Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

helaas vandaag erachter gekomen dat de vieze pootjes van joeri, die hij heeft omdat hij altijd in zijn eigen plas op het hooi en keutels gaat liggen, nog een onderliggend probleem erbij zit.

Had vandaag zijn poostjes weer eens schoongemaakt en door de verhalen hier op bb nu extra allert op de huis die onder de vacht zit, gelukkig maar!!

Bleek aardig rood te zijn, gelukkig nog niet open of ontstoken, was dus op tijd voordat het nog erger had kunnen worden gelukkig.

Meteen naar de dierenarts, ab gekregen en verder advies even binnen houden.

Nou naar aanleiding van deze site meteen paw wax besteld, krijg ik morgen binnen.

Heb nu 3 binnenhokken hier in de woonkamer staan pffff kamer wordt steeds kleiner :P maar alles voor de nijntjes. En stiekem vind ik het ook eens leuk om ze zo dicht bij te hebben hoor ;)

Ik ben zo blij dat ik hier regelmatig op de site aan het neuzen ben over informatie over vanalles en nog wat dat ik hierdoor zo allert was met die pootjes.

Dus aan alle bb-ers: THANX allemaal!! daardoor ben ik weer wat wijzer geworden.

Was wel leuk....bij de dierenarts stonden ze versteld dat ik overal zoveel vanaf wist.

Tja :mdr: zo leer je wat toch?.

Meteen naar dat nieuwe supreme voer ( digestive health formula) gevraagd maar was bij hun nog niet bekend dus daar gaan ze achteraan.

Zelf ook nog een mail naar hun gestuurd voor info dus wacht maar even af op een reactie.

Pfff zo dat was het weer.

Laatste maanden behoorlijk wat probleempjes met mijn nijntjes maar komt allemaal weer goed :cool:

Geplaatst:

Wat voor bodembedekking gebruik je? Dat kan namelijk wel meespelen. Het is belangrijk dat deze goed absorbeert als je konijn niet zindelijk is. En beweging is ook erg belangrijk. Als een konijn huppelt komen de hakken namelijk vrij. Heeft je konijn voldoende ruimte?

Geplaatst:

ja ze hebben een ruim buitenhok met ren en ruim nachthok. Qua bodembedekking heb ik hemparade. Als ze plassen blijft de bovenkant daarvan altijd droog. Joeri zijn probleem is dat hij het hooi uit de ruif trekt op de grond, daar wordt dan over geplast tijdens het eten en daar ligt hij dan ook weer op, tja wat moet je dan....

Ga nu achter een andere oplossing aan voor het hooi zodat de kans van op de grond gooien minimaal wordt.

Hok wordt 2x per dag schoongemaakt op de natte plekken en 1x per week volledig uitgemest.

Ze plassen ook heel netjes op de plasbakken alleen dat plekje bij het gevallen hooi levert het probleem op jammer genoeg.

En het is alleen joeri en niet nosy zijn dame, die heeft er geen last van, ligt altijd op een droge plek ( vrouwen he :mdr:)

Of heb je nog een betere oplossing voor bodembedekking? Alles wat kan helpen.....

Geplaatst:

Misschien is het dan een idee om onder de hooiruif een toilet neer te zetten met kattebakkorrels op houtbasis en daar overheen een dun laagje hemparade (zodat het zacht is voor de hakken). Ik heb zelf een grote plasbak van zooplus, daar kan ook niet langsgeplast worden. Hij staat bij de kattenbakken en heet hoekkattenbak met rand, ik heb zelf de rand er niet op zitten.

Ik vind zelf persoonlijk aubiose beter absorberen dan hemparade.

Geplaatst:

ja zo slim was ik ook al om eronder zo`n bak te plaatsen alleen de nijntjes maakt dat niet zoveel uit :P. De hemparade is ook niet het probleem, het hooi wat er op komt te liggen is het probleem en als ik zoek naar een andere ruif zie ik niet echt een handige ruif waarbij ze geen plukken hooi eruit kunnen trekken wat weer op de grond beland.

Wat je aangeeft van die kattebakkorrels van samengeperst hout of iets dergelijks toch, wat uit elkaar valt als het nat wordt en poeder wordt? Daar zat ik ook al aan te denken want dat absorbeert ook heel goed.

Ik heb ook zo`n kattebak onderkant , zijn ideaal voor de nijntjes dus heb er meerdere op voorraad :he:

Ik heb 6 nijntjes en joeri is de enige met dit probleem terwijl ze allemaal onder dezelfde omstandigheden leven, raar he....

Geplaatst:

Sore hocks schijnt ook een symptoom te kunnen zijn van Pasteurella. En aangezien bijna alle konijnen die bacterie wel bij zich dragen.. Dat zou verklaren waarom een van je konijnen het wel heeft en de rest niet. Die is daar dan gewoon gevoeliger voor omdat zijn afweersysteem de bacterie minder goed aankan dan je andere nijnen.

http://www.dierenkliniekdetoren.nl/Ziekte_info/Konijn/Pasteurellose/body_pasteurellose.html -> kijk bij 'Huid'

Geplaatst:

Graag gedaan, hopelijk helpt het.

Ik zou bij de korrels dan wel een laagje zachte bodembedekking erover doen, anders is het nogal pijnlijk voor de hakken.

Sore hocks genezen heel langzaam, het belangrijkste is in ieder geval dat het niet erger wordt en niet open wordt.

Geplaatst:

ga morgen meteen 2 zakken halen en dan met een klein laagje hemparade eroverheen zoals je al zei voor het zachte gedeelte.

Morgen komt ook de paw wax binnen en misschien kan dat nog een steentje bijdragen bij de genezing. en dan maar hopen dat er weer wat betere tijden aanbreken voor mijn nijntjes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .