Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou het was bij Tijs over, maar nu is het weer begonnen :( Ik denk omdat het bij Sil nog niet over is... Morgen weer de DA bellen.. pff wordt er een beetje moe van.....

• Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Hou je alles wel goed schoon? Je moet tijdens een behandeling alle steeds behoorlijk geod ontsmetten, zodat ze niet steeds weer een nieuwe besmetting oplopen.

Geplaatst:

nou nu was het ineens 17,- vorige keer 11,-.... Dus ik vroeg waarom het meer kost terwijl het hetzelfde herhaalrecept is.. nu hadden ze de maakkosten erbij gerekend en vorige keer niet? Nouja lekker logisch :s Nu moet die AB toch maar eens aan gaan slaan want ben intussen alweer 90,- kwijt aan dat snot...

Geplaatst:
Hou je alles wel goed schoon? Je moet tijdens een behandeling alle steeds behoorlijk geod ontsmetten, zodat ze niet steeds weer een nieuwe besmetting oplopen.

Daar zou ik idd ook niet aan gedacht hebben, maar nu ik het zo lees lijkt het me idd wel erg logisch!

Geplaatst:
nou nu was het ineens 17,- vorige keer 11,-.... Dus ik vroeg waarom het meer kost terwijl het hetzelfde herhaalrecept is.. nu hadden ze de maakkosten erbij gerekend en vorige keer niet? Nouja lekker logisch :s Nu moet die AB toch maar eens aan gaan slaan want ben intussen alweer 90,- kwijt aan dat snot...

Hoop voor je dat het snel weer over gaat ... echt vervelend als konijnen zoiets besmettelijks krijgen!

Geplaatst:

Voor 5 spuitjes duplo 17 euro.... Daar heb je een heel flesje voor.. Alleen spuitjes er dan nog bij en naaldjes.

Maar snot moeten de injecties langer gegeven worden, ook nog enige tijd na wanneer het over lijkt te zijn. Dus voorlopig niet stoppen, want juist dan kan het chronische worden..

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb even de bon erbij:

5 Injectie Duplocilline per ml: btw: 19% 9,50

1 Receptuurkosten: btw 19% 5,04

14,54= 2,76 btw

totaal: 17,30

Geplaatst:

weetje ik ben best chagrijnig mogen jullie best weten.

Ik heb hier even 91,07 euro lopen betalen door een fout van hún, nouja gedeeltelijk dan, het had verd*mme voorkomen kunnen worden en nu laten ze me flink betalen en zijn al m'n dieren vol AB gespoten. En dan is het nog de vraag of het aan gaat slaan. Ga morgen het hok nog maar eens goed verschonen.

Geplaatst:

Dierenartsen zijn vaak heel goed met kosten opbouwen, maar ze mogen ook niet zomaar duplo mee geven dat is het moeilijke. Ik kreeg eerst ook steeds losse injecties en was kapitalen kwijt tot de dierenarts kwam met een heel flesje voor 15 euro zoveel.. en daar konden tig injecties uit.. toen wist ik het wel..

Wellicht een idee om daarnaast kruidenelixer van Jan Smit bij te gaan geven? Dat is om de weerstand te verhogen en kan nooit kwaad. Zie de website van Aa en Hunze bij sponsoren.

Geplaatst:

Het klopt dat je lang door moet gaan met injecties geven bij snot. Je geeft ze elke vierde dag. Ik zou voor je andere konijn hetzelfde

halen eerlijk gezegd. Ik snap dat je boos bent om de kosten, maar de pasteurella bacterie is een hele taaie, daar kan je dierenarts

ook niks aan doen. Inderdaad alles goed ontsmetten, dekentjes op hoge temperatuur wassen. Ik doe dat elke dag dat ik een prik

geef, dan hebben ze weer een frisse start. Vervelend dat ze niet duidelijker waren bij de dierenarts. Bewaar de spuiten trouwens

in de koelkast want anders drogen ze op. Als de naald verstopt zit, kun je die weken in een beetje lauw water. Eerst testen of de

vloeistof eruit wil komen door er eerst lucht bij te trekken en dan er weer uit. Want anders zit het tegen het plafond. Met vijf

prikken heb je genoeg voor drie weken, het is mogelijk dat je dan nog moet doorgaan. Ik dacht dat ik gelezen heb dat met snot

vaak zes weken prikken worden gegeven.

Geplaatst:

Las net dat je minimaal 2 weken moet behandelen NA het verdwijnen van alle symptomen. Dus pas als ze symptoomvrij zijn gaan tellen en dan nog 2 weken doorbehandelen.

Ontsmetten kun je met verdunde dettol doen (gewoon te koop bij je drogist)

Geplaatst:

Nou het lijkt bijna over te zijn, heb ze veel geobserveerd vandaag en ook spelletjes gegeven zoals een wcrolletje met hooi en wortel erin, en een cracker in kleine stukjes verspreid in de ren, dingen waar vaak het snot los komt. Ik heb alleen Sil een paar keer horen niezen. Nu krijgen ze allebei morgen nog 1 injectie maar ik ben echt bang dat het dan weer terug komt. Ik houd jullie op de hoogte!

Morgen na het laatste prikje nog even goed ontsmetten en dan hopen...

Geplaatst:

Hoi Saskia

Wat een gedoe allemaal joh zo met die Nijnen! Echt slecht van de DA. Als ik het eerder geweten had had je zo mijn flesje Dup kunnen krijgen. Ik heb die nog over van Bo van vorige week. Maar aangezien ik hem heb in moeten laten slapen staat dat flesje niks te doen in de koeling. Ze hebben je btw ook veel te veel laten betalen, want ze hadden je beter zn flesje kunnen geven. Zeker met zoveel konijnen om injecties te geven.

Suc 6 nog!

Groetjes Solange

Geplaatst:

Sollie heb je er ook injecties bij? Stel dat dit nog niet genoeg is... Alleen woon je een beetje ver weg :P

Ik ben benieuwd wat ze me laten betalen als ik nu weer nieuwe wil halen. Merkte dat het bij het toch nog niet helemaal weg is. Ze hebben nog een vochtig neusje, maar heb gelukkig geen klodders snot gezien.

Geplaatst:

Ik zou als ik jou was gewoon een flesje eisen! Ook met de bedoeling iets op voorraad te hebben. Ik heb ook nog naaldjes volgens mij nog een stuk of 20. Als je die wilt hebben let me know! Die kan ik wel opsturen. Zou nog wel even door blijven gaan met een kuur totdat je helemaal niks meer waarneemt. Je maar niet voorzichtig genoeg zijn!

Groetjes !

Geplaatst:

Ze worden er resistent voor wanneer je steeds te vroeg stopt en dat is in dit geval zo, je moet bij snot lang genoeg door behandelen. Elke keer dat je te vroeg stopt word het probleem erger.. echt behandel langer door snot is zo hardnekkig.

Geplaatst:

Zeg maar dat het op de site van DK WIlhelminapark staat en als ze daar nog nooit van gehoord hebben moet je daar SNEL weg!

En dus TWEE weken NADAT de symptomen helemaal weg zijn door behandelen. Bacteriën worden juist resistent van te kort behandelen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .