saskiaa Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 (aangepast) :grrrrrr:Een tijdje geleden was ik naar de dierenarts geweest (ja konijnkundige) omdat Sil snot had. Heb toen een AB kuur gekregen maar dat werkte niet. Dus toen nog een beetje aangedrongen maar de DA wilde niks meer geven heb ook nog gezegd dat ze binnenkort een vriendje zou krijgen. Maar het zou blijkbaar bij sommige konijn horen want de longen waren ook goed. Nouja goed, vriendje kwam even later en ja hoor algauw had hij het ook. Ik heb toen Echinacea gegeven in gedroogde vorm. Maar dat werkte niet echt... Toch maar mee door gegaan. Nu afgelopen dagen hoorde ik Fire die niet in hetzelfde hok zit wat hoorbaar ademen. Ik heb er maar niet echt over na gedacht, maar nu vanochtend kwam er een dikke snottebel uit. :grrrrrr: Dan zal Wieweet het snel ook wel krijgen...Dus ik gelijk de dierenarts bellen en die had het terug gekeken en inderdaad stond er dat ze verder niks gehad heeft. Nu moet ik vanavond met alle 4 op open spreekuur komen. Nou ik ben benieuwd.... Als ze maar niet denken dat ik het consult betaal. :mdr:Baal er wel van, nouja ik houd jullie op de hoogte. 26 juli 2011 aangepast door saskiaa
rabbitmams_miriam Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 ow lekker dan nu heb je ze allevier straks aan de ab. Ben benieuwd of ze je laten betalen voo rhet consult, was neit nodig geweest als ze beter gereageerd hadden toch?Succes :-)
saskiaa Geplaatst: 26 juli 2011 Auteur Geplaatst: 26 juli 2011 Nee inderdaad maar dan zou het dezelfde kuur zijn en daar zag de DA niks in.. Maarja nu zitten ze waarschijnlijk alle 4 eraan maar dat moet dan maar.... Hoewel ik me afvraag of dat van Sil niet chronisch is. Fire ben ik nu snel bij dus dat moet wel te genezen zijn.
Wabbit Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Nou succes met je nijnen dan.....even afwachten wat het bezoekje DA gaat brengen.
Amatjuh Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Hoezo moeten ze alle 4 mee komen? Als de DA er 1 ziet lijkt mij genoeg of niet? Als de AB niet aanslaat kun je een kweek laten nemen van het snot, dan weet je welke bacterie er precies in zit.Welke AB had je al gegeven?
saskiaa Geplaatst: 26 juli 2011 Auteur Geplaatst: 26 juli 2011 Dat weet ik eerlijk gezegd niet meer... Ze moeten allemaal mee om de longen te luisteren.
Amatjuh Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Nou ja de DA zal het vast in de computer hebben staan welke AB ze gehad hebben. Hier hebben ze ook een tijdje geleden allemaal lichte snot gehad, het was nog niet erg, maar ik wilde toch al behandelen om te voorkomen dat het erger zou worden. Ze hadden het immers alle 4 dus het was zeker besmettelijk. Ze hebben toen enrofloxoral gehad en daarmee is het ook over gegaan.
Bianca Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Mijn DA geeft alleen Duplo-injecties voor snot, maar dan moet hij zeker weten dat het dat is. Een kweek laten maken kost iets van 55 euro.Ik zou ook alle konijnen meenemen, want het hoeft niet dat ze allemaal hetzelfde hebben (als is de kans wel groot als ze ook dezelfde symptomen hebben, maar dat kan je DA dan weer controleren)
saskiaa Geplaatst: 26 juli 2011 Auteur Geplaatst: 26 juli 2011 Ik moest wel consult betalen+extra avondconsult, maar ik heb nu wel voor elk konijn 3 Duplocilline injecties gekregen. De DA (had nu een andere) heeft er elk konijn al 1 gegeven en moet de 1x in de 2 dagen 1 geven. Als ik maandag merk dat 't nog niet helemaal over is kan ik nog extra halen. Hoop echt dat dit aanslaat.
Bianca Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Gelukkig! vraag me wel af of een kuur van 8 dagen genoeg is voor snot, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet. Kun je ze zelf zetten? Let wel op dat je konijnen niet zieker worden. Duplo kan heel erg op het maag/darmstelsel werken bij sommige konijnen.
Aniek Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Goed dat je duplo injecties heb gekregen.Eventueel kan je om de weerstand te verhogen er extra kruidenelixer van Jan Smit bij geven.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Nu maar hopen dat het snel beter wordt :-)
saskiaa Geplaatst: 27 juli 2011 Auteur Geplaatst: 27 juli 2011 Dankjullie! M'n moeder is verpleegkundige dus geeft zij de injecties heeft ze ook al een keer bij Fire toen hij een abces had. Ik kan wel die echinacea kruiden blijven geven. De DA heeft nog wel bij de konijnen aan de buik enzo gevoeld om te voelen of dat goed zat. Vorige keer heeft ze inderdaad wat anders gehad.
AnneGrootendorst Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Wat vervelend om te lezen! Heel veel sterkte met al je konijntjes! Hoop dat het inmiddels al wat beter met ze gaat. Mijn twee nijnen hebben ook snot maar gelukkig hebben we het in een vroeg stadium ontdekt. Moet de kleinste wel erg goed in de gaten houden die eet niet zoals normaal maar ik hoop dat ze er allebei helemaal bovenop komen zonder dat ze het altijd blijven houden.Sterkte met je konijntjes!
saskiaa Geplaatst: 29 juli 2011 Auteur Geplaatst: 29 juli 2011 Ik heb zo het idee dat het werkt!! Ik heb Sil en Tijs vandaag geen een keer horen niezen, ook droge neusjes gezien Sil nog wel wat hĆ³ren ademen tijdens het eten, maar ik hoop echt dat het zo blijft. Fire had vanochtend wel een snotneus, vanmiddag zag het er al wat beter uit, ademt nog wel hoorbaar. Met Wieweet gaat het ook goed alleen heeft ze een traanoogje en ik vermoed dat dat een bijwerking is van de AB aangezien ze het de dag na de prik gehad had en gister niet, toen is ze 's avonds geprikt en vandaag had ze het weer.
saskiaa Geplaatst: 1 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2011 De AB kuur zit erop, ik ga zo nog wat injecties voor Sil halen want bij haar is het nog niet helemaal over. Maar bij de rest wel als het goed is
saskiaa Geplaatst: 1 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2011 Ik heb even jullie advies nodig. Ik ben net naar de DA geweest en ik heb ja 5! injecties gekregen. Terwijl ik aan de tel zei dat ze het nog een beetje had en nog niet helemaal over was. Maar moet ik haar nu alle 5 geven of Fire 1 en zij 4? Fire niest namelijk nog wel iets alleen zonder snot.
Bianca Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Daar zou ik de DA even over bellen, want dat is wel raar. Maar daar kan alleen je DA je antwoord op geven en ik zou met AB nooit zelf maar wat gaan doen.
saskiaa Geplaatst: 1 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2011 Ik zei wel van; 'zo dat is veel' en toen zei ze: 'ja daar kun je voorlopig mee vooruit'. Net of het voer is....
Bianca Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 dat was de assisitente dan zeker? Dan zou ik toch nog even vragen hoe je die 5 spuiten nou moet verdelen over je twee konijnen.
saskiaa Geplaatst: 1 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2011 nee want het ging alleen om Sil waarvoor ik AB voor wilde, maar dat leek me dus een beetje veel. Maar ik geef Fire gewoon niet meer en ga door en als ik merk dat het echt weg is stop ik gewoon? Of maakt het niet uit om het gewoon af te maken?
Bianca Geplaatst: 1 augustus 2011 Geplaatst: 1 augustus 2011 Kijk en dat kan een leek je nou echt niet vertellen. Maar als je met AB te vroeg stopt loop je het risico dat je een resistente bacterie kweekt (weet je nog al die doden in Duitsland een maand of wat geleden door een resistente e-coli?) en dat wil je dus niet. Of je met deze AB steeds een volledige kuur moet doen, of dat je eerder mag stoppen als je al een hele kuur gegeven hebt, kan ik je niet vertellen. Dat hangt helemaal van de AB af. BB-ers kunnen je wel vertellen wat ze 'denken' of hoe het bij hun konijn zat, maar ik vind AB een zodanig serieus medicijn, dat je dat echt aan de voorschrijvende DA moet vragen. Kan het niet wachten tot morgen zodat je eerst even kunt bellen?
Aanbevolen berichten