kathelijn Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 heyy mensen ik heb net een nieuw konijntje :bunny4:echt net nieuw gisteren gehaald echt een schatje ook al best tam uit de dierenwinkel maar is daar gebracht door mensen die een nestje jonkies hadden wij schatten haar leeftijd op 12-14 weken ze ziet er gezond uit en is erg nieuwschierigallen keek ik vandaag even in de kooi en toen zag ik wel dat ze al flink wat gepoept had maar sommige van haar poep zat een beetje aan elkaar geplakt (hopelijk weten jullie wat ik bedoel) maar nou weet ik niet of het normaal is of dat ze diaree heeft ze heeft het zelfde voer uit de dierenwinkel dus denk niet dat het daar aan ligt ik dacht misschien stress omdat ze net nieuw is want eerst werd ze bij haar broertjes en zusjes weggehaald toen nog een hobbelige rit naar huis lijkt mij best stress vol voor mijn kleine beestje maar wat kan ik nu het beste doen ?? alvast bedankt mensen xx
Axellenn Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 is het zo'n trosje? want dat zijn blindedarmkeutels, en die eten ze normaal gezien op..
Tup en Nijn Geplaatst: 5 augustus 2011 Geplaatst: 5 augustus 2011 Zit het ook aan de staart? Zo niet, dan denk ik ook blindedarmkeutels idd. Uit stress misschien een keer niet opgegeten? Normaal horen ze dat wel te doen.
kathelijn Geplaatst: 5 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2011 heyy ja het is een beetje een trosje ja en ik heb haar a opgetild maar ik voelde niks bij haar staart morgen even goed kijken en als daar niks zit zijn het blindedarm keutels dus ??
elnienkjo Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Ja, hoeveel voer je haar per dag? Het kan zijn dat ze deze niet opeet omdat ze teveel voer krijgt, maar jonge konijnen willen het ook af en toe weleens vergeten.
kathelijn Geplaatst: 6 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2011 heyyik voer haar niet zo heel veel ik geef haar een handje vol eten sƔvonds en dan de volgende dag heeft ze het rond de zelfde tijd dat ik haar voer op het kan ook zijn dat ze het wel eet hoor maar dat ik het gewoon niet merk xx
Axellenn Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Geef je je konijn biks, of gemengd voer, want je moet je konijn 25 gr. biks geven per kilo, dus weegt je konijn bijvoorbeeld 2.5 kilo, dan krijgt je konijn dus 62.5 gr biks. (kan je gewoon wegen op keukenweegschaal bv.
kathelijn Geplaatst: 6 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2011 ja die zitten standaart in het voer dat ik haar geef maar ze eet er noggal vakkundig omheen .. :no:
elnienkjo Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 (aangepast) Dan is het verstandig om over te stappen op biks want in de staafjes zitten de voedingsstoffen en de rest is eigenlijk gewoon snoep voor je konijn. Een goede biks is Hope Farms supertrio of science select. Er zijn er nog een paar maar die weet ik niet uit mijn hoofd 6 augustus 2011 aangepast door elnienkjo
kathelijn Geplaatst: 6 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2011 ok is er geen manier om je konijn ze tog te laten eten of gewoon laten liggen totad ze er een paar op heeft en dan nog wat er bi doen ??
elnienkjo Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Geen idee, die van mij hebben nog nooit gemengd voer gehad.
kathelijn Geplaatst: 6 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2011 de mijne hebben altijd al gemengd voer gehad en met mijn voirge konijntje had iker niet zoon moeite mee die at ze gweoon op
elnienkjo Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Maar dit konijntje dus niet. Waarom koop je de volgende keer niet gewoon biks en meng je dat langzaam met je huidige voer totdat ze helemaal over is op biks. Een konijn kan niet leven op snoep.
Elvje Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Gemengd voer is nu niet bepaald geweldig voer, inderdaad boordevol snoep. De biksjes zijn het enige wat nog enigszins gezond is voor je konijn.De mijne kreeg het in het begin ook, maar is helemaal over op Hope Farms Super Trio en hij zit zo mooi in z'n vachtje De samenstelling is ook zoveel beter en dat zie je gewoon aan 'm.En je konijn is echt niet zielig als hij geen snoepvoer meer krijgt, volgens mij maakt het ze niet uit dat hun voer niet 1001 kleurtjes heeft.
kathelijn Geplaatst: 6 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2011 ja oke dus gewoon nu dit voer opmaken en de volgnede keer bijde kopen en dan langzaam aan steeds meer mengen ?
Elvje Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Je zou vanaf nu al kunnen mengen, tenminste als je nog voldoende hebt voor een week of 2. Steeds een beetje meer van het nieuwe voer erbij en steeds een beetje minder oud voer.
kathelijn Geplaatst: 6 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2011 ik denk dat ik nog net genoeg heb voor een weekje voer ...had niet zo heel veel gekocht drm ..
Aanbevolen berichten