dat stelde me wel gerust.

Ik heb daarna rond gelopen bij de winkels maar kon mijn aandacht er niet bij houden.

Gelukkig hoorde ik om half 1 dat alles in orde was en dat ze wakker aan het worden was. Rompertje was al aan dus dat hoefde ik zelf niet te doen.

Het liefst wil je dan direct naar je nijn toe maar oke, ik mocht haar half 3 meenemen dus besloot nog even wat te gaan doen tot die tijd :)

Eenmaal aangekomen lag ze daar dan. Ik was verbaasd over hoe goed ze eruit zag, natuurlijk wel slapjes en half op haar zij maar haar oogjes waren alert in tegenstelling tot bij mijn andere dames.

Evert Jan de Boer kwam vertellen dat hij foto's had genomen van Jady en haar rompertje en vroeg of hij deze mocht gebruiken voor de nieuwe folder van de nieuwe rompertjes, leuk!

Ik krijg een folderexemplaar toegestuurd.

Wel een gek gezicht je konijn in een soort fel groene baby romper whaha. dan die plukken haar van haar die eruit steken.

Het verbaasd me dat ze er totaal geen last van heeft.

In de auto lag ze wel wat voor pampes in de vervoersbox, maar bij thuiskomst begon ze direct wat stapjes te wandelen en zelfstandig uit haar waterbak te drinken.

Ook vond ze een manier om zich te wassen en reageerde alert op de geluiden.

Op aanraden heb ik na een uurtje kalmeren de andere nijnen erbij gehaald en dit had ook een goed effect. Ze begonnen direct op een hoop te liggen en elkaar kusjes te geven. Dat was een fijn gezicht.

Jady drinkt best veel, dat schijnt vaak door de narcose te komen en hou dat wel in de gaten.

Ik heb na 3 uur de dierenkliniek nog even gebeld want ze was aan het knarsetanden en mocht haar eerder metacam geven.

Jady huppelt zo nu en dan een rondje, en heeft al wat hapjes van wortelloof en bleekselderij gegeten.

Ze ligt ook gewoon lekker lang uit met haar pootjes naar achter gegooid dus dat lijkt me erg positief.

Nou ik ben doodop en heb hardstikke hoofdpijn, dus zo even op de bank met een paracetamol.

Geplaatst:

Ja hihi! Natuurlijk verdienen jullie foto's!

Ik heb in alle drukte alleen nog foto's gemaakt van het bergje konijnen bij thuiskomst :)

Ik ga morgen met daglicht even wat foto's schieten en ook die van vandaag op de pc zitten dus morgen kunnen jullie Jady in felgroen rompertje aanschouwen haha!

Geplaatst:

Hoi, ik reageer ook even (vroeger hier wel meegelezen, zelfs mn wachtwoord deed het nog, nu een vraag).

Fijn om te horen dat de operatie goed is gegaan. Mijn voedster is vorige week geopereerd. Sinds gisteren het idee dat ze wel weer echt eet (daarvoor steeds kleine hapjes, de eerste 2 dagen ook dwanggevoerd totdat ze dit echt niet meer toestond).

Mijn rammetje zit apart van haar, maar hoelang moet dit eigenlijk? Ze lopen wel samen door de kamer, dat gaat goed. Hoelang lieten jullie ze apart zitten? Vind het voornl. voor haar zielig, want ze werd er toch onrustig van, ondanks dat ze kort bij hem zat.

Geplaatst:

:bounce::bounce::bounce:

Ja hihi! Natuurlijk verdienen jullie foto's!

Ik heb in alle drukte alleen nog foto's gemaakt van het bergje konijnen bij thuiskomst :)

Ik ga morgen met daglicht even wat foto's schieten en ook die van vandaag op de pc zitten dus morgen kunnen jullie Jady in felgroen rompertje aanschouwen haha!

Geplaatst:
Hoi, ik reageer ook even (vroeger hier wel meegelezen, zelfs mn wachtwoord deed het nog, nu een vraag).

Fijn om te horen dat de operatie goed is gegaan. Mijn voedster is vorige week geopereerd. Sinds gisteren het idee dat ze wel weer echt eet (daarvoor steeds kleine hapjes, de eerste 2 dagen ook dwanggevoerd totdat ze dit echt niet meer toestond).

Mijn rammetje zit apart van haar, maar hoelang moet dit eigenlijk? Ze lopen wel samen door de kamer, dat gaat goed. Hoelang lieten jullie ze apart zitten? Vind het voornl. voor haar zielig, want ze werd er toch onrustig van, ondanks dat ze kort bij hem zat.

2 weken na de sterilisatie kan je ze samen zetten, dan zijn de hormonen eruit...

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie! Kans op een nestje is er niet hoor (rammetje is ook al gecastreerd, langer geleden), maar niet dat ze er last van heeft. Zij is wel altijd graag bij hem. Ze likten elkaar gisteren door de tralies heen :-) Zo lief!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .