rabbitmams_miriam Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 mijn joeri heeft sore hocks en ik merk nu dat ie zijn linkerpootje een beetje ontziet, maar ja bij mij gaan weer alle alarmbellen rinkelen.Wie heeft dat ook meegemaakt met zijn/haar konijn dat als ze inderdaad last hebben van het pootje dat ze die ontzien ( logisch eigenlijk maar wil dit even bevestigt zien voor mijn geruststelling ).Ik denk meteen weer verder als ik dit zie en maak me gewoon zorgen om joeri :(
Beestenbende Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Lijkt mij meer dan logisch. Als jij een blaar achterop je hiel hebt, ga je die plek ook ontzien.Mijn ondertussen overleden Nala had ook sore hocks. Zij had haar voorpoot gebroken en moest daarmee leren om te gaan (ze kon in het begin amper overeind blijven). Voor de grip had ik haar een stuk vloerbedekking gegeven. Het ging steeds beter met haar voorpoot en ze leerde overeind te komen en te blijven. En opeens bleef ze weer steeds liggen. Ik dacht aan haar voorpoot, maar bij een kont-controle (checken op achtergebleven BDK) bleken allebei haar hakken kapot te zijn. Dat kwam door de synthetische vloerbedekking. Maar daaraan kan je zien, dat ook zij haar hakken ging ontzien. Ik heb haar toen op katoen gezet en hoe meer haar hakken heelden, hoe meer ze weer overeind zat.
Amatjuh Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Misschien kun je even naar je DA bellen, die kan daar vast antwoord opgeven.Het is voor ons zo ook moeilijk om te beoordelen of dit met de sore hocks samenhangt. Het zou wel kunnen natuurlijk, maar ik had ook 2 konijnen met sore hocks en die belasten de poten gewoon normaal.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 26 juli 2011 Auteur Geplaatst: 26 juli 2011 ja ik had meteen al gebeld, zij zeiden dat het best kon komen dat ie het pootje ontziet omdat hij last daarvan heeft. Maar ik ben nooit zo snel gerustgesteld. Ze adviseerden mij om vandaag af te wachten. Ik weet wel dat ie last heeft, want toen ik gisteren zijn pootje schoonmaakte trok ie hem ook weg. Ik maak me gewoon zo`n zorgen op dit moment bah, ik zit op mijn werk en mijn kids houden hem nu goed in de gaten.
Amatjuh Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Krijgt hij wel pijnstilling? Misschien dat dat anders een optie is als hij er zoveel last van heeft?
rabbitmams_miriam Geplaatst: 26 juli 2011 Auteur Geplaatst: 26 juli 2011 ja dat dacht ik ook al. Dierenarts zei hoeft niet maar heb het standaard in huis dus gaat ie wel krijgen als ie zo`n last heeft. Hij heeft er wel meer last van sinds ik gisteren zijn pootjes gewassen heb, waren behoorlijk vies namelijk en kan het gewoon verergert hebben daardoor :-(hij eet wel en gedraagt zich vrolijk gelukkig, ontziet zijn pootje met huppelen en dat soort dingen, bijvoorbeeld erop leunen met wassen, zit meer naar rechts lijkt het wel om geen druk op dat pootje te zetten
rabbitmams_miriam Geplaatst: 26 juli 2011 Auteur Geplaatst: 26 juli 2011 "beestenbende" ok dat stelt me weer een beetje gerust, maar blijf hem wel goed in de gaten houden. Hij gebruikt zijn poot normaal bij wassen en zo , wil er alleen niet teveel op staan......
Beestenbende Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Oh, maar in de gaten houden moet je zeker doen. Je kan beter te voorzichtig zijn dan niet voorzichtig genoeg.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 26 juli 2011 Auteur Geplaatst: 26 juli 2011 ja dat klopt, heeft net met zijn nosy binnen in een ren gehuppeld, pootje doet het gewoon. Als hij het teveel gerbuikt heeft zie je inderdaad dat hij de hak niet wil belasten en tilt die ietsje op. Geef hem toch pijnstilling, paw wax is ook binnen dus die pak ik ook meteen mee en nu maar duimen dat het snel verbetert voor hem.
Aanbevolen berichten