sandracharlie Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Hallo allemaal,Ik hoop dat jullie je ervaring met mij willen delen en me misschien verder kunnen helpen.Ik ben al een tijdje wat kritischer op mijn Charlie aan het letten, omdat ik het idee heb dat er iets met hem is. Ik ben nogal op mijn hoede aangezien ik mijn vorige konijn heb verloren aan gas en hier pas veel te laat achter kwam.Nu vertoont Charlie geen ziekte-symptomen. Hij ziet er prachtig uit, heeft glanzende/schone ogen, eet en drinkt zoals het hoort, is levendig en zeer vrolijk. Ik heb zelf geleerd voor dierverzorging en aan zijn uiterlijk en gedrag is niets vreemds op te merken. Toch lijkt hij de laatste tijd wat vreemds te doen. Zo maakt hij af en toe vreemde geluiden en lijkt te hoesten en rochelen. Het lijkt er dus op alsof hij vol zit met slijm, maar uitvloeïngen heb ik nog niet kunnen ontdekken. Wel lijkt het alsof hij na het 'hoesten' wat aan het eten is; hij sabbelt op iets en stopt daar vrij snel mee. Ik ga over 1,5 week naar de DA voor zijn inenting en zal dan gelijk een check door de DA laten doen, maar ik vroeg me af of jullie wel eens een 'rochelend' konijn hebben gehad en wat dit dan uiteindelijk bleek te zijn.Alvast bedankt! Groetjes Sandra & Charlie
rabbitmams_miriam Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 helaas heb ik dat meegemaakt. Het was dan wel , dan weer niet dus dacht niet dat er iets ernstigs aan de hand was. Net zoals bij jou was bunnie levendig, zag goed uit en at goed.helaas is het bij mij niet goed afgelopen. Op het moment dat ik niet meer vertrouwde omdat het nu echt vaak te horen was ( eerst alleen een enkele keer) en naar de da ging was het al te laat voor mijn lieve schat.Dus neem geen risico, want een konijn laat pas iets merken als ie echt erg ziek is. laat hem gewoon even controleren door een da, beter voor niets gaan dan dat je niet gaat en er blijkt inderdaad wat aan de hand te zijn.........
jrjsieben Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Ja ga niet nog een week zitten wachtenAls hij wat mankeert dan wordt hij toch niet geent
Nicky_the Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Laat je konijn in deze toestand NIET enten. Ook niet als je da zegt dat het allemaal wel kan! Een enting kan op zo'n moment dodelijk zijn! Ga dus eerst met je konijn naar de da om naar zijn longen ed te laten luisteren.
sandracharlie Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 helaas heb ik dat meegemaakt. Het was dan wel , dan weer niet dus dacht niet dat er iets ernstigs aan de hand was. Net zoals bij jou was bunnie levendig, zag goed uit en at goed.helaas is het bij mij niet goed afgelopen. Op het moment dat ik niet meer vertrouwde omdat het nu echt vaak te horen was ( eerst alleen een enkele keer) en naar de da ging was het al te laat voor mijn lieve schat.Dus neem geen risico, want een konijn laat pas iets merken als ie echt erg ziek is. laat hem gewoon even controleren door een da, beter voor niets gaan dan dat je niet gaat en er blijkt inderdaad wat aan de hand te zijn.........Oeh, dat klinkt niet goed. Wat bleek hij uiteindelijk te hebben?
sandracharlie Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 Bedankt voor de reacties!!
sandracharlie Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 ik heb de dierenarts gebeld, vanmiddag een afspraak.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Bunnie bleek een hele zware longontsteking te hebben en ik merkte het pas toen het te laat was :( ( was heel erg vermagert,terwijl hij heel goed at,geen afwijkend gedrag/houding,maar doordat ik de nijntjes nooit oppak en hij een mooie dikke vacht had viel mij dat niet op totdat ik hem een keer moest oppakken, toen ik het niet vertrouwde....), en geloof me ben altijd heel allert. Voel me nu soms nog schuldig dat het me niet eerder opgevallen was :frown:......Ben blij dat je vanmiddag naar de dierenarts gaat , hoop dat er niks ernstigs aan de hand is
sandracharlie Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 Oke, bedankt voor deze reactie. Charlie is nog steeds goed op gewicht. Ik pak hem ook niet vaak op, maar zeker wel eens per dag. Ik weet precies hoe je je voelt, dat had ik ook met mijn vorige konijn die gas had waar ik echt veel te laat achter kwam. Ik hoop ook dat dit snel op te lossen valt. Gelukkig ga ik naar een konijn-kundige dierenarts, hij staat tussen de lijst op dit forum, dus dat stelt me al een klein beetje gerust.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 laat je wat weten als je geweest bent?
sandracharlie Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 Hey, Nou Charlie is dus bij de DA geweest. Wat een top dierenarts btw!! Woon je in Den Bosch en heb je een konijn.. ga vooral daarheen!! Maargoed, hij blijkt een keelontsteking te hebben. Dit ziet een DA niet vaak bij konijnen, omdat het vooral bij kittens en puppy's voorkomt. Maar omdat deze DA dus al veel heeft gewerkt met konijnen weet hij dat dit het is. Charlie heeft een ontstekingsremmer en een pijnstiller gekregen. Volgens mij begint het de pijn te verlichten, want Charlie is ineens nog vrolijker dan ie al was. :-) Ik ben ontzettend blij dat ik ben geweest!! Bedankt voor je interesse :-)
rabbitmams_miriam Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Ben blij dat je geweest bent en niet hebt afgewacht tot de enting. Nu kun je erger voorkomen :yes:Mooi dat charlie reageert op de medicijnen, nu hopen dat ie snel opknapt. Let er wel op, als ie nog niet helemala hersteld is over 1,5 week als je zou inenten dat je dat evt uitstelt. Charlie moet gezond zijn anders kan ie veel erger reageren op de enting.Thanx dat je even liet weten hoe het met hem gegaan is bij de da, bij mij kwamen de herinneringen terug namelijk en was bang dat hij dat ook had.........Geef hem maar een knuffel van me en ik weet zeker dat het nu goed gaat komen :mdr:
sandracharlie Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 Ik stel de inenting inderdaad nog even uit. Deze DAP heeft konijnen vaccinatie spreekuren ook over 1,5 maand en ik neem aan dat zij wel weten wanneer het inenten kan plaatsvinden Je krijgt een knuffel van hem terug Groetjes
Nicky_the Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Dat valt mee, gelukkig maar! Beterschap!
Aanbevolen berichten