Hannelies Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 ons konijn heeft hersenvliesontsteking en heb ik op het forum gelezen dat echinaforce goed voor hem kon zijn.De DA vertelde dat het inderdaad goed zou zijn om daar mee te beginnen maar nu vraag ik mij af hoeveel jullie daarvan geven aan een konijn van 1 kilo ( kleurdwerg ) en hoe geven jullie dit?Door het water ??
Niek Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Heeft de DA je geen advies hierover gegeven? Ik weet zelf geen antwoord op je vraag, maar ik zou even de DA bellen.
chan Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Toen mijn Bountie langdurig ziek was, heb ik haar 1 tabletje per dag gegeven. Ze is ongeveer 1,5 kg. De tabletjes vond ze echt heerlijk, ze trok ze zo uit mn handen. Druppels moet je volgens mij door het water doen, maar weet niet of dat goed is omdat er alcohol in zit, dus ik zou voor tabletten gaan.
Bianca Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Uit een andere draad gehaald (van Amatjuh):"van de site van konijnenbelangen: ECHINACEA als weerstandsverhoger Om de weerstand tegen ziekten op peil te houden kan af en toe een kuur gegeven worden gedurende 5 dagen. Dan 8 druppels Echinacea in het drinkwater, elke dag vernieuwen. Het konijn hoeft het water niet allemaal op te drinken, zelfs een paar slokken is al genoeg. Of 5 druppels op een stukje brood, appel etc., 3x daags. Om beginnende ziekte de kop in te drukken de weerstand verhogen door lange tijd genoemde dosering te geven. Bij bijvoorbeeld niezen zonder natte neus, en met behoud van opgewektheid, eetlust enz. doorgeven tot de klacht is verdwenen. Als na 10-14 dagen nog geen verbetering is opgetreden, dan is Echinacea niet voldoende omdat er waarschijnlijk iets anders aan de hand is."
Dollie Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Ik hoorde een tijdje terug van iemand die bij een drogist oid werkt en zodoende een 'opfriscursus' over dit soort dingen gehad heeft, dat het achterhaald is dat je echinacea niet achter elkaar mag geven. Dat had te maken met het feit dat het geen stimulans is voor het imuunsysteem maar een ondersteuning. Je zou het dus best langer dan vijf dagen achter elkaar kunnen geven, als dat klopt. (En daar ga ik zelf wel vanuit.)
Bianca Geplaatst: 8 augustus 2011 Geplaatst: 8 augustus 2011 Ja zoiets heb ik pas ook gehoord inderdaad!
Aanbevolen berichten