Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

NIJMEGEN - Konijnenpopulaties in de regio Nijmegen zijn getroffen door de dodelijke ziekte myxomatose. Dat meldt de Dierenambulance Nijmegen.

Op industrieterrein Bijsterhuizen in Wijchen, het Goffertpark in Nijmegen en ook op plekken in Beuningen zijn tientallen dode konijnen gevonden en zieke dieren gezien. De besmette konijnen vallen op; ze zijn lusteloos, hebben pus in de ogen en zijn sterk vermagerd. Hobbykonijnen in de regio worden ook slachtoffer als ze niet tegen de ziekte zijn ingeënt.

Myxomatose wordt verspreid door bloedzuigende insecten, zoals muggen en vlooien, en kan zich snel uitbreiden.

ik woon in beuningen....

ik zie er nog steeds niks van maar wat zou ik er tegen kunnen doen??

Geplaatst:

Mochten je nijnen nog niet geent zijn dan zou je dat nog kunnen doen. Daarnaast zou je aan zaken kunnen denken als horregaas. Je konijnenhok dus beschermen tegen de muggen.

Geplaatst:

Oei, en de nieuwe enting komt er weer aan (dus vlak voor de enting zijn ze het minst beschermd). Ik ga maar snel bellen om meteen op een van de eerst mogelijke dagen te laten enten..

Geplaatst:

Ik woon ook in Nijmegen en heb eigenlijk pas voor eind augustus een afspraak staan voor mijn konijnen. Uit voorzorg ga ik echter ook al morgen, daar voel ik me toch iets fijner bij.

Geplaatst:

In Beek-Ubbergen (naast Nijmegen) ook een konijn met myxomatose... Verschrikkelijk om te zien...! Ik moest 2 weken op de huisdieren van iemand passen tijdens de vakantie. Krijgt er één myxomatose, de ander gelukkig nog steeds verschijnselen-vrij. Ik hoop dat ze het gaat redden!

Ik ben blij dat mijn eigen nijnen geent zijn, maar hoop ook dat ik niet de besmetting over breng naar mijn eigen konijnen door voor haar te zorgen.

Geplaatst:

Jakkes...

Stomme vraag maar als het in Nijmegen is, is Arnhem dan ook een risico gebied?

Mijn konijnen zijn allemaal geent maar het jongste telg moet in september eigenlijk weer dus naja die is nu waarschijnlijk niet echt optimaal beschermd?...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .