Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

HELPP!!!

ik ging -zo als gewoonlijk- vanmorgen naar Muffin toe. Ik liet hem lekker buiten in de tuin rennen. Gaf hem een lekkere water meloen en hij speelde vrolijk met de bal.

Maar toen ik in zijn nachthok keek zag ik daar 3 'streepjes' plakpoep liggen :oh:.

Wat doet plakpoep en wat moet ik nu doen??????

alvast bedankt:heart:

Geplaatst:

plaatje van internet het linkse 'streepje' heeft hij!

images?q=tbn:ANd9GcRjQidx5-SW_nkQ7U78vOks__M6gFwvcC-kb7N96vp4BeI-51ll

Maar wat is de oorzaak van plakpoep?

En zijn kontje was niet vies!!

Ja ik had de meloen eerst op gegeten er zit nog maar een klein streepje rood op ;)

Geplaatst:

nee hij lust geen biks, dus eet het ook niet op (krijgt gemengt dwerg voer).

Ik heb het fruit, gras en groente langzaam op gebouwd! Dus volgens mij kan het daar ook niet aan liggen.. Maar

Hij heeft inderdaad een week geen groent/fruit gekregen omdat ik op vakantie was en ik denk (weet niet zeker) dat mijn

buren geen groent/fruit hebben gegeven.. Ik bouw het wel weer langzaam op is dat goed??

ps. bedankt voor je hulp :)

Geplaatst:

Nee hoor die produceren alle konijnen maar die hoor je niet te vinden

Die moeten ze rechtstreeks uit het kontje opeten

Want in de blindedarm worden alle vitaminen en belangrijke stofjes omgezet in die keuteltjes

Maar als een konijn teveel biks krijgt dan laat hij ze liggen en kunnen dan wel plakpoep krijgen

Of als ze jong zijn willen ze het wel eeens vergeten

Je ziet het als ze ineens met der kopje tussen de benen duiken en dan zie je vaak het rugje wat samentrekken

Geplaatst:

Ja ik geef hem te veel voer, ben vandaag verminderd.

Hooi eet hij geloof ik goed... maaar ik ga nog zo'n ding kopen waar je hooi in kan doen.. Is wat makkelijker ;)

Geplaatst:

Een konijntje zal prima biks eten vermits hij niet te veel krijgt. Gemengd voer zitten vol lekkernijtjes en suikers waardoor ze snel hun bdk laten liggen. Een keer is geen drama, maar te vaak wel.

Geplaatst: (aangepast)

Mijn konijn reageert op Koolhydraten, die je vooral vind in gemengd voer, brood en fruit. Mijn konijn kan ook geen sla verdragen (te veel vocht?). Althans.. 'verdragen'.. Hij legt dan mega veel blindedarm keutels (zoals op het plaatsje en het stinkt inderdaad) en eet deze niet op.

Bij mijn konijn is het ook ineens begonnen. Mijn konijn doet het goed op Hope Farm Super Trio (afgekort HFST), die brokken zijn niet al te duur en hebben bijna dezelfde analyse als SS (selective science).

In gemengdvoer zit overigens ook erg weinig vezels. En je geeft veel gemengd voer, dus zal hij/zij minder hooi eten (zitten ook vezels in)..

aangepast door Nicky_the
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .