rabbitmams_miriam Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Ben sinds 2 dagen bezig met paw wax ivm beginnende sore hocks bij joeri en ik moet zeggen de hakjes zien er al rustiger uit. Het erop smeren is team werk, ik leg joeri in de baby houding en mijn vriend kroelt hem op zijn koppie dus blijft hij geduldig liggen :mdr: je moet toch wat verzinnen dat ze niet zo spartelen toch? :wink2:Het rode is van de hakjes af, het wondje wat er dinsdag zat is al helemaal dicht en zit mooie korst op. Je merkt wel dat hij af en toe zijn pootje nog wat ontziet maar gaat stukken beter. Zit nog wel binnen op katoenen doeken .In het begin trok hij zijn pootjes weg als ik ze insmeerde maar nu wordt dat al stukken minder, dus zijn gelukkig op de goede weg. Nu hopen dat het snel helemaal hersteld is zodat ze weer lekker naar hun ruime buitenhok kunnen.Ben blij dat ik hier las over paw wax. Leuke bijkomstigheid. Ik had dit vermeld bij mijn dierenarts en die had hier nog niet over gehoord. Wilt dat ik hem op de hoogte houd want hij vond het interessant zeker als blijkt dat het werkt bij joeri, ook handig voor andere konijnenbaasjes met dat probleem toch?
rabbitmams_miriam Geplaatst: 28 juli 2011 Auteur Geplaatst: 28 juli 2011 ja, gelukkig had ze de hakjes niet helemaal open, dus was er op tijd bij,maar ben echt blij dat dit helpt, mijn EHBO doosje wordt steeds uitgebreider zo :yes:
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Mijn dierenarts kon het idd ook niet hoor (net als alle anderen die ik rondbelde of ze het in huis hadden) Het fijne van Paw wax is dat het een soort van beschermend laagje vormt, waardoor het een soort van eelt opbouwt.Prettig idee voor de toekomst daarna.Mocht het al open zijn geweest had het geen zin meer om te smeren, plus dat er dan een vorm van antibiotica bij gegeven had gemoeten.Dus fijn dat je alert bent geweest en er op tijd bij was.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 28 juli 2011 Auteur Geplaatst: 28 juli 2011 Ja die antibiotica hebben ze toch voor alle zekerheid gegeven. Was inderdaad toevallig, las hier erover en ik dacht goh ik kijk eens voor alle zekerheid omdat joeri altijd vieze pootjes had. Zo zie je maar weer dat dit forum van zeer grote waard ekan zijn. Je bent voorbereid waar je normaal niet bij stil zou staan. Mijn dierenarts had er ook nog nooit van gehoord maar had het via internet besteld en de dag erna had ik het al binnen, was echt heel snel. En zou er weer een strenge winter komen dan hebben mijn honden er ook nog wat aan ;-)
Aanbevolen berichten