champie Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Mijn konijn eet haar blinde darm keutels niet op?????Kan het zijn dat haar wam in de weg zit?Is daar een oplossing voor??Of zijn het wormen en wat moet ik daar tegen doen??Wie kan mij helpen?
jrjsieben Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Hoe oud is je konijn En wat weegt hij
Nicky_the Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Het kan verschillende oorzaken hebben. Bij mij lag het aan bepaalde groente/fruit/kruiden soorten (dat was dus ineen zo, ging lange tijd wel goed). Het kan ook zijn dat je ze te veel voert en dat ze daarom geen trek meer hebben. Of dat je konijn te dik is. Wormen, ziekte etc.
champie Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2011 Ze is 3,5 ongeveer en weegt 2 kilo.Ze krijgt 20 gram SS per dag en verder alleen hooi.Omdat ze vij gevoelig is voor andere dingen.
jrjsieben Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Nou aan de voeding kan het niet liggen Misschien wormen Je kan keutels laten nakijken kan je gewoon brengen bij de da hoef je konijn niet mee
champie Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2011 ja ik had ze daar al over gemaild.Het schijnt dat je dat preventief kan gebruiken.Maar het kan gewoon zijn dat ze te dik is ze heeft best wel een wam.Het is erg moeilijk bij konijnen ze laten weinig merken.En afvallen hoe dan ze krijgt al zo wienig vind ik.
Nicky_the Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 ja ik had ze daar al over gemaild.Het schijnt dat je dat preventief kan gebruiken.Maar het kan gewoon zijn dat ze te dik is ze heeft best wel een wam.Het is erg moeilijk bij konijnen ze laten weinig merken.En afvallen hoe dan ze krijgt al zo wienig vind ik. Hoe een konijn af te laten vallen, vind je hier: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/konijnen-met-overgewicht-laten-afvallen.html Let vooral op de suikers in groente en fruit. Hoeveel suikers groente/fruit bevat vind je hier: http://www.voedingswaardetabel.nl/ Let wel op dat je konijn geen afwijkend gedrag gaat vertonen. Dit kan wel duiden op ziekte. Het voor de zekerheid na laten kijken van de ontlasting lijkt mij ook een goed plan
jrjsieben Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Wat voor sort konijnis hetMisschien is ze noogwel wat te zwaarMaar een wam zegt niet dat ze persee te dik isAls je aai over de rug mag je de ruggegraat voelen moet je moeite doen om hem te voelen is ze wel te dik ja ik had ze daar al over gemaild.Het schijnt dat je dat preventief kan gebruiken.Maar het kan gewoon zijn dat ze te dik is ze heeft best wel een wam.Het is erg moeilijk bij konijnen ze laten weinig merken.En afvallen hoe dan ze krijgt al zo wienig vind ik.
champie Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2011 Ik kan haar ruggengraat voelen.Wat voor soort het is weet ik niet ze hebben mij verteld een dwerg maar dat is ze niet.Zal es kijken of ik een foto kan toevoegen.
champie Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2011 heb ze bij mijn fotoalbum staan zo als ze nu is.Is dat dik??
jrjsieben Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Ik zie geen fotoalbumMaar ben je onlangs nog eens bij een da geweest en wat vondt die van haar gewicht ?
champie Geplaatst: 8 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2011 Ik ben zo'n 3 maanden geleden er nog geweest.Hij heeft er niks van gezegd.Ze is verder ook niet ziek.Hoe kun je zien dat ze wormen hebben wat voor symptonen krijgen ze ervan?In haar poep vind ik niks.
jrjsieben Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Dat kunnen ze alleen onder een microscoop zien
Nicky_the Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Wormen hoeven ook niet altijd in de ontlasting te zitten
champie Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2011 nee daar heb je gelijk in.Die blinde darm keutels komen die voornamelijk snachts??Ik vind heel vaak overdag van die keutelss??
jrjsieben Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Nee hoor die komen volgens mij overdag en snachts
Wabbit Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Yep. zo komen 's nachts en overdag alhoewel de meeste deze BDK niet zullen zien gezien de meeste konijnen ze direct opeten.Wormen zitten vaak in de blindedarm waardoor je ze niet altijd ziet in de ontlasting. Bij Doerak waren de wormen zichtbaar in de normale keutels, maar dan alleen direct na het leggen.
champie Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2011 O oke.Zal daar is op letten.Ik ga straks even naar de dierenwinkel daar zit dan een dierenarts kan ik haar even laten zien.Kan nooit kwaad.Ik zie de blinde darm keutels dagelijks liggen.
Aanbevolen berichten