NaOomkuuHh Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Hoi:bounce:dinsdag ga ik naar de DA met alle konijnen Puk en bindi worden geent voor VHS en myx. Fo alleen voor myx. (is al voor VHS geent) en Slof zijn tanden worden nagekeken (is in de opvang al geent) Als de enting werkt wil ik puk en bindi aan Slof en Fo koppelen Maar als de koppeling is gelukt komen ze in een hok waar nog geen 3 maanden geleden konijnen met VHS in hebben gezeten (is 3x ontsmet, maar toch!), dus de enting moet echt werken! op internet ergens stond dat de enting pas na een week werkt, klopt dit?
Nicky_the Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Dit is volledig afhankelijk van je konijnen zelf. Het ene konijn doet er langer over als het andere konijn. De ziekteverwekkers worden namelijk verzwakt (maar dus wel levend) in het lijfje van je konijn gespoten. Het is de bedoeling dat je konijn daar dan tegen 'vecht' en zo antistoffen opbouwt om bij een eventuele uitbraak makkelijker tegen de ziekte te kunnen 'vechten'. Daarom kunnen entingen dodelijk zijn als een konijn geent word terwijl hij/zij al ziek is. Ze kunnen dan niet goed tegen die verzwakte ziekteverwerkers op en worden dus serieus ziek. Het hangt van heel veel omstandigheden af of de enting effectief is (want dat is ook niet 100% gegarandeerd) en hoe lang het duurt voordat het konijn beschermt is. Ook is het konijn afhankelijk hoe lang het konijn 'beschermd' blijft.
NaOomkuuHh Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 oke, dankjewel wat is slim volgens jouw?? na hoelang beginnen met de koppeling?
Nicky_the Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Ik weet niet hoe lang die ziekteverwekkers in leven blijven in een hok. maar als je het hok echt goed ontsmet hebt, zou dat niets uit moeten maken.. Maar ik snap wel je gevoel
NaOomkuuHh Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 Ik denk dat ik ze pas vrijdag of zaterdag ga koppelen. dan zitten er een paar dagen tussen. het lijkt me voor puk, bindi en Fo trouwens ok niet fijn om meteen gekoppeld te worden als ze nog niet helemaal goed zijn van de enting.
Aanbevolen berichten