Ga naar inhoud

Wat moet er allemaal gebeuren?


lolaloveemma

Aanbevolen berichten

leuk dat je konijnen krijgt. kleurdwergen leuk!! heb ook kleurdwergen :)het vrouwtje hoef je niet perse te laten castreren, alleen als ze heel vaak schijnzwanger is. of je ze in wil enten moet je zelf weten wat jouw slim lijkt, heb het zelf nooit gedaan maar dit jaar doen we het toch. als je het wil is het het slimst om dat op de speciale entdagen te doen, dan is het veel goedkoper ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja he, ik vind kleurdwergen zó schattig!

Ik was op zich niet van plan het vrouwtje te castreren, maar ik las iets over baarmoeder kanker en toen ging ik wel twijfelen.

Weet je wat gebruikelijke inentingen zijn voor konijnen? Ik weet namelijk niet wat er allemaal is. Ik zal eens kijken of er bij ons in de buurt een goede dierenarts zit. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inenten 'moet' twee keer per jaar, in het voorjaar voor myxomatose en VHD, in het najaar in elk geval voor myxomatose, sommige dierenartsen vaccineren dan nogmaals voor VHD.

Voedsters castreren moet niet, ik doe het zelf wel standaard omdat er weinig bekend is over de kans op baarmoederkanker/problemen in Nederland en wát er over bekend is is eigenlijk niet zo goed. Bovendien hebben ze dan ook geen last vna hormoontjes. Maar het is een zware en dure ingreep die niet iedereen standaard bij zijn konijn laat uitvoeren, dus dat is een keuze die je zelf zult moeten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit een goede dierenarts bij ons, die twee keer per jaar "konijnen inenten" dag heeft. Als (dus als ik konijnen heb én als ik dat ga doen) ik mijn rammetje laat castreren zal ik gelijk informeren over de castratie bij vrouwtjes en wat hij/zij er van vind.

Zijn er ook nog speciale inentingen die ik moet doen als ik de jonge konijntjes in huis haal? (zoals kindervaccinaties dus)

aangepast door lolaloveemma
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .