Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn konijn heeft opeens sinds 2 dagen niet echt kale plekken maar gemilimetterde plekken op zijn rug.

Die gemillimeterde plekken zitten alleen op de donkere gedeeltes van zijn vacht.

het ziet er onwijs vreemd uit.

Ik kam hem vaak en controleer ook vaak zijn vacht.

hij is 2 weken geleden nog ontvlooit met stronghold en de kooi word vaak schoon gemaakt en die word ook ontvlooit.

Hij heeft ook een knuffel en die word ook ontvlooit.

De kat word ook trouw ontvlooit met frontline of met een andermerk dat ook bij de DA vandaan komt en het huis word ook een keer in de zoveel tijd ontvlooit met flee free

Extra informatie:

Mijn konijn is 8 jaar en is een mannetje.

Groetjes _LiliM_

sorry als het verhaal te lang is hoop dat iemand enig iedee heeft wat het is

Geplaatst:

Het klinkt gewoon alsof hij in de rui is, maar als je hem al zolang hebt, dan weet je toch onderhand wel hoe rui eruit ziet bij je konijn lijkt me, dus als je je echt zorgen maakt, dan moet je er misschien toch mee naar een DA?

Geplaatst:

Zitten de plekken achter zijn kop, in de nek of wat lager ? Dan kan het zijn dat dit is gebeurd door een ander konijn -> rijden op elkaar vanwege dominantiegedrag. Je ziet dan ook dat de haren niet mooi in een puntje lopen, maar afgebeten zijn.

Geplaatst:

Misschien is hij in de rui en heeft hij jeuk en last van de dode haren, waardoor hij zelf de haren afknabbelt. Hier zie ik het ook, mijn

konijnen bijten bij elkaar de haren van de kont af. Dat heb ik ze zien doen, ik weet niet waarom. Gewoon een keertje kammen, je

kunt ook de dode haren met je vingers ertussen uit plukken. Dat gaat het best als je vingers een beetje vochtig zijn.

Geplaatst:

Mijn ram had ineens ook een andere manier van haar verliezen. Hij heeft ook wel eens mm plekjes, maar dat trekt vrij snel weer bij.. Let wel op dat de huid mooi schoon is.

Ik zou de konijnen en hun hok alleen met vlooienmiddelen behandelen indien het echt nodig is (dus als er al vlooien zijn). Vooral konijnen kunnen erg reageren op deze gif soorten..

Geplaatst:

Dat heeft Sil ook, maar dat komt omdat ze zoveel wordt gereden door Tijs die haar duidelijk wil laten zien dat hij de baas is, elke keer alshij rijd dan pakt ie wat haren vast en die gaan er dan uit.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .