Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een paar dagen ben ik speciaal gaan letten op de hakjes van onze nieuwkomer Xerxes: die zouden wit moeten zijn, maar ze zagen er nogal zwart uit. Gisteren heb ik het gewaagd hem op te pakken om nader te inspecteren, en zijn hakken zitten onder de aangekoekte modder :/ Het probleem ligt zeker bij hem want Leonidas is van kop tot teen brandschoon, geen spatje vuil te bekennen. En het zijn ook alleen zijn hakken, zijn tenen zijn gewoon wit. Waar kan dit op wijzen en kan het kwaad?

Twee dingen die misschien een rol kunnen spelen:

- Ik had ook al gemerkt dat hij meer op zijn hakken lijkt te zitten dan Leonidas, maar dacht dat dat optisch bedrog was, dat de vacht op zijn tenen een beetje naar boven wijst. Het zou wel verklaren waarom zijn hakken vuil zijn, maar zijn tenen (waar hij toch altijd op rondhuppelt) niet.

- Hij laat overal in de ren keutels vallen. Zou het kunnen dat hij dan ook een stuk ren als toilet geclaimd heeft en daar gewoon in zijn plas op het zand blijft zitten? Want hij zit wel opvallend veel in de buurt van de hooiruif op het gevallen hooi, en daar is een strook die er vochtiger uitziet dan de rest, maar met alle regen van de voorbije dagen kan dat even goed regenwater zijn.

Geplaatst:

nou ik zou als het mogelijk is , zijn pootjes schoon proberen te krijgen zodat je ook kunt zien dat zijn hakjes in orde zijn en niet evt geirriteerd. Mijn konijntje had dat ook en bleek beginnene sore hocks te hebben. Als je de poostjes schoon wilt krijgen is de pootjes in lauw warm water zetten het handigst ( het beste met z`n twee-en) zo kan het even weken en kun je daarna kijken of het inderdaad alleen vies was en er geen onderliggende problemen bij komen.

Ik ben er bij mijn konijntje toevallig achter gekomen en kon erger voorkomen.

Als je de pootjes schoon maakt, kan het een waterballet worden want konijntjes zijn er niet echt dol op ;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .