LisaJoanna Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Hey allemaal! De topic naam zegt het eigenlijk allemaal: Hoeveel keutels (per etmaal) is normaal? Ik ben voor mij persoonlijk in het bijzonder geïnteresseerd in de normale hoeveelheid keutels voor een volwassen konijn (zes jaar), van 2.2 kilo; mijn lieve Mulan. Ze lijkt zich nu te verbeteren na ziekte, maar de hoeveelheid keutels is naar mijn idee nog aan de kleine kant. Kan iemand mijn vraag beantwoorden? Ik heb al gezocht op het internet en vond slechts twee antwoorden, die wel erg ver uit elkaar lagen, wat me verwarring bracht, namelijk: 1) 300-400 per etmaal, 2) 100 per etmaal. Ik hoop dat iemand reageert, zodat ik weet bij welke hoeveelheid keutels ik mag gaan juichen
Bianca Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Dat hangt denk ik van de grootte van je konijn af. Jouw konijn is klein tot gemiddeld, dus ga uit van minimaal 100 keutels en van een grootte van minimaal een kleine erwt.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 nou geloof me, nosy en joeri heb ik nu binnen zitten ivm joeri`s sore hocks maar die keutelen erop los alsof hun leven ervan af hangt :wink2: en de andere konijntjes keutelen stukken minder. volgens mij ligt dat per konijn ook verschillend, als ze maar genoeg keutelen naar je gevoel en ze niet te klein zijn.
Niek Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Maar als ik het goed begrijp keutelde ze voordat ze ziek werd meer dan nu?
LisaJoanna Geplaatst: 1 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2011 Ah, bedankt voor de reacties! @ Niek: nou, de reden dat ik het vroeg was omdat ze naar mijn mening helemaal niet zoveel keutelt, nooit gedaan, maar ik dacht dat dat dan wellicht een teken was dat ze altijd ziek is geweest, of iig voor langere tijd, want 300-400 per dag haalt ze niet. 100 keutels wel en idd het formaat van een kleine erwt. Inmiddels zit ze weer op die hoeveelheid, sinds gisteren, na een aantal dagen veel minder te hebben gekeuteld, dus het is fijn en geruststellend om te horen dat dat voor een klein konijn redelijk normaal is
saskiaa Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Hoe meer ze eten hoe meer ze keutelen.. Dus daar is het heel erg afhankelijk van. Ik gaf een keer heel lekker hooi aan m'n konijnen, nou daar aten ze heel veel van en ze keutelden ook heel erg veel. Konijnen zijn inefficiënte eters.
Aanbevolen berichten