Ga naar inhoud

Poot amputeren, wat vind jij?


saskiaa

Aanbevolen berichten

Onze Truffel mist nu ook bijna een jaar haar achterpootje na een breuk die helaas niet meer te repareren viel. Ze was toen nog net geen jaar oud. Als je haar nu ziet lopen, spelen en rennen en SPRINGEN!, je weet niet wat je ziet... het is de grootse deugniet van allemaal en we hebben er 15. Heel soms heeft ze weleens jeuk en probeert ze nog te krabben en als we het zien dan krabben wij voor haar ( Ze zit ook samen met Bijou permanent bij ons binnen), en gebruiken samen de gehele woonkamer. We hebben zelfs een plaat moeten maken die we naar de doorgang van de bank moeten zetten anders gaat mevrouw als we niet thuis zijn fijn op de bank liggen!

Ik denk dus dat het wel moet kunnen bij een jong konijn. Als Adam dit had gehad ( een ander konijn van ons die 8 jaar oud is) was het denk ik een ander verhaal geweest.

Voor foto´s van Truffel:

http://www.bunnybunch.nl/community/album.php?albumid=3991

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Saskia, wat jij zegt over wilde dieren, die zouden het ook niet overleven volgens mij, met 1 poot minder. Maar een huiskonijn die de bescherming en verzorging van de mens heeft en niet hoeft te vluchten, kan zich naar mijn mening prima redden.

Hier ben ik het niet mee eens. Herten zijn bijvoorbeeld ook vluchtdieren en ook bij wilde herten wordt soms een poot geamputeerd. De overlevingskans wordt echter bepaald door de omgeving en de kracht (wil) van het dier. Een dier met beperking zal meer alert zijn dan een dier zonder beperking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik het niet mee eens. Herten zijn bijvoorbeeld ook vluchtdieren en ook bij wilde herten wordt soms een poot geamputeerd. De overlevingskans wordt echter bepaald door de omgeving en de kracht (wil) van het dier. Een dier met beperking zal meer alert zijn dan een dier zonder beperking.

Oh is dat zo? Daar had ik nog nooit van gehoord? Weer wat geleerd dus. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .