Ga naar inhoud

Konijn eet niets meer


Evie

Aanbevolen berichten

Ja dat had ik ook al die gedachte

Hopelijk heeft de dierenarts er verstand van

Maar dat je iemand in een noodsituatie zolang laat wachten baart al zorgen

Ik zou ook zelf nooit appel en wortel dwangvoeren? Een suikerbom, terwijl suiker al niet best is voor een konijnverteringsstelsel?

Ik hoop dat die dierenarts een goede diagnose stelt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe gaat het nu

Kan je eerder terecht ?

Maar je schreef in je openiingstopic

Ik heb me aangemeld omdat het ineens niet goed gaat met konijn Jip. Ze eet sinds gisteren niets meer en ziet er heel lusteloos uit. Ze zit alleen maar in een hoekje en het is me de laatste tijd sowieso al wel opgevallen dat ze enorm mager is geworden.

Als je je konijnen eens in de maand ofzo weegt dan merk je gewichtsverlies eerder op

Ze heeft dus al langer ergens last van

Konijn tonen pas als ze heel erg ziek zijn dat ze ziek zijn

Nou hopelijk krijg je dadelijk wat duidelijkheid :wink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees is het mijn idee dat er ook haakjes in het spel zijn, omdat ze al een tijdje slecht eet (mager is geworden) en vreemde smakkende geluiden maakt bij het eten.

Maar ik zou ook alleen even water geven als ze dat aanneemt.

Succes in ieder geval!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Jip lijkt het alweer iets beter te gaan. Ik heb haar de drinkfles voor de neus gehouden en ze heeft heel veel ervan gedronken. Ook even de etensbak voor haar neus gehouden en uit haarzelf at ze Ć©Ć©n dingetje en het is net alsof ze daarna weer wat meer energie kreeg. Ze ging 'graven' in de handdoek op schoot, terwijl ze eerder constant stil zat. Dus ineens oogt ze beter.

Ik heb niet de dierenarts gebeld weer, omdat ik denk dat ze me niet voor niets wat later inplannen. Ze hebben het vast eerst druk met andere bezoekjes. Ik neem aan dat iedereen die op zondag belt voorrang wilt en uit spoed belt. Anders kon het wel tot maandag wachten. Inmiddels is het al bijna tijd dus we gaan zo weg die kant op.

Wat betreft dat wegen: dat is wel een goed idee.

Maar Jip heeft vaker periodes, vooral na de bevalling, dat ze heel mager werd. Ik denk ook door het voeden toen van haar kleintjes. Dat kostte haar een hoop energie. Ze heeft denk ik ook die aanleg om gauw dun te worden. We hebben ook een ander konijn en die heeft juist de bouw van dik zijn. Die heeft iets te veel spek. Kijk wat de dierenarts daar over zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn weer terug met Jip en weten inmiddels wat ze heeft: het zijn inderdaad haakjes, wat iemand hier al zei. Haar buikje voelde helemaal goed aan volgens de dierenarts.

Ze heeft pijnstilling gekregen en morgen laten we haar kiesjes slijpen bij de dierenarts.

Onderweg naar huis hebben we lekker veel hoog gras en paardenbloemen voor haar geplukt en daar zat ze gelukkig alweer van te eten in de auto. En mocht ze geen voer gaan eten, dan heb ik vloeibaar hooi meegekregen om haar tot aan morgen te voeren. Maar ben helemaal blij dat ze geen ziekte heeft waaraan ze dood had kunnen gaan. Ze word als het goed is na morgen weer de oude.:bunny4:

Bedankt voor al jullie reacties. Nu ligt ze helemaal moe in het hok, maar haar oren staan weer rechtop :bunny4: en ze kijkt weer wat helderder uit haar ogen, misschien wel doordat ze alweer wat gegeten heeft.

Als ik eraan denk laat ik nog wel even weten hoe het gegaan is met de kiesjes slijpen.

Groetjes Eva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel jammer dat je geen pijnstiller hebt meegekregen.

Toen ik ooit bij mijn dierenarts was met Gizmo heeft ze zonder dat hij iets had mij methacam meegegeven met de melding.

Moest je ooit denken van die kan pijn hebben mag je altijd een paar druppels geven. En het kan ook voor een hond of kat of hamster gebruikt worden. En blijft een jaar goed :D.

Dit is altijd wel handig om in huis te hebben, je weet maar nooit :D

Oh jah dit was geen KKDA maar diegene waar ik ging met de honden en de kat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update: ik kan goed merken dat de pijnstilling werkt want ik zie haar steeds weer kauwen. Dat gaat de goede kant op. Al kijkt ze nog wel een beetje zielig uit haar ogen. Misschien een beetje gestresst door de dierenarts van vanmiddag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je gegaan bent en er morgen iets aan gedaan kan worden.

Bij het lezen van je hele topic vermoedde ik ook al haakjes (helaas uit ervaring) en idd dus.

Zaak is om na de ingreep het voedingspatroon goed onderhanden te nemen (evt. doornemen met de dierenarts) en te zorgen dat er GOED hooi gegeten gaat worden.

Desnoods flink minderen met de biks, alles om haar maar aan het hooi te gaan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi dat is altijd onbeperkt in het hok. En ze kauwt ook heel veel strootjes en hooitjes.

Ze is de nacht goed doorgekomen en vanmorgen leek ze qua eetgedrag zelfs weer de oude. Ze zat gewoon weer uit het bakje te eten en op hooi te kauwen. En ze dronk uit haar zelf goed. Dus dat is fijn.

Mijn man heeft haar toen straks weggebracht naar de dierenarts. Ik denk dat ze nu bezig zijn met haar. Straks om 15:00 uur dan moeten we bellen hoe het gegaan is met haar. Dan horen we het wel wanneer ze weer opgehaald mag worden.

Ik laat nog wel even weten hoe het gegaan was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .