Nicky_the Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Kijk, dat gaat de goede kant op! En ik ben het helemaal met je eens: je neemt een dier, daar behoor je dan ook zo lang het dier leeft zo goed mogelijk voor te zorgen. Helaas zijn er mensen (zoals mijn buurvrouw) die dieren nemen en wanneer een spuitje goedkoper is als de behandeling, krijgen ze een spuitje. Ookal had de behandeling 100% zeker aangeslagen. Dat vind ik echt niet kunnen en zou ik zelf ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen.. Als ik geen geld heb om de dieren naar een da te brengen als ze ziek zijn, dan neem ik geen dieren (de buurvrouw heeft nooit geld gehad en toch dieren genomen).
Boefje Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Oooh daar kan ik me zooo kwaad om maken he..als ik mensen tegenkom die zo met hun dieren om gaan... die wil ik ook echt niet in mijn buurt hebben. Ik zit midden in een verhuizing... en had met pijn en moeite geld gespaard voor mijn huis.. maar daar is ook weer een gedeelte van naar Bailey gegaan waar ook EC bij geconstateerd is.. nu kan ik niet meer alles kopen wat ik nodig had voor me huis maar jammer dan... mijn konijntje gaat voor.. tis niet leuk maar goed, wat heb ik liever een mooi tapijtje in mijn slaapkamer of een gezond konijntje.
Sibelle Geplaatst: 21 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2011 ik ben ook vreslijk blut nu, heb al zeker 200 euro aan Woody uitgegeven maar hij is het meer dan waard. Ik zou niet met mezelf kunnen leven als 1 van mijn huisdieren dood zou gaan en ik niet kon zeggen dat ik er alles maar dan ook alles aan gedaan heb.ik schrik hier ook altijd best wel als ik posts zie van de wat jongere meiden met een ziek konijntje die zeggen dat ze van hun ouders niet naar de da mogen. Kom op zeg, mss dat jij niet zo aan dat konijn gehecht bent, maar denk eens aan het verdriet dat je je kind aandoet als het beestje iets overkomt! daarbij breng je ze zo ook niet echt verantwoordelijkheid bij.verwaarlozing van je huisdier (daartoe reken ik niet met je dier naar de da gaan als dat nodig is), daar heb ik geen goed woord voor over.Met Woody gaat het trouwens wel aardig, hij is actiever, hij eet, nog niet heel veel en liever behang dan hooi, en er komen ook keutels uit. ze zijn nog niet zo heel groot en ook niet mooi rond, maar ik heb gelezen dat dat nog wel een tijdje kan duren na darmimmobiliteit. Hij word overigens wel een beetje gek van me, want ik zit constant aan zijn oren te voelen of dat ze niet te koud zijn...hoe lang duurt dat geborrel trouwens? ik hoorde het donderdagavond voor het eerst en nu nog steeds af en toe... is dat per se gas? hij schijnt er zelf niet veel last van te hebben, hoewel hij soms wel een beetje verbaasd lijkt over de vreemde geluiden die uit hem komen.
Aanbevolen berichten