shana Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 heb vandaag mijn nijntjes gewogen. mijn manetje (iets groter dan een dwerg) weegt 2kg een mijn vrouwtje (een dwergje) weegt 1,260 kg. ist dit een goed gewicht of niet? groetjes shana Nibbler en ploeshke
Amatjuh Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Dat is zo niet te zeggen. Het ligt er ook aan of ze al volwassen zijn of niet e of het echte raskonijnen zijn of niet.Daarnaast kun je niet altijd varen op het gewicht, je moet voelen of een konijn te dik is of te dun.
shana Geplaatst: 4 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2011 mijn manetje is 10 maand mn vrouwtje is bijna 4 maand. of dat het echt ras konijnen zijn weet ik niet. mijn manetje komt van bij een kweker en het vrouwtje van een diere winkel. en hoe kan je dat dan voelen?
Amatjuh Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Van een dierenwinkel, dan zal het zeker geen raskonijn zijn. En je andere konijn, is het een hobbyfokker of een echte fokker aangesloten bij een vereniging? Als het een raszuiver konijn is zou je bij de fokker een rasbeschrijving kunnen vragen, daar staat ook het gewicht in.De dierenarts kan het voelen aan de ribben en ruggengraat. Deze moeten te voelen zijn maar ook weer niet te veel.. is lastig uit te leggen.Maar je konijn van 4 maanden is nog niet uitgegroeid.
shana Geplaatst: 4 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2011 hij is eerder een hobbyfokker. vorig jaar woog hij 1.500kg en den da zegde dat alles goed was toen.
jrjsieben Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Je kunt over de rug aaien en voelenDe ruggegraat mag je voelen maar je moet hem niet beet kunnen pakken dan zijn ze te magerMaar de meeste konijnen in nederland krijgen te veel biks en hebben vaak overgewicht
shana Geplaatst: 4 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2011 ja dat voelen we, maar we kunnen het niet vast nemen ja. ja hier eten ze ook graag zeker het loof van de wortelen en hun broekjes natuurlijk
Aanbevolen berichten