Ga naar inhoud

Pluto is ziek :(


Kiekeboow

Aanbevolen berichten

Toen ik de nijnen gisteravond eten ging geven was er nog helemaal niks aan de hand. Ze rende even enthousiast als anders in de rond wanneer ik de ren binnenstap, en nog enthousiaster omdat ze weten dat het s'avonds etenstijd is. Ik heb nog even lekker met ze geknuffeld.

Toen ik Pluto zijn bakje met brokjes had gevuld begon hij meteen te eten, net als altijd. Ik wilde net weer naar binnen gaan toen ik zag dat er iets niet helemaal goed ging. Het leek alsof hij zich verslikt had. Er kwam snot uit zijn neusje en slijm uit zijn mondje en probeerde steeds te braken.

Hij kwam steeds naar me toe zo van help me eens, ik voel me niet goed! Na ongeveer een kwartiertje ging het beter en werd hij rustig. Hij kroop tegen me aan en bleef zo een tijdje zitten. Daarna ging hij terug naar zijn brokjes en begon weer te eten. Het leek alsof er niks meer aan de hand was.

Voordat we naar bed gingen ben ik nog even gaan kijken en Pluto kwam gewoon naar me toe, net als anders, niks meer aan het handje.

Maar de volgende ochtend toen ik ging kijken lag hij achterin zijn hok, hij kwam niet eens naar me toe. Dat ik echt niks voor Pluto! Hij loopt nu wel gewoon wat rond, maar gedraag zich zo ontzettend sloom. Ik zie gewoon at er iets niet klopt en dat hij pijn heeft. Hij eet gelukkig wel en heeft ook zijn brokjes van gisteravond helemaal opgegeten,

Ik heb meteen de dierenarts gebeld en even overlegd. Als ik me zorgen maak mag ik natuurlijk langskomen. Mijn vriend is over een uurtje klaar met werken dus ik heb met de dierenarts afgesproken dat ik hem over een uurtje nog even terugbel en mocht er geen verbetering zijn dat we dan meteen langs kunnen komen.

Ik maak me echt vreselijke zorgen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn bij de DA geweest. Hij heeft uitgebreid gegeken maar heeft eigenlijk niks geks kunnen vinden. Hij heeft wel iets gekregen tegen pijn. Heb ook het idee dat het wat beter gaat nu. Hij zit rustig van zijn hooi te knabbelen en is inmiddels grondig schoon gewassen door mijn andere nijn;)

Morgen moet ik de DA even bellen om te laten weten hoe het gaat (of eerder mocht het niet goed gaan). Als hij an nog niet de oude is kan ik hem maandagochtend brengen. Hij krijgt dan een roesje zodat ze wat beter en dieper in zijn keel kunnen kijken.. Ik hoop echt dat het niet nodig is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt echt wel als een flinke verslikking hoor.

Misschien heeft ie nog iets in zijn keel zitten, of is zijn keel nu gewoon erg pijnlijk.

Ik zou in ieder geval even wat zachte dingen proberen te geven en hem hƩƩl goed in de gaten houden.

Volgens mij (correct me if I'm wrong) kan er ook iets in de longen terecht gekomen zijn en dat is niet goed.

Succes, hopelijk is Pluto snel weer de oude.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er echt een verslikking is geweest, kan het idd in de longen terecht zijn gekomen. Dit kan een longontsteking tot gevolg hebben. Hou je konijn de komende weken daarom wel goed in de gaten. Maar maak je niet te druk, want dat breng je dan weer over op je konijn ;) Bovendien verwacht ik dat je een pijnstilling-ontstekingremmer gehad hebt.

Hoe gaat het vandaag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft inderdaad een pijnstilling en ontstekingsremmer gehad. Een uurtje nadat we thuis waren ging het ineens veel beter maar de volgende dag was het weer hetzelfde liedje. Misschien omdat de pijnstiller was uitgewerkt? Later tegen de avond ging het gelukkig weer de goede kant op. Hij rende zelfs een beetje rond. Ik heb besloten om hem vandaag toch naar de DA te brengen. Ik kan hem dan vanavond weer ophalen.

Mocht er iets in zijn longen terecht zijn gekomen.. hoe kunnen ze erachter komen of dit zo is en zoja wat kan hieraan gedaan worden?

Pff zal een lekkere dag worden op mn werk, zit alleen maar met mijn bezorgde hoofd bij Pluto:(

Bedankt voor jullie reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is gelukkig goed gegaan. Ze hebben in zijn keeltje en neus gekeken maar helemaal niks kunnen vinden. Waarschijnlijk is het toch een flinke verslikking geweest en heeft hij daarvan nog een tijdje last van zijn keeltje gehad. Toen ik gistermiddag thuis kwam was hij alweer heel enthousiast aan het springen om eten dus zo te zien voelt hij zich alweer stukken beter. Pff hij heeft me echt laten schrikken zeg. Maar vraag me toch af wat het nou precies geweest is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .