Fenny Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Het viel me gister al op dat er bij Jovink, ex-ram van bijna een jaar, wat plukjes haar lagen. Net zag ik dat er veel meer haar lag en dat er een 'sliert' haar achter hem haar kwam. Ik heb hem er uit gehaald en zag dat hij bij zijn staartje een heel kaal plek heeft. Mijn vriend heeft 2 foto's gemaakt, zijn niet heel erg duidelijk maar geeft even een idee. Het haar laat gewoon los en de huid er onder is, volgens mij?, gewoon mooi roze dus lijkt niet ontstoken. Kan het zijn dat hij vlooien o.i.d. heeft en wat kan ik daar dan aan doen? Ik heb niet echt beestjes kunnen ontdekken en hou ze niet heel erg in de gaten verder overdag, dus weet niet of hij ook zit te krabben oid en dus jeuk heeft. Ik dacht, vraag eerst hier even om info voor ik naar de dierenarts ga. Jovink zit 24/7 in een buitenren met een binnenhokje en staat dus op gras. Hij is ongeveer 2 weken geleden gecastreerd zodat hij binnenkort bij de voedsters in kan.
ZaZa Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Ons konijn heeft dat ook, al is het bij hem dan wel een wond(je)..... Bij jou ziet het er véél rustiger uit gelukkig en lijkt het dus iets anders.... Observeer toch eens een beetje of hij jeuk heeft...want die losse haren lijken dat wel aan te geven...Als dat zo is, is een bezoekje aan de DA geen slecht plan..Stel hij heeft iets van mijt ofzo en je doet niets, zitten straks je voedsters er ook mee....
Fenny Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2011 En wat is het bij jouw konijn? En wat doe je er aan? Ik zal zijn ren even wat dichter bij het keukenraam zetten, hij staat nu helemaal achter in de tuin bij de andere konijnen, dan kan ik hem wat beter in de gaten houden.
tumtum Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Het kan schimmel zijn, dit moet je laten vaststellen door een DA. Mijn ene nijn heeft dit gehad. En daar hebben ze crème voor. Dit ligt niet aan een vuile omgeving/vies hok o.i.d. hoor zoals wel eens wordt beweerd. Het is wel oppassen met andere huisdieren i.v.m besmetting. Mijn andere, oudere nijn kan zo'n plek wel eens hebben als ik hem daar kam, alle haren laten los van de huid. Hij heeft geen schimmel of mijt (is hier op getest) o.i.d. Ik gebruik dan Vetremil op die plek, de huid blijft dan rustig en eventuele wondjes genezen snel.
Fenny Geplaatst: 30 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2011 Ik heb het even in de gaten gehouden maar hem niet zien jeuken o.i.d. Omdat een van mijn andere ex-rammen heel erg aan het verharen is en het lijkt of hij het haar zelf niet helemaal er uit kan krijgen hebben we die er vanmiddag even uit gehad om te plukken/borstelen. We hebben Jovink, de witte, er ook weer uit gehad maar de kale plek is weg! :bounce: Er zit nu een klein 'laagje' haar op. Hij is ook best wel aan het verharen, misschien dat er te vroeg haar uit is gekomen ofzo? Ik weet het anders ook niet hoor Maar het ziet er nu heel mooi uit!
Aanbevolen berichten