Michel Pauwels Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Hallo allemaal, Gisterenavond wees mijn vriendin mij erop dat ons konijntje (nuja "konijntje") Milo een bobbeltje had aan de onderkant van zijn ene oor. We hebben er die avond verder geen aandacht aan besteed, maar nu smste ze me net dat het blijkbaar bloed. (Milo heeft het waarschijnlijk open gekrabd). Nu vraag ik me af of je dit gewoon mag ontsmetten met wat ontsmettingsmiddel? Of is er iets meer aan de hand? Ik heb in zijn gedrag niets vreemd gemerkt, hij loopt nog altijd evenveel rond, krijgt soms eens een "gekke toer" waardoor hij in zijn kooi gaat en een paar sprongetjes maakt (ofwel probeert hij een salto uit :mdr:)
jrjsieben Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Welkom op BBMisschien kan je een foto maken van hoe het eruit ziet
Michel Pauwels Geplaatst: 27 juli 2011 Auteur Geplaatst: 27 juli 2011 Zal ik vanavond proberen te regelen, ben nu momenteel aan het werk. Weet niet als er veel te zien zal zijn, aangezien ik het amper voelde, en het nu dus waarschijnlijk opengekrabd is. Maar ik doe mijn best
jrjsieben Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Misschien gewoon met gekookt water en een gaasje schoonmaken
Bianca Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Verdunde dettol mag ook en ontsmet beter. Hoe groot was het bobbeltje? Hebben we het over een speldenknop of een kersenpit, zeg maar?
Michel Pauwels Geplaatst: 28 juli 2011 Auteur Geplaatst: 28 juli 2011 Ik heb gekeken of er iets te zien was op een foto, maar je kan het eigenlijk niet zien, je moet het voelen. Ik zou nu niet zeggen een kersenpit groot, maar eerder een halve tictac?
Bianca Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 En nu het open is, zit her er nog steeds? Is het hard of zacht? Ik zit te denken aan een abcesje, maar dan zou er nu pus uit moeten komen als het open is. Als het echt zo groot is als een halve tictac, dan zou ik er even mee naar een KKDA gaan.Wat bedoel je trouwens met 'aan de onderkant van zijn ene oor'? Bedoel je aan de flap (je hebt een hangoor in je avatar) of aan zijn kop bij zijn kaak?
Michel Pauwels Geplaatst: 28 juli 2011 Auteur Geplaatst: 28 juli 2011 Is niets meer aan te zien dat het gebloed heeft, je voelt enkel een behaard hard bobbeltje. Er komt ook niets uit.En ik bedoel inderdaad op de flap bijna helemaal onderaan. Het konijntje in mijn avatar is Milo. Mijn vriendin denkt dat het is omdat zijn oor eens nat is geweest. Hij loopt vrij rond in de kamer, en het raam stond open terwijl het regende, en hij heeft er zelf wat doorgelopen in plaats van te schuilen onder bed ofzo.
Bianca Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Daar krijg je geen bobbeltjes van op het oor wat ze zelf openkrabben. Buiten konijnen spelen regelmatig in de regen en die krijgen ook geen bobbeltjes. Ik zou er zelf mee naar een DA gaan, want ik zou willen weten wat het is. Je kan het evt. even aankijken, maar hou het goed in de gaten en als het groter wordt, of als het niet weg of kleiner is over een week of 2 toch even naar de DA. als hij stiller wordt en minder gaat eten, dan meteen naar de DA.
Michel Pauwels Geplaatst: 28 juli 2011 Auteur Geplaatst: 28 juli 2011 (aangepast) Stiller worden en minder eten is zeker niet het geval Heb ik vannacht goed gemerkt Maar ik ben morgen en overmorgen nog aan het werk, daarna heb ik vakantie, ik zal een van de eerste dagen ermee naar de DA proberen te gaan. 28 juli 2011 aangepast door Michel Pauwels
Aanbevolen berichten