rabbitmams_miriam Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 nou ik hoop dat het snel weer beter gaat met hem
MCV Geplaatst: 31 juli 2011 Auteur Geplaatst: 31 juli 2011 Nog een kleine update na zijn laatste DA bezoekje vrijdag. Het lijkt allemaal heel goed te gaan met Max. Hij eet weer volop zijn eigen bix en groenvoer en ook weer steeds meer hooi. Wel veel last van een borrelende buik gehad, maar gewoon lekker veel laten bewegen, zachtje buikje gemasseerd en het lijkt allemaal helemaal goed te gaan. Waarom ik ook nog even reageer is om wat meer te vertellen over mijn ervaringen met wel of niet trekken van de tegenoverliggende kies, aangezien het niet helemaal duidelijk was of dat nu wel of niet hoeft. Ik heb het er nog met mij DA over gehad en nog wat rondgezocht op internet. Waar ik op uitkom is dat het logischerwijs wel nodig zou zijn, omdat de bovenliggende kies niets heeft om op af te slijten, maar dat ervaringen leren dat het toch niet nodig is. En aangezien het nogal een ingreep is een gezonde kies te verwijderen, niet raad zaam is. Het is natuurlijk wel heel verstandig het heel goed in de gaten te houden en wellicht nog na een paar weten het gebit na te laten kijken. Ook gevonden op de website van een dierenkliniek in Utrecht met veel ervaring op dit gebied (ik geloof niet dat ik de link hier mag plaatsen, dus ik heb hem verwijderd uit mijn berichtje). Mocht iemand anders toch andere ervaringen hebben vul het gerust aan. Ik ben ook geen expert, maar dit is puur wat ik na wat onderzoek hebben kunnen ontdekken, wat misschien ook waardevol is voor anderen met vergelijkbare problemen.
Bianca Geplaatst: 31 juli 2011 Geplaatst: 31 juli 2011 Ah bedankt voor de informatie, ik leer hier elke dag weer wat bij Fijn dat het goed blijft gaan met Max!!
Aanbevolen berichten