Boefje Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Bailey is altijd mijn zorgenkindje geweest..vooral als die in de rui zit.. ik trek hem daar altijd zo moeilijk doorheen.. dankzij prozyme, buikmassages, natte groenvoer en met spuitjes water toedienen en weet ik t wat en een enkele dierenartsbezoekje kwam die er dan wel weer bovenop. Nu zitten ze met zn viertjes..en ze zijn allemaal wat loom, maar Bailey die wilde gisteren al moeilijk eten en vandaag moest ik hem met een zeer hart alleen laten terwijl hij niks wilde eten. Tja je moet ook naar je werk... ik had hem nog wel een spuitje met wat dwangvoer gegeven.. klein beetje.. en een spuitje water met wat prozyme.. en toen belde ik mijn moeder of ze overdag nog even bij hem kon checken. Ja die kon ook niet met hem naar de dierenarts, geen vervoer en ze zit zelf ook met haar gezondheid. Gelukkig had ik lieve collega's en was het rustig op t werk waardoor er een aantal mensen weg konden. En ze hadden met zn allen geregeld en geschoven dat het ging lukken. Ik mocht naar huis. Mijn moeder had net bij hem gekeken en hij zat op een ander plekje. Dus hij leefde gelukkig nog. Toen ik thuis kwam had ik witlof met prozyme voor zn neus gegooit en de deur van de kooi even dicht gedaan zodat mijn andere vreetzakjes het niet zouden opeten. Hij had stiekem toen ik zogenaamd niet keek een sprietje hooi gegeten en een stukje witlof..dus hij was al aan het eten..en ik zag dat hij ook nog wat gedronken had. Ik had hem een paar keer een buik massage gegeven.. en telkens geprobeerd wat groenvoer te geven.. hier en daar een klein beetje vocht met prozyme int bekje spuiten.. en hooi thee.. want meneertje had een klein beetje plakpoep.. zou ook kunnen komen van t dwangvoer wat ik nog van Boef had..na de castratie.. gelukkig had ik t maar beetje gegeven.. doe maar niet meer. Billen schoongemaakt. Daarna weer gecheckt.. hij keutelt nog wel.. al is t super klein.. afn en toe beetje hooi hier en daar.. pff hij oogt gewoon niet lekker.. net leek hij ook even te wankelen..maar kan ook komen dat hij aldoor maar stil zit.. hij verplaatst zich wel en af en toe speelt hij zelfs met een balletje.. maar hij zit er echt sipjes bij. Morgen naar dierenarts.. zucht waarom kan hij nooit een keer goed door de rui heenkomen.. dit is zo stressvol.. en dat terwijl ik morgen de sleutels van mijn huisje krijg en dus binnenkort ook nog eens ga verhuizen met die beestjes. Straks nog maar even weer masseren..lijkt wel niet te helpen.... hopelijk gaat t goed tot ik naar de dierenarts met hem kan..morgenavond kan ik pas..
JoBoris76 Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 (aangepast) Oei... met dit probleem kamp ik ook al 3 jaar met mijn Binky. Niet leuk!! Ik heb dan ook altijd de medicatie in huis die ik nodig ben om de verstopping weer op te heffen. Heb je helemaal niks in huis? Toevallig heeft Binky vorige week donderdag weer een gasaanval/verstopping gehad en heeft hij het net geen 17 weken zonder gered. :( Sterkte! 17 augustus 2011 aangepast door JoBoris76
Boefje Geplaatst: 17 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2011 Ja ik weet t niet meer..word helemaal panisch... hij kijkt af en toe raar uit zn ogen..alsof die hele tijd met zn oogjes heen en weer gaat.. en hij voelde wat koud aan..en ik had m maar in een dekentje gewikkeld maar hem bij de rest weghalen levert alleen stress op.. had hem in een draagmandje gedaan en hij lijk telkens met zn kopje weg te draaien naar 1 kant..dus had hem maar weer in de ren gedaan..wel apart..want ben bang dat ie misschien iets besmettelijks heeft..naja apart.. er zitten tralies tussen maar ze kunnen eigenlijk elkaar nog wel aanraken als ze willen..maar ik weet t echt ff niet meer... keb wel spoedarts gebeld maar die zegt dat t allemaal niet dringends is en dat als hij t zo hoort hij wel tot morgen kan wachten want hij heeft gegeten vandaag... en morgen vroeg kan niemand met me naar de dierenarts...en ik moet dan tot savonds wachten en ik flip helemaal ik vind dit niet meer leuk..
Boefje Geplaatst: 17 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2011 ah nee..ik wil hem eigenlijk niet apart houden... hij graaft nu in een kussentje wat ik in de ren heb gestopt..hij is nu wel ff levendig... raar gedoe... en nu lijkt t net of die helemaal niet ziek is... ik denk dat ik gewoon al die kussentjes enzo in de kooi prop en hem bij de rest weer in de kooi stop... zo word hij toch ook niet vrolijk... ach ik zie wel wat ik doe.. pff wordt helemaal licht in me hoofd.. hij speelt gewoon.. lekker in dekentje graven.. kan ik dan toch wel wachten tot in de avond... tja ik denk dat ik daar pas achter kom als t morgenvroeg is.. lekker dan..zal ook wel weinig slapen vannacht en morgen zou ik al flink gaan klussen in mijn huis.. als ik wel morgenvroeg ga moet ik moeilijk doen met fiets, trein en lopen..voor ik bij de dierenarts ben.. en alles wat zogenaamd dichterbij is aan dierenartsen is nog een stuk fietsen.. nou ik heb t deurtje maar weer open gedaan de rest zag al die leuke kussentjes en dacht oee!! spelen! Dus nu zitten ze weer gezellig bijelkaar.. en bailey zit net weer op een sprietje hooi te kouwen..hij eet wel.. zucht.. dit is t gedeelte dat ik soms spijt heb dat ik huisdieren heb.. dat verschrikkelijk rotgevoel van een ziek konijntje.. en niet weten wat er loos is. Bleh!! hatelijk!
jrjsieben Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Ja huisdieren zijn heel leuk maar als ze wat mankerenHet is ook om zenuwachtig van te wordenKan je hem wel makkelijk kammen
Boefje Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2011 Nou weer wat.... hij eet nog wel wortelloof ..maar beetjes... alleen het is me nu inderdaad opgemerkt dat hij telkens met zn oogjes beweegt.. zo heen en weer alsof die duizelig is en alles voor hem wegdraaid ofzo.. had ook voorheen al gezegd dat t ook leek alsof die telkens naar 1 kant toe neigde...maar daarna gaat t weer helemaal goed met hem en huppelt ie vrolijk rond en speelt hij.. Ik snap er echt geen hout van... eerst dacht ik misschien van de stress omdat ik hem telkens oppakte..maar ik weet nu zeker dat het wat anders is... zucht ik voel me zo zwaaaaaaaaaaaaaaar klote.. ik heb 9 maanden naar deze dag uitgekeken om die sleutels in ontvangst te nemen..het valt niet mee om in een kamertje bij je broer te leven met 4 konijnen in je kamer.. en nu kan ik ze eindelijk weer de ruimte geven en moet ik zo mijn sleutels halen..en is Bailey zo ziek... Dit had ik echt niet verwacht..hopelijk wordt hij wel weer beter en is het gewoon iets wat simpel op te lossen is... ik heb inderdaad ook al EC in mijn hoofd gehad of oorontsteking? Wat zou het anders kunnen zijn? Over 5 minuten bel ik de dierenarts voor een afspraak en leg ik ook meteen even uit wat er aan de hand is. Daarna moet ik gelijk naar de woningstichting.. hij heeft gekeuteld dat wel.. het dekentje waar die lag ruikt naar plas maar zou ook van andere konijnen kunnen zijn.. maar hij had gisteren nog wel geplast, ik geef hem met een spuitje water... en hij had net nog een beetje wortelloof gegeten.. dus het fabriekje doet het nog wel... hopelijk is het niets ernstigs... zucht waardeloos!!
Wabbit Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Sterkte vandaag .. laten we hopen dat het niets ernstigs is. En succes met het ontvangen van je sleutel.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 sterkte, laten we inderdaad hopen dat het niks ernstigs is!
Snuffie09 Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Sterkte ermee. Ik begrijp je machteloosheid, hier ook een konijn wat 3 1/2 week geleden haakjes en verstopping had en nu weer haakjes met gas ( en ook die irritante rui die maar niet op lijkt te houden. Dat er nog haar op hem zit is echt ongelooflijk, haal er zo'n 7 borstels per dag af ).Levert niet alleen voor de nijnsels maar ook voor de baasjes enorme stress op.....
jrjsieben Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Inderdaadmaar ik vindt dat ze laat gaan verharenZe moeten bijna alweer een wintervacht aan gaan maken
Boefje Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2011 Nou nu denk ik niet eens dat het de verharing is... misschien ook wel een beetje...maar ja het feit dat hij telkens met zn kopje wegdraait en er sufjes bij ligt..hij lijkt duizelig te zijn ofzoik heb maar een afspraak bij een andere dierenarts gemaakt wat in de buurt. Ik kan daar om 11 uur terrecht. Dan maar een stukje fietsen..Liever dat dan 7 km op de fiets of op de fiets en met de trein en lopen.... Ik ga maar even kijken hoe ik het t beste kan doen met het vervoer.. ik wil hem zo min mogelijk stress opleveren. Ik doe hem maar in zo'n klein mandje.. ingepakt in fleecedekentje ofzo..Ik ben wel blij dat ik ergens anders terrecht kan...maar ja.. ze vroeg gelijk en hoe oud is het konijn...tja....alsof dat wat uitmaakt... Ik heb inmiddels de huissleutels..maar kan er niet van genieten... heb alleen maar gehuild toen ik in t huisje rondliep want ik frustreer me enorm.. ik kon namelijk bij die andere dierenarts alleen terrecht rond 5 voor half 3 en kwart voor 9 maar dat was het al bijna dus dat lukte me al niet meer... en ik heb niemand die me kan brengen rond die tijd..dus dan maar ergens anders naartoe... en bel ik de ander wel af..
jrjsieben Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Woon er geen BBer bij je in de buurt die je wil brengen en halenHier hadden wij de dierenambulancedat kost 11 euro je wordt gebracht en gehaald
Boefje Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2011 Oh wat fijn..nou ja toch maar op de fiets naar een dierenarts wat dichter in de buurt... ik had slechte verhalen erover gehoor..maar ik vind haar aardig op de hoogte wat konijnen betreft.. Ik ben er dus geweest.. Ze constateerde EC bij Bailey. Ik zei..kan het geen oorontsteking zijn ofzo..maar ze zei ik heb al zoveel EC gevallen behandeld.. dit is 99.9 procent EC. Ze heeft op haakjes gekeken..hij had een klein haakje.. ze heeft zn buikje gevoeld voor gas of verstopping ze heeft buikje geluisterd, hartje geluisterd..alles klonk verder goed..Ze heeft dwangvoer CC meegegeven..en ik had gevraagd om gelijk al mijn andere nijnen ook mee te laten behandelen.. dan kunnen ze ook bijelkaar blijven zitten en ik wil sowieso geen risico lopen.. Ze hebben wat nieuws..eigenlijk hetzelfde als panacur, maar de dosering is anders en beter afgestemd op konijnen. Fenbendrops. Ze zei dat ze erg hoopvol was dat dit honderd procent zou genezen, want ik was er erg vroeg bij. Bailey is ook nog erg speels en levendig. Ze heeft gevallen gehad dat ze zelfs omver tolden en sommigen daarvan hebben het overleefd. Dus ik ga vol goede moed maar eens aan de slag ermee.. ik maak even een nieuwe topic gericht op de EC behandeling.
jrjsieben Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Nou superEn EC is zeker te behandelen het kan lang duren maar het gaat over
Aanbevolen berichten