Muffin Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 HELPP!!!ik ging -zo als gewoonlijk- vanmorgen naar Muffin toe. Ik liet hem lekker buiten in de tuin rennen. Gaf hem een lekkere water meloen en hij speelde vrolijk met de bal.Maar toen ik in zijn nachthok keek zag ik daar 3 'streepjes' plakpoep liggen :oh:.Wat doet plakpoep en wat moet ik nu doen??????alvast bedankt:heart:
jrjsieben Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Zijn het geen blindedarm keutelsHeeft hij een vies kontjeEn watermeloen bevat heel veel vocht
Muffin Geplaatst: 14 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2011 plaatje van internet het linkse 'streepje' heeft hij!Maar wat is de oorzaak van plakpoep?En zijn kontje was niet vies!!Ja ik had de meloen eerst op gegeten er zit nog maar een klein streepje rood op
jrjsieben Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Ik denk dat het blindedarmkeutels zijnKrijgt hij teveel biksEn met fruit en groenten moet je oppassenDaar moeten ze aan wennenEn sommige konijnen verdragen geen groenten
Wabbit Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 dat zijn inderdaad blindedarmkeutels zo te zien.
Muffin Geplaatst: 14 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2011 nee hij lust geen biks, dus eet het ook niet op (krijgt gemengt dwerg voer).Ik heb het fruit, gras en groente langzaam op gebouwd! Dus volgens mij kan het daar ook niet aan liggen.. MaarHij heeft inderdaad een week geen groent/fruit gekregen omdat ik op vakantie was en ik denk (weet niet zeker) dat mijnburen geen groent/fruit hebben gegeven.. Ik bouw het wel weer langzaam op is dat goed??ps. bedankt voor je hulp
Muffin Geplaatst: 14 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2011 Wat zijn blindedarm keutels??Komt dat door ziekte??
jrjsieben Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Nee hoor die produceren alle konijnen maar die hoor je niet te vindenDie moeten ze rechtstreeks uit het kontje opetenWant in de blindedarm worden alle vitaminen en belangrijke stofjes omgezet in die keuteltjesMaar als een konijn teveel biks krijgt dan laat hij ze liggen en kunnen dan wel plakpoep krijgenOf als ze jong zijn willen ze het wel eeens vergetenJe ziet het als ze ineens met der kopje tussen de benen duiken en dan zie je vaak het rugje wat samentrekken
Muffin Geplaatst: 14 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2011 emm, hij is jong en ik heb dom genoeg de keutels weg gegooid.. is dat erg??OO wat ben ik dom!!.. Ik vond ze nog als stinken..
jrjsieben Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Nee hoor is niet ergMaar geef je hem niet teveel voerEn biks lust hij niet ?Eet hij goed hooi
Muffin Geplaatst: 14 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2011 Ja ik geef hem te veel voer, ben vandaag verminderd.Hooi eet hij geloof ik goed... maaar ik ga nog zo'n ding kopen waar je hooi in kan doen.. Is wat makkelijker
Aniek Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Een konijntje zal prima biks eten vermits hij niet te veel krijgt. Gemengd voer zitten vol lekkernijtjes en suikers waardoor ze snel hun bdk laten liggen. Een keer is geen drama, maar te vaak wel.
Nicky_the Geplaatst: 15 augustus 2011 Geplaatst: 15 augustus 2011 (aangepast) Mijn konijn reageert op Koolhydraten, die je vooral vind in gemengd voer, brood en fruit. Mijn konijn kan ook geen sla verdragen (te veel vocht?). Althans.. 'verdragen'.. Hij legt dan mega veel blindedarm keutels (zoals op het plaatsje en het stinkt inderdaad) en eet deze niet op. Bij mijn konijn is het ook ineens begonnen. Mijn konijn doet het goed op Hope Farm Super Trio (afgekort HFST), die brokken zijn niet al te duur en hebben bijna dezelfde analyse als SS (selective science). In gemengdvoer zit overigens ook erg weinig vezels. En je geeft veel gemengd voer, dus zal hij/zij minder hooi eten (zitten ook vezels in).. 15 augustus 2011 aangepast door Nicky_the
Muffin Geplaatst: 15 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2011 oke thanks voor de tips allemaal :)
Aanbevolen berichten