Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ik meen ergens op internet gelezen te hebben dat chronische snot toch besmettelijk blijft, maar kan het niet terug vinden, dus weet het niet zeker.

Wel vervelen dat de snot maar niet weg gaat en je koppel uit elkaar ligt ... hoop dat het snel weer goed komt! Succes ermee!

Geplaatst: (aangepast)

Het punt met snot is dat ze altijd drager blijven en bij verzwakte weerstand het weer omhoog kan komen bijv. door stress van koppelen, ruzie, veranderingen etc. In principe zijn nu sowieso al je konijnen drager en kunnen het overbrengen.

Ik heb een keer een voedster gehad met snot in mijn koppel, nooit heeft een ander konijn in dat koppel er last van gehad oid, het is daarom erg moeilijk te zeggen. Je hebt al eens geprobeerd de weerstand te verhogen met kruiden/kruidenelixer oid ernaast?

aangepast door Aniek
Geplaatst:

Ik heb hiervoor ook een konijn gehad met snot, maar Fire heeft het nooit van haar gekregen...

Ja ik geef echinacea gedroogde kruiden en heb ook wel gedroogde brandnetels gegeven.

Maar hoe zou jij het nu doen Aniek? Ik dacht zelf aan om Sil weg te doen omdat ik niet meer zie gebeuren dat zij beter wordt en dan een gezond konijn voor Tijs, maarja als hij het alsnog over kan brengen??

Geplaatst:

Ik zou Sil er zeker niet om weg doen, want Tijs draagt het nu ook gewoon bij zich.. Misschien is het idee van die capsules op bokt nog wat?

Heb je al eens een uitstrijk laten maken om welke bacterie het gaat?

Zijn er nog verdere symptomen aanwezig buitenom niezen en neusuitvloeiing?

Geplaatst:

Ja van die capsules kan ik nog wel proberen, hoewel ik weinig hoop heb, nee uitstrijk heb ik nog niet laten doen. Ik ga morgen de DA bellen om daarover te overleggen. Maar het lijkt me toch wel dat het chronisch is omdat het zo wisselend komt opzetten en ze het al heel lang heeft. Nee het is alleen niezen, neus uitvloeiing en reutelen. (Tijs reutelt trouwens niet). Maar als ik Tijs er nou bij zet dan kan hij het toch weer krijgen? Ik bedoel dat het actief aanwezig is

Geplaatst:

Ik heb de DA gebeld en ze ziet het somber in. Het is waarschijnlijk chronisch en een second opinion heeft dan ook geen zin. Ik kon het natuurlijk proberen maar dat kost 82,- en dan heb je de behandeling natuurlijk nog niet. Ik ben intussen al iets van 200,- in totaal kwijt en ik heb de knoop doorgehakt. Ik vind het zo ontzettend moeilijk, maar ik moet m'n gevoelens maar opzij zetten en doen wat het beste is. Ik kan Tijs er nu niet bij doen hij is eindelijk beter.. En als ik het al doe dan is het nog maar de vraag of het goed gaat aangezien ze 3x gevochten hebben in 2 dagen tijd en dat ging er niet zacht aan toe.. Sil gaat weg.. Wat klink dat k*t wat is het k*t..

Ze gaat uiteraard onder voorwaarden weg. Tijs krijgt wel een nieuwe vriendin. En als die snot krijgt, lijkt me trouwens raar als het weg is bij Tijs? Dan kan ik dat natuurlijk wel onderdrukken met een kuurtje.

Net likte Sil me nog en legde ze dr hoofdje op mn benen, jeetje wat ga ik het moeilijk krijgen. Misschien zouden jullie het anders doen, dat kan maar ik heb echt alles overwogen. Bedankt voor alle reacties in ieder geval..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .