annelotte Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Hallo allemaal!Ik heb zelf een konijn (hij heet Bloempje, het is een ram).Hij is altijd zwart geweest (met een wit neusje), maar het valt me de laatste tijd op dat hij steeds bruiner wordt. Zijn kopje is nu bijna helemaal bruin en zijn rug begint ook al een beetje bruin te worden. Zijn vacht wordt ook steeds minder glad en glanzend. Zijn ogen lijken de laatste tijd wat glaziger, ze zijn bijna wit, alsof hij blind is. Maar volgens mij kan hij nog wel goed zien, als hij bijvoorbeeld naar z'n voerbakje loopt loopt hij er wel gewoon recht naartoe. Hij is inmiddels al wel heel oud, rond de 8 jaar. Kan het zijn dat dit alles door ouderdom komt of moet ik met 'm naar de dierenarts? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Groetjes annelotte
Nicky_the Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Ik zou wel voor de zekerheid naar een kkda gaan. Die kan even in de ogen kijken ed. Heb je misschien het voer verranderd? (biks, groente, kruiden etc) Ik heb ook een blind/slecht ziend konijn en deze loopt ook gewoon overal naar toe. Wel reageert hij iets langzamer als mijn voedster.
darwinus Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Idd, wel even naar de da gaan, gewoon voor controle ook.,maar voor de rest denk ik gewoon dat het ouderdom is.
annelotte Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 Ik heb de laatste tijd wel wat veranderd aan het voer, ja. Bij de dierenwinkel heb ik een mix gekocht waar allemaal gedroogde groenten en fruit in zaten en wat kruiden. Zou het misschien daardoor kunnen komen? Maar dat heb ik ook aan mijn andere konijn gegeven, een voedster, maar met haar is niks aan de hand. Ik denk idd dat ik even met 'm naar de dierenarts ga, al is het maar gewoon voor de zekerheid. Bedankt voor de tips!
annelotte Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 Oja: die mix van gedroogde groenten, fruit en kruiden gebruik is aanvullend op het gewone voer. Ik gaf hem er elke dag wat van samen met het gewone voer.
Nicky_the Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Geef je geen normale biks? Ik zou naast het dierenarts bezoek, weer terug gaan op de oude biks om te kijken of de vacht weer terug veranderd. Bij andere dieren hoor en zie ik vaak dat de vacht bruin wordt na een verandering van brok. Toch evengoed even langs de da, want ik ben uiteraard geen da..
Aanbevolen berichten