Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 5 weken later...
  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

hallo,

Ik wou even laten weten dat breezer al die tijd geen aanvallen meer heeft gehad, hij functioneerd weer als vroeger en zie momenteel niks meer terug van zijn ec.

ik weet dat het altijd terug kan komen, dus twijfel of moet stoppen met de ec.

De laatste keer toen ik de dierenarts belde heb ik gezegt ik nog ff wou doorgaan, voor de zekerheid, heb nu nog voor 1 week panacure liggen.

meestal wordt aangeraden 3 maanden te geven heb ik gelezen.

aan Sibelle: hoe gaat het nu met je konijntje?

sorry zo lang niet heb gereageert, ben zelf ook best wel druk met breezer en mijn eigen gezondheid de laatste tijd, en dan vergeet ik nog weleens dingen.

Maar ik ben blij dat het zo goed met breezer gaat. En ik weet hij zoiezo al best oud is, maar elke week die hij er langer mag zijn is het voor mij waard en ben heel blij we doorgezet hebben en hij nog steeds bij me is.

Ben ook echt trots op me breezertje met zijn vechtlust, en zelf als nu panacure geef doet die zijn mond al zelf open.

(in begin moest er een handoek bij te pas komen, en nu zet hem op me schoot en het gaat zo makkelijk, alsof die weet het goed voor hem is.)

Ik heb ook een strijd gehad met breezer kwa eten, dwangvoer, en van allerlei voer uitproberen was bij hem de oplossing. Namate het beter met hem ging, merkde ik dat het hielp ik hem af en toe even appart bleef zetten in zijn kooi, hij gunt zich anders geen tijd om te eten. Dat doe ik dan nu ook nog, ze lopen gewoon met zijn 2en los in huis terwijl 2 kooien open staan. en als ik zie breezer te lang de kooi niet ingaat om te eten doe ik hem er even een half uurtje in, met nieuw voer. (aangezien me andere konijn net zo lang blijft door eten totdat alles op is, en breezer stelt het eten uit.

Het einge wat die niet meer doet is rennen, hij doet alles op zijn gemak. maar breezer is nooit echt een druktemaker geweest, het liefste ligt die de hele dag in zijn kattenmandje of in zijn katten tunnel met 3 uitgangen. zogauw ik die laatste te voorschijn haal, gaan de oren recht overeind en weet die geen raad om erin te komen, op zijn tempo dan ;)

In elk geval sterkte gewenst aan iedereen met een konijntje die ec heeft. Zolang het konijntje zelf nog wilt geef ik het advies niet op te geven, ik ben vaak geschrokken hoe breezer er aan toe was op bepaalde dagen, en nu loopt die alweer lekker door de woonkamer, hij eet goed, de keutels zijn goed, na mijn mening dus het doorzetten waard.

groetjes

Geplaatst:

hoi,

zojuist gebeld met dierenarts, ze zegt nu beter kan stoppen met de panacure.

Ik vind het wel heel erg eng, maar volgens haar moet het nu weg zijn en als die terug valt is er niks aan te doen en zou het wat anders moeten zijn.

ikzel dacht dat ec altijd terug kan komen en nooit helemaal verdwijnt dit maakt me dus een beetje aan het twijfelen over de arts, ik ga me konijntje in elk geval even goed in de gaten houden.

Geplaatst:

ja dat zou op zich wel moeten zijn, maar maak me gewoon zorgen, ben zo bang dat die pijn heeft zonder hij het laat merken. gisteren en vandaag zag ik hem omvalle met gevolg hij weer in paniek raakte, gelukkig hersteld die zichzelf wel snel. maar het lijkt wel of die een paar seconden even weg is ofzo, als hij zeg maar weer gewoon zit, dan kijkt die ook heel vreemd alsof die opnieuw moet focussen en niet beseft wat er gebeurde en waarom. hij wilt ook alleen eten als de kooi dicht is. hij gunt zich er anders geen tijd voor. de meeste tijd van de dag wilt die doorbrengen in zijn (katten) mandje. denk dat dat ook wel komt omdat die oud wordt, en daardoor meer ligt en rust zoekt. als hem dan kooi in stuur en hij merkt dat die er niet gelijk uit mag, gaat die eten. ik zeg dan altijd eten, drinken en keutelen en dan mag je er weer uit. en net alsof die het begrijpt doet die dat dan ook, en als beloning mag de kooi dan weer los. Maar zolang de kooi los staat gaat die alleen na de kooi om te plassen, eten vind die schijnbaar minder belangrijk dan in zijn mandje liggen.

ff iets anders, mooie onderschrift heb je, vind het een mooie tekst.

Geplaatst:

Tnx :)

Maar waarom mag je stoppen met de medicijnen, terwijl hij nog aldoor omvalt? Komt dat omvallen door EC of heeft hij misschien epilepsie (kan wellicht ook verband hebben met elkaar)?

Geplaatst:

volgens de dierenarts, kan het geen ec meer zijn, moet over zijn an zo lange tijd panacure (volgens haar he, volgens mij gaat ec nooit helemaal over). kwa epilepsie lijkt me de aanvak te kort, zijn aanval is echt omvallen, soms een koprol en weer staan/zitten.

Wat ik vooral lees van epilepsie is dat het iets langer duurt dan enkele seconden. het heeft meer weg van een stuip trekking, als ik het zie gebeuren doet het me denken, alsof die een pijn scheut krijgt, waarvan die omvalt (schrikt etc).

het doet me veel aan mezelf denken, ikzelf heb namelijk al jaren dat me spieren en gewrichten seconden uitvallen, ook heb iok van die elektrische schrokken. maar ze kunnen niet vinden wat het is. als ik me konijntje zo zie lijkt het er erg op. alleen weet ik dat het wel toeval zal zijn, het wat op elkaar lijkt. maar begrijp dat wel zijn paniek,. je kunt een konijntje immers niet even uitleggen hij moet proberen rustig te blijven.

Toen hij nig panacure had, had die nergens last meer van, daarom mocht die stoppen, ik gaf aan dat ik net voor stoppen een dag vergeten was, en hij gelijk weer dag later aanval had, en het dus eng vond om te stoppen, maar volgens me dierenarts is er niks meer aan te doen.

Ik weet dus gewoonweg niet wat ik moet doen. ik zei ook wat nou als aanvallen inderdaad terug komen, toen zei ze, dan schrijf je op hoe vaak, en kun je nagaan of het nog een konijn willig bestaan is, en dus anders opgeven.

Ik vind dit niet kloppen, toen hij die panacure nog had, zag ik geen aanval meer, dus waarom opgeven, kan die panacure kwaad dan op langer termijn?

ik heb me wel voorgenomen, dat als het weer erger gaat worden ik echt niet zomaar ga opgeven, dan wil ik eerst naar andere dierenarts, ik wil altijd een second opinion voordat ik een konijntje opgeef. gelukkig heb ik zo keuze nog nooit hoeven maken, maar bij zo een keuze vind ik het belangrijk dat ze zeker weten er niks meer aan kunnen doen, of me konijnetje moet zelf niet meer willen. Maar mijn konijntje wilt nog wel. hij is alleen wat oud geworden, hij was vroeger ook helemaal wit, nu heeft die alemaal grijze plekken vooral op zijn rug en snuit. vroeg me af of dat komt doordat die ouder wordt.

maar kwa me konijntje en die dierenarts, ik luister toch naar mijn eigen gevoel, ik ben elke dag met breezer samen, ik zie hoe die nog geniet en hoe blij en vrolijk die is als ik 's ochtends opsta en als ik thuis kom. en ja daarna gaat die wel weer lekker lui liggen en hij slaapt meer dan vroeger. maar ik heb het gevoel hijzelf echt nog niet op wilt geven. daar heeft die toch nog te vaak zijn vrolijke momenten voor.

Geplaatst:

Hoe lang heb je die panacure nu gegeven?

Als je de panacure te lang geeft, kan hij er recistent voor worden. Ik weet niet of er nog meer gevolgen aan zitten bij langdurig gebruik.

Is het een idee om voor een second opinion bij een andere kkda te gaan?

Sommige konijnen hebben ook baat bij de kruidenelixer van Jan Smit. Misschien kun je dat nog proberen?

Geplaatst:

hoi, bedankt voor je reactie,

ik heb morgen een afspraak bij een andere dierenarts, wel iets verder weg. maar die staat op internet goed aangeschreven. Breezer heeft toch geen probleem met auto rijden, aangezien die van jongs af aan al meegaat op vakantie's etc. dus dan maar een stukje verder, daar ook telefonisch verhaal alavast uitgelegt en ze waren het met eens, dat even langskomen en kijken nooit geen kwaad zou kunnen, andere dierenarts geeft misschien ook weer andere inzichten.

en vind het zoiezo een fijn idee ik gewoon mag langskomen met me konijntje, bij me huidige dierenarts bleef het de laatste tijd alleen bij bellen, na mijn idee kan een dierenarts beter een inschatting maken als ze het konijntje zien. en breezer is er niet meer zo erg aan toe als toen, dus waarom zou het dan nu wel opgheven? ja als me dierenarts hem niet zelf ziet, kan ze ook niet zien het nu al beter gaat als voorheen.

en komt wel goed uit. me konijnen moeten binnenkort hun inenting weer hebben, dus kan ik gelijk overleggen of dat nu verstandig is voor breezer , heb ergens gelezen dat konijntje gezond moet zijn voor de enting. dus dan kan ik dat daar gelijk mooi vragen en overleggen. ik neem gewoon alles mee wat ik laatst tijd heb gekregen voor breezer, heb alle doosjes expres bewaard voor het geval ik na een andere dierenarts zou gaan, was meer voor als me eigen dierenarts er niet zou zijn, maar nu is dat wel handig.

Even kijken hoe het me daar bevalt en wat ze daar over de ec zeggen. Want wat ik zo vreemd vind van me eigen dierenarts is dat in begin leek ze er veel vanaf te weten, en zei ze ook ec nooit helemaal over zou gaan, en er meestal symthomen blijven bestaan. en nu zegt ze dus dat de ec helemaal weg moet zijn en het anders iets anders is. komt op mij beetje over alsof ze maar beetje aan experimenteren waren. want als het was anders kan zijn, hadden ze dat toch gelijk mee kunnen nemen/ onderzoeken/vaststellen of uitsluiten? maar goed, ik laat morgen wel weer even weten hoe het daar gegaan is. en wat deze dierenarts ervan zegt.

Geplaatst:

EC blijft lastig. Er zijn veel tegenstrijdigheden. Naar mijn idee moet er nog veel meer onderzocht worden omtrent deze ziekte.

Ik vind het wel raar dat je da alles via de telefoon regelt ipv in de kliniek..

Een ongezond konijn enten kan inderdaad (ernstige) ziekte tot gevolg hebben. Het is zeker slim om het nu alvast met deze da te overleggen en tegen die tijd met je eigen da.

Succes morgen!

Geplaatst:

We zijn net terug van de derenarts, en hij is goed genezen. de omvallingen kunnen nog voortkomen op moment hij bijvoorbeeld "rent" aangezien er wat beschadiging in de hersens overgebleven kan zijn.

Hij heeft breezer helemaal gecontroleerd en hij is verders gezond. zien niks terug van de ec.

breezer was best gestrest tijdens zijn onderzoek, (hij is immers heel erg eenkennig) waardoor die witte randen om ogen kreeg en dus goed te zien was zijn oegen niet meer op een neer schieten, wat hij toen dus wel erg had tijdens zijn ec.

zijn buik en darmen waren goed, de tandjes waren nog goed.

alleen schrok ik wel even ik dacht breezer 8 jaar was. maar hij is alweer bijna 10. tijd gaat snel.

maar hij was dus helemaal gezond nu verder, en dat op zijn leeftijd en na de ec, ik ben trots op mijn kleine breezer, die zich steeds maar weer overal doorheen vecht.

Geplaatst:
.

alleen schrok ik wel even ik dacht breezer 8 jaar was. maar hij is alweer bijna 10. tijd gaat snel.

maar hij was dus helemaal gezond nu verder, en dat op zijn leeftijd en na de ec, ik ben trots op mijn kleine breezer, die zich steeds maar weer overal doorheen vecht.

Mooi dat ie zo goed hersteld is, en dat ie al 10 jaar is ! Mooie leeftijd , en dan nog mooi herstellen van EC ! ik hoop dat ie nog een aantal mooie jaartjes eraan vast kan plakken bij jou :mdr:

Geplaatst:

ja dat hoop ik zeker, stond er zelf ook van te kijken, ikzelf hou de jaren nooit zo bij,

en had dit alles behalve verwacht.

Ik heb breezer uit een dierenwinkel, niemand wou hem hebben, waardoor hij er lang zat en wat groter was geworden al dan de andere jonge konijntjes. Daarbij was die heel erg bang, voor alles wat er om hem heen gebeurde. Ik kon hem daar gewoon niet laten zitten.

week erna zat ik al met hem bij de dierenarts, toen had die iets van evenwichts stoornis, heeft medicijnen gehad, en was zo goed als hersteld, ikzelf was nog stuk jonger toen dus weet zelf niet zo goed meer wat die percies had en gekregen heeft.

Breezer is inmiddels ook wel een konijntje waar ik het meest mee bij de dierenarts ben geweest, tot nu toe hersteld die steeds overal van. en ik weet er een dag komt dat dat niet meer gebeurt, maar hoop gewoon heel erg dat die dag in elk geval niet pijnlijk voor hem zal zijn, en tot die tijd wil ik hem gewoon nog alles kunnen geven waar ik kan. Hem echt van zijn laatste tijd laten genieten.

• 3 weken later...
Geplaatst:

aangezien het alweer een tijdje geleden is, wou ik even laten weten dat het helmaal goed gaat met breezer, hij is bijgekomen, wordt weer steeds actiever, eet goed, (meer als voorheen zelfs). en heb al een tijdje geen aanval meer gezien.

Hij geniet weer vollop van zijn leventje.

allemaal nogmaals bedankt voor de reacties toen het slecht ging met hem, heb er een hoop informatie, en steun uit kunnen halen. ook dank namens breezer, en zijn maatje wiskey, die heel blij is dat breezer weer fulltime bij hem kan zitten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .