LKoudijs Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 ja, mijn vlaamse reus Baron heeft al een tijdje last van een etterd oogje. Er komt een witte vloeistof uit en om het oogje heen ligt opgedroogt geel pus. Ik heb een poosje geprobeert het schoon te houden met gekookt water en keukenpapier maar dat hielp niet echt. Ik heb vandaag '' beaphar bogena finicoc'' gekocht maar ik weet niet of dat geschikt is.Wie kan me helpen?MVG, Lies.
AnneGrootendorst Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Sorry, ik heb niet echt ervaring met snot uit het oogje. Mijn nijnen hebben op dit moment ook snot maar dat zit vooral bij hun neusje. Het is lastig te zien maar mijn konijntjes zijn wit en dan zie je een lichte gelige natte neus. Lijkt het je niet verstandig even naar de dierenarts te gaan? Als je konijntje daadwerkelijk last heeft van een echte 'snot'bacterie dan hebben ze vaak antibiotica nodig. Zodra je dit snel doet kunnen ze nog goed behandeld worden, mocht je te lang wachten dan wordt het steeds moeilijker te behandelen en kan het chronisch worden. Ik wil je niet bang maken maar kijk je konijntje nog een keer goed na en als je twijfelt zou ik even naar de DA gaan. Succes!
LKoudijs Geplaatst: 28 juli 2011 Auteur Geplaatst: 28 juli 2011 bedankt, ik zit inderdaad ook te twijfelen of ik niet naar de dieren arts moet gaan. ps, mijn konijn is ook wit, maar hij heeft geen snot aan het neusje.
JOEPENKOOS Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Je kunt ook aan haakjes denken of een strotje wat het oog een beetje beschadig heeft.Beste is gewoon even naar de DA langs tegaan en het oogje even laten nakijken.Wat die pruttel uit het oogje betekent zeker dat er iets niet goed zit.
Bianca Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Dat is geen snot, dat is een ontstoken oog. Daar moet je snel mee naar een DA. Als je niet meteen ingrijpt kan het je konijn het oog kosten of zelfs naar binnen slaan naar de kaak of de hersenen. Terwijl een simpel oogzalfje van de DA vaak al genoeg is.
Aanbevolen berichten