Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

tsja nu ik met de ren bezig ben , heb ik tijd en de oren om de konijnen te beluisteren. mij merkt op dat Kerst en Uto niezen bij gras eten of soms ook bij hun brok. verder zitten ze opzich goed genoeg in hun vacht al eten ze de laatste tijd minder.heb ook het gevoel dat meneer afvalt. komt dit door dat ze msischien te veel schrokken? al lijkt me dat super sterk of komt de brok in hun neus? iemand die helderheid kan brengen?

Geplaatst:

Nee, de neus hoort aan de buitenkant niet nat te zijn. Als het alleen bij gras is of juist alleen in de kooi kan het een allergie zijn, maar als het bij allebei is klinkt het meer als snot.

Als ze teveel schrokken bij het eten kan er een brokje in het verkeerde keelgat schieten maar dan gaan ze eerst heel erg kokhalzen en geschrokken rondrennen. Dan spugen ze uiteindelijk het brokje in een heleboel slijm uit en pas dan kan er een enorme nies komen waarbij het eruit spuit. Maar als dat het geval was had je het al wel gemerkt, dus dat kan je als oorzaak wel schrappen.

Als je snot bij het neusje ziet dan naar een DA ermee. Als die vind dat het op pasteurella lijkt dan zorgen dat ze Enrofloxeral druppels of duplo-injecties krijgen, want dat kan heel snel chronisch of longontsteking worden

Geplaatst:

TakkieUtopiaKerst, ik zou vooral het bericht van Bianca goed lezen en daarmee verder gaan.

Want:

De mijne had een natte neus, veel niezen, en soms wat wit schuim in zijn neusgaatjes en snottebellen..

Als ik jou was, _Shaar_, zou ik met deze symptomen direct naar een dierenarts gaan. Dit klinkt niet als een (onschuldige) 'verkoudheid', maar als 'snot', pasteurella-infectie, die alles behalve onschuldig is. Konijnen zijn volgens mij zelden effectief verkouden.

Geplaatst:

bloed in het neusje klinkt idd niet goed Takkie! hiermee zou ik de DA bellen.

Ik heb zelf een konijn met hooikoorts en allergie voor hooi. Ze niest wel bij het hooi eten, neusje is soms een klein beetje vochtig, maar nooit heel erg en het haar is ook bijna niet nat rondom het neusje. ik heb hooi van de boer en ook vers en eerste snee. Dit ruikt toch meer dat hooi uit de winkel.

Geplaatst:

Een konijn hoort idd geen bloed in zijn neusje te hebben. Ook niet als hij net heeft gerend, dus een bezoek aan de DA is zeker niet overbodig!

• 3 weken later...
Geplaatst: (aangepast)
bloed in het neusje klinkt idd niet goed Takkie! hiermee zou ik de DA bellen.

Ik heb zelf een konijn met hooikoorts en allergie voor hooi. Ze niest wel bij het hooi eten, neusje is soms een klein beetje vochtig, maar nooit heel erg en het haar is ook bijna niet nat rondom het neusje. ik heb hooi van de boer en ook vers en eerste snee. Dit ruikt toch meer dat hooi uit de winkel.

Kan een konijn hooikoorts hebben? Mijn konijn had van de zomer ook mega niesbuien, maar was duidelijk geen 'snot'. Het begon toen het zo lang droog was en ik de lenterol in het hok legde. Toen ik de lenterol eruit deed begon het toevallig ook dagen lang te regenen en weg waren de niesbuien.. Sindsdien ben ik overgestapt op stofvrije bodembedekking en klop ik het hooi goed uit ed. Sindsdien is het ook niet meer terug gekomen.

Ze had geen vieze pootjes. Af en toe was haar neusje lichtjes vochtig, maar niet drijfnat en er kwam ook geen snot of iets dergelijks uit..

Ze leek ook vooral te niezen onder het eten ;)

Maar ze had ook geen bloed! Dus ik zou met het konijn van TS naar een da gaan (ben er met mijn konijn ook geweest).

aangepast door Nicky_the
Geplaatst:

zo heb 2 weken zonder computer gezeten :P hij is sinds een paar dagen zichzelf niet , hij is heel rustig geweest een paar dagen en nu is ie weer brommerig. zal nog weekend aankijken en er dan mee heen. hij is en blijft een inteelt konijn kan best dat hij daar een tik van heeft :P

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .