Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey iedereen!

Mijn franse hangoor heeft al een paar dagen last van een blaasje aan haar ooghoek.

Het is geen abcess want het is niet groot, maar het is precies een klein puistje.

Ik heb het al elke dag ontsmet, maar weet niet of dit gaat volstaan.

Is het nodig om hiervoor naar de dierenarts te gaan?

Groetjes

Geplaatst:

Het blaasje zit in de ooghoek, dus niet in het oogje zelf!

En ik ontsmet het met isobethadine, wel met een wattenstaafje zodat het zeker niet in het oog zelf terecht komt!

Ik zal straks een foto nemen!

Geplaatst:

Lijkt het hier op?

attachment.php?attachmentid=30555&d=1287408105

Dit had Lizzie omdat ze per ongeluk wat water met een scheutje schoonmaakazijn in haar oogje had gekregen. Ik ben naar de DA geweest en moest haar minimaal een week druppelen met gentapolycort en toen was het weer over.

Geplaatst:

Neen het zit niet in het oogje, maar er net voor aan de ooghoek.

Je moet anders maar is in mijn album bij Pippa gaan kijken, daar heb ik drie foto's van haar

oogje gezet, want hier lukte dat niet!

Ik heb van iemand gehoord om terracymine op het wondje te smeren, twee maal per dag, en dan

zou het na drie dagen al veel beter moeten zijn!

Geplaatst:

Je foto's zijn super onscherp, maar aan de thumbnails kan ik al wel zien dat dat een hele flinke bult is! Snel naar een DA en niet zelf mee gaan rommelen hoor!

Geplaatst:

Het zit niet op het oog. En ook niet op het slijmvlies. Het zit op het aangezicht, maar omdat het zo dicht bij het oog zit, is het wel gevaarlijk want een ontsteking of abces kan zo overspringen. Ik zou twee weken geleden al bij de DA gezeten hebben.

Geplaatst:

Ja omdat ik de laatste maanden al veel gesukkeld heb met een paar van mijn konijnen (waarvan drie toch uiteindelijk gestorven zijn) en al bijna

een lopende rekening kan openen bij de DA wou ik eerst jullie mening eens vragen...

Ik denk ook dat het eerder gewoon een wondje was dat toevallig dicht bij het oogje zat.

Het ziet er al beter uit! Ik blijf het proper houden en ontsmetten, zou het toch terug een wit blaasje worden, dan ga ik er wel mee!

Het "prob" is ook, ik ga al bij een "konijnkundige" DA, maar heb er wel al drie nijntjes aan verloren. Dus ga ik er niet meer graag. In operaties zijn ze zeer kundig (castratie en het herstellen van een gebroken pootje), echt wel heb ik geen klagen van! Maar in het vaststellen van ziektes en de behandeling ervoor niet :s Daarom nog eens een foute vaststelling of geneesmiddel kan er nu echt wel niet meer bij. Maar zoals ik al zei, uiteindelijk gaat het al beter met Pippa, ik hoop dat het helemaal weg trekt!

@ Marloes_en_aagje: waarom is Terracimide te sterk? Ik heb dit van een kundige fokster. Ik ben het nog niet gaan halen bij de apotheek!

Geplaatst:

Ik werk bij een mensenoogarts :P En daar wordt dat pas echt gegeven als er een sterke antibioticum nodig is vanwege hevige infectie. Eerst ontsmetten proberen inderdaad en een beetje masseren om de talgkliertjes open te houden (mijn konijn vindt dat super lekker!) Als het nu al beter gaat zou ik niet dat sterke middel er tegenaan gooien, je konijn kan zichzelf genezen =)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .