Boefje Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 :frown: vandaag bij de dierenarts geweest en ze constateerde dat Bailey EC heeft. Hij at al een aantal daagjes slecht, maar meestal moet ik hem altijd door de rui heen slepen met verstoppingen en gas.. heb veel buikmassages gegeven, prozyme, groenvoer en weet ik t wat.. dus hij eet gelukkig nog steeds.. niet zo heel veel maar wel wat. Beetje voor beetje. Ik heb fenbendrops meegekregen. Dat is hetzelfde als panacur volgens haar..maar dan beter gedoseerd en afgestemd op konijnen. Ik heb gelijk gevraagd voor alle konijnen. Ik ga ze meebehandelen preventief..maar ook zodat Bailey gewoon bij ze kan blijven. Ik kan er nu al slecht tegen als ik zn oogjes telkens zie wegdraaien en hij met zn hoofdje opzij neigt.. Hij had 1 klein haakje. Hij heeft Critical care meegekregen..gelukkig likt hij dat zo van een schoteltje.. Ik zit nu onder de schrammen want mijn andere konijnen nemen het niet in dank af dat ik ze allemaal medicijnen moet geven.. ditkeer kon ik ze makkelijk pakken..morgen zal het moeilijker gaan. Ik moet dit 28 dagen lang geven. De da zei dat ze hoopvol was dat hij er 100 procent doorheen zou komen, want hij oogde erg levendig en zag er nog heel goed uit. Ik was er heel vroeg bij. Nu ga ik me maar omkleden want me shirt zit helemaal onder de critical care van meneer snorremans die nodig op mijn schoot van plek moest veranderen en zn snoet aan mij afveegde... en ik moet ook maar eens wat gaan eten en drinken want dat heb ik nog niet gedaan... slapen heb ik ook amper gedaan..maar goed daar gaan we dan maar weer... ik heb al best wat achter de rug en heb vandaag de sleutels van mijn nieuw huisje opgehaald.. dus zou flink aan de bak.. dan maar even wat rustiger aan... We zien wel weer hoe dit gaat aflopen...enige zekerheid is dat ik gesloopt ben na afloop van dit alles. Maar no way geef ik mijn schatje op. We gaan ervoor vechten. Ik ga zooo niet ertegen kunnen als die straks gaat tollen en doen... het kon erger worden, maar de da zei dat ze denkt van niet. Omdat ik er vroeg bij was. We zullen zien.. :frown:
Fluf en Tinus Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Wat een vervelende toestand, zeker in alle drukte met je nieuwe huis erbij. Duimen dat je nijnen niet al te erg gaan tegenstribbelen met hun medicatie en natuurlijk dat Bailey heel snel opknapt! Sterkte met alles en neem ook vooral de tijd om af en toe even rust te nemen als het lukt, want de energie die je daarvan krijgt zul je nog hard nodig hebben in de komende tijd.
PYT Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Ah wat een vervelende situatie, zeker dat alles nu wat bij elkaar komt.De DA heeft er een goed oog in, toch? Ik zou gewoon die medicijnen geven en positief blijven! Gewoon doorgaan!Veel sterkte ermee!
Boefje Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2011 Ja inderdaad..nou ja de DA heeft goede bedoelingen..ookal vind ik t dan wel een beetje vreemd dat ik geen pijnstilling heb meegekregen..maar morgen moet ik daar weer langs om medicijnen wat besteld is op te halen en dan ga ik gelijk pijnstilling vragen.. Hij heeft net weer een beetje critical care van een schoteltje gelikt..en wat wortelloof.. ik weet dat ik nu even niks voor hem kan doen..maar toch kan ik het niet laten om met mijn neus bovenop hem te zitten..ik heb nog niks in mijn huisje gedaan.. heb afgelopen nacht ook weinig geslapen.. ga vanavond wel even wat doen. Ik heb in elk geval dingen geregeld zoals water en licht enz. Oh ja..en ik heb Bailey toch weg moeten halen uit t clubje.. Juneau van alle nijnen die viel bailey aan. Die voelt zich nu ineens oppermachtig nu Bailey er zo ziek en zwak bij zit. Dus helaas.. ik heb Bailey weg moeten halen. Gelukkig heeft hij zijn ioorknuffel nog..en ach ik kan toch niet lang bij hem weg blijven..maar goed.. volgende week moet ik ook weer aan het werk en dan ga ik het denk ik wel zwaar krijgen.. want ik moet ook nog elke dag die zorg op mij nemen en die andere konijnen hun medicijnen toedienen..zucht heb ook de nodige huilbuien alweer.. terwijl hij nu lekker aan t graven is in zijn dekentje.. mijn arm poppetje.. ik heb nog geeneens t gevoel dat ik mijn huisje heb... het gaat een lange rit worden want ik ben pas blij als dit alles voorbij is.. voor die tijd gaat t alleen energie vreten.. en Bailey zn kopje gaat al wat schever zitten.. pff..
Fluf en Tinus Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Kop op! Je kunt in ieder geval altijd hier je hart luchten en misschien is er wel een BB-er bij je in de buurt die een beetje bij kan springen bij de zorg voor de nijnen. Wel sneu dat de kleine man bij de rest weg moet, maar ook dat is voor het goede doel, moet je maar denken. Hopelijk krijgt hij niet al te veel last van de verschijnselen van EC. Dat lijkt me echt hartverscheurend om mee te maken en ik kan me levendig voorstellen dat je huisje dan ineens van minder groot belang lijkt dan de gezondheid van je diertjes... Geef Bailey een aaitje van me en jezelf een schouderklopje voor het harde werk wat je doet! Succes met alles!!
Wabbit Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Sterkte met de verpleging. Hopelijk komen jullie beide er een beetje bovenop.....
JoBoris76 Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Volgens mij is het wel verstandig om een konijn met EC binnen te houden en je zou misschien iets van Echinacea kunnen geven voor de weerstand? Metacam is zeker nodig dus daar zou ik ook voor zorgen. Sterkte.
jrjsieben Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 ja dat is heel zwaarZiit er geen opvang bij je in de buurt die de zorg voor 14 dagen over kan nemenMaar daar moet je jezelf ook wel prettig bij voelen natuurlijkMoeilijk hoor Ja inderdaad..nou ja de DA heeft goede bedoelingen..ookal vind ik t dan wel een beetje vreemd dat ik geen pijnstilling heb meegekregen..maar morgen moet ik daar weer langs om medicijnen wat besteld is op te halen en dan ga ik gelijk pijnstilling vragen.. Hij heeft net weer een beetje critical care van een schoteltje gelikt..en wat wortelloof.. ik weet dat ik nu even niks voor hem kan doen..maar toch kan ik het niet laten om met mijn neus bovenop hem te zitten..ik heb nog niks in mijn huisje gedaan.. heb afgelopen nacht ook weinig geslapen.. ga vanavond wel even wat doen. Ik heb in elk geval dingen geregeld zoals water en licht enz. Oh ja..en ik heb Bailey toch weg moeten halen uit t clubje.. Juneau van alle nijnen die viel bailey aan. Die voelt zich nu ineens oppermachtig nu Bailey er zo ziek en zwak bij zit. Dus helaas.. ik heb Bailey weg moeten halen. Gelukkig heeft hij zijn ioorknuffel nog..en ach ik kan toch niet lang bij hem weg blijven..maar goed.. volgende week moet ik ook weer aan het werk en dan ga ik het denk ik wel zwaar krijgen.. want ik moet ook nog elke dag die zorg op mij nemen en die andere konijnen hun medicijnen toedienen..zucht heb ook de nodige huilbuien alweer.. terwijl hij nu lekker aan t graven is in zijn dekentje.. mijn arm poppetje.. ik heb nog geeneens t gevoel dat ik mijn huisje heb... het gaat een lange rit worden want ik ben pas blij als dit alles voorbij is.. voor die tijd gaat t alleen energie vreten.. en Bailey zn kopje gaat al wat schever zitten.. pff..
tumtum Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Heb je hem ook de 3daagse kuur met vitamine B gegeven? Op de site van de Wilhelminakliniek wordt dit vermeld. Mijn konijn en ik waren er gelukkig ook op tijd bij en hij heeft deze kuur ook gehad. Hij heeft het gehaald! Wel zie je dat zijn linker achterhand niet helemaal okee is, maar hij functioneert als blij konijn. Beterschap,en volhouden. Het vreet energie, ook voor jou. Om hem op gewicht te houden helpt SS jonge konijnenvoer waar spinazie en lijnzaad inzit.
Boefje Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2011 Ja nee... ik kan dat niet ....ik wil hem bij me hebben...in een opvang kan hij net zo goed achteruit gaan en dan heeft ie zn laatste daagjes ergens wildvreemd doorgebracht..en ik wil er bij zijn mocht zoiets gebeuren.. ik ga er niet vanuit want ik wil er niet eens aan denken.. ik ben wel beetje zoekend... helemaal in de war..de kamer is overhoop van alles en nog wat.. hooi, spullen van improviseren.. ik ga m veel knuffelen..want dat vind hij wel fijn..ik ook trouwens...maarja.. ik kan weinig ergens anders aan denken. Ben zo blij dat ik nu tot en met zondag vrij ben. Ik heb geen idee hoe lang t duurt voor zoiets beter wordt of je verbetering kan zien..ik hoop eigenlijk stiekem dat het goed en snel aanslaat en dat hij zondag alweer stukken beter rondloopt.. ik heb nog steeds mijn twijfels over dat nieuwe spul..iedereen praat maar over panacur en ik heb den fenbendrops... Er zit fenbendazol in.. dus dat zou dat goedje zijn tegen EC? Heeft iemand hier ervaring mee is het goed spul of niet? Ik ben aldoor bang dat ik dan weer toevallig bij een foute dierenarts terecht ben gekomen en ik totaal verkeerd spul heb...
Boefje Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2011 Nee geen drie daagse vitamine B kuur! Ik hoor overal andere dingen... ik zal het morgen even voorleggen. Ik moet toch medicijnen ophalen.. en anders bel ik wel even.. .
Boefje Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2011 Bailey wil ook geen biks eten op t moment... hij eet alleen groenvoer en critical care en hooi... maar ik had voor ik weg ging wel 2 of meer biksjes neergelegd maar kon er een paar niet meer vinden..
Boefje Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2011 ik ga morgen gelijk bellen ik heb die dingen uitgeprint en ik wil die behandeling van WP ook!!! weet niet hoeveel t kost...maar ok... en er staat dat ze 2x per dag geven en ik moet maar 1x per dag die medicijnen geven.... zucht..
Boefje Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2011 Bedankt iedereen voor de bemoedigende woorden...ik las er helemaal overheen in mijn stress... ik vind het zo sneu dat Bailey apart zit..hij zit aldoor naar ze te kijken hoe ze lekker bijelkaar knuffelen.. ik lees nu allemaal andere dingen over behandelingen die ik dus niet eens kreeg aangeboden..ik ga morgenvroeg hier even over bellen.. ik wil het beste voor mijn beestje... soms denk ik dat het door mij komt dat hij nu ziek is.. ik bedoel.. misschien door al die buikmassages die ik heb gegeven dat hij stress had..want hij was aldoor al schrikkerig daardoor.. hij heeft nu ook kleine keutels..volgens de dierenarts klonk alles goed en heeft hij geen verstopping of wat.. nou ja hoe komt hij dan aan die kleine keutels.. ik weet niet meer wat ik moet doen.. het liefst woonde ik in de randstad en ging ik met mijn konijn naar WP..maarja.. helaas werkt dat niet zo.. ik ben zo bang dat ik de verkeerde behandeling geef en hij er alsnog aan bezwijkt.. Gelukkig ben ik tot en met zondag vrij..maar maandag moet ik weer lange dagen werken.. ik las dat als je die vitamine B kuur geeft hij drie keer een prik nodig heeft? Die erg pijnlijk is en waardoor hij dus bij de dierenarts moet verblijven... maarja dat geeft ook weer stress voor het beestje..
Fluf en Tinus Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Als Bailey minder eet dan normaal zullen de keuteltjes ook wat kleiner zijn, dus dat is nog wel begrijpelijk. Het belangrijkste is natuurlijk dat hij eet. Zijn er ook dingen die hij heel erg lekker vindt? Banaan bijvoorbeel, of appel. Dat is natuurlijk niet het gezondste spul voor een konijn, maar liever dat, dan helemaal niks...Wat ik van WP weet is dat je hen ook gewoon kunt bellen voor advies, dus misschien dat je dat kunt doen en dan met het advies dat zij geven overleggen met je eigen DA. En je eigen schuld dat Bailey ziek is? Natuurlijk niet! Je doet het juist hartstikke goed met je schatje. Ga zo door en maak jezelf niet gek door teveel tobben.
tumtum Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Ik heb je een berichtje verzonden, ik ben niet zo technisch dus waarschijnlijk heb je het een aantal keer ontvangen. Wat ik wil toevoegen is dat je nijn waarschijnlijk niet helemaal hersteld. Zolang je nijn happy blijft is het geen probleem, het is wonderbaarlijk hoe zo'n diertje zich aanpast met een handicap.
Sibelle Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Ik ben een week geleden begonnen met de panacur, en mijn nijn is al helemaal niet scheef meer en zijn achterhand gaat prima. Dat de darmwerking iet minder is (kleine keutels) kan heel goed komen dosor de ec, de medicijnen en de eventuele stress. Als hij maar niet steeds minder gaat eten en keutelen (zoals de mijne) zou ik me niet heel veel zorgen maken. En dat de ec door jezelf zou komen: is logisch dat je dat denkt, want je gaat altijd de schuld bij jezelf zoeken. Dat doen toegewijde baasjes nu eenmaal. Als je daar maar niet in blijft hangen en bedenkt dat je altijd alleen maar het beste wil voor je nijn en dat jou dus niks te verwijten valt.
Stampyy Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Heel erg veel sterkte, voor jou en voor Bailey!
Dollie Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Het gaat er om dat je konijn Fenbendazol krijgt. Dit zit zowel in Panacur als in Fenbendrops. Dat is prima en het is ook het belangrijkste in de behandeling tegen EC. Bij welke dierenarts ben je geweest?
Boefje Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 Ik ben toch maar bij dierenkliniek Hoogezand gegaan omdat sappemeer even te ver was en ik geen vervoer kon krijgen..ik was er zo zat van dat ik mijn afspraak afgezegd had van sappemeer en maar bij een dierenarts dichterbij ging.. Ze was in elk geval wel redelijk goed op de hoogte van hoe een konijn in elkaar steekt.. gelukkig wist ik ook wel het een en ander en dat vond ze alleen maar goed dat ik een toegewijd baasje was. Ze heeft wel hart voor dieren. Ik belde vanochtend over een aantal andere dingen waar ik over gehoord had en gelezen op WP site.. ze wist er allemaal wel van af, maar ze had haar eigen meningen erover en ze zegt ook het is vaak ook gewoon zoeken en kijken omdat deze ziekte nog wel redelijk mysterieus is want ze weten nog niet precies hoe het ineens opduikt en weet ik het wat.. Ze was wel bekend met de dexamethason injecties.. en ze zei als jij dat wil doen we dat.. maar ik geef t meestal alleen aan konijntjes in een verder stadium. Maar toen ze hoorde dat hij zn blindedarmkeutels niet at zei ze nog weet je wat.. we doen het gewoon. Dan trekken we hem er sneller doorheen. Het is namelijk ook eetlustopwekkend. Nou denk die SS biks die ik gekocht heb ook want hij vloog er meteen op af. Ik vroeg ook naar metacam..maar ze zei wij gebruiken andere medicijnen maar is in principe hetzelfde.. die middag had ik haar weer gebeld voor een afspraak want ik zou sowieso langskomen..en ze vertelde dat ze zelf nog ff wat studie heeft gedaan en zich had ingelezen omdat ze bij die andere praktijk toch ook andere dingen gebruikten.. en ze was blij dat ze dankzij mij weer ingelezen is. Nou tis maar goed dat ik BB heb.. en toch wel redelijk wat verstand heb van zaken. Of deze DA konijnkundig is weet ik niet met zekerheid te zeggen..wel weet ik dat ze geeft om dr patientjes..en dat is voor mij ook wel veel waard.. Nu maar hopen dat Bailey er doorheen komt. Ze zei in elk geval dat ze nog nooit een konijntje met EC in zo'n vroeg stadium had gezien.. ik was er heel vroeg bij. Soms zie je ook niet eens dat hij het heeft.. hij speelt nog veel en maakt nog sprongetjes.. graaft in dekentjes.. alleen soms is die even moe en dan gaat hij liggen en trekt zn koppie naar rechts.. en als je naar zn oogjes kijkt draait t weg of flikkert t heel snel heen en weer.. maar moet eerlijk zeggen.. hij kijkt niet meer zo eng uit zn oogjes als eerst..toen keek die echt zo verschrikt om zich heen met wilde blik alsof die even de weg kwijt was en niet meer wist hoe het zat.. Misschien is hij er aan gewend geraakt. Dat kan ook.
Boefje Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 Oh ja en die metacam heb ik gewoon gekregen he..want dat had ze dus ook gelezen..dat het toch beter was.. en ze had de dosis even aangepast en omgerekend naar konijnen..want ze had die voor katten en honden. ;P
Boefje Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 En don't worry we zijn op de hoogte dat metacam niet samengaat met die dex kuur..dus die krijgt hij 24 uur later.
Dollie Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Mijn ervaring met deze DA was echt totaal anders geloof haast niet dat het over dezelfde DA gaat. Maar het klinkt allemaal wel goed dus dat maakt ook helemaal niet uit. Hopelijk komt hij er bovenop. Meer dan dit kun je niet doen.
Boefje Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 Misschien een andere dierenarts? Weet niet meer hoe ze heet..ze had wel een accentje..dus niet uit t noorden..had ze t nu over enschede? Ik weet t niet meer.. volgens mij heeft ze ook nog een andere praktijk daar.. Ze vond Bailey een leuk konijn want hij likte haar..hahaha ze noemt hem ook aldoor schat en weet ik t wat.. ze neemt ook echt de tijd om een praatje met je te maken. Lol als ik dan de portemonnee opentrek dan voelt t net alsof ik bij een psycholoog ben geweest..hahaha maar volgens mij zit daar geen klokje die alles aftikt..hahahaha
Dollie Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Ja, het ís ook een andere dierenarts, een waarnemer voor de vakantie! (Zie ik op de website.) Dat verklaart een hoop. De vrouwelijke dierenarts die bij de praktijk hoort, dacht in 2009 nog dat ik mijn konijn zes weken Panacur had gegeven voor een middenoorontsteking.. De waarneming is afgelopen (tot de 19e) dus let straks goed op..
Aanbevolen berichten