Ga naar inhoud

De nachtmerrie begint opnieuw :(


Hannnneeee_

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

zoals sommige van jullie weten had Pipa eind vorig jaar stilliggende darmen. Nu kom ik vandaag thuis van een weekende zee, vind ik Lotje, het konijntje van mijn zus, doodziek in haar ren. Ze was helemaal koud en haar buikje was dik en steenhard. Omdat ik wist van toen met Pipa dat dit serieus is heb ik haar meteen binnen gezet en de DA gebeld, deze heeft een foto gemaakt waarop te zien is dat haar maagje vol met vastgekoekt eten zit en haar darmen vol met gas. Ze krijgt nu een darmstimulans en pijnstilling. Ik heb ze ook net met een spuitje vers ananassap gegeven en af en toe een beetje gewoon water.

Mijn zusje komt vanavond thuis van haar vakantie, maar ze weet al dat het niet goed gaat met haar Lotje. De DA heeft er geen goed oog in, omdat ze zo lusteloos is. Ik hoop echt dat ze vanavond haalt, zodat mijn zus haar lieveling nog kan zien, maar ze is zoo lusteloos, ademt traag, ... helemaal anders als toen Pipa ziek was :(

Oh en even ter verduidelijking. Lotje werd dit weekend verzorgd door onze nicht, wie ook konijnen heeft, dus weet waar ze op moet letten. Zij heeft niets raar gezien, Lotje had gisteren zelfs nog goed gegeten.

Ik snap echt niet waarom ze nu zo snel achteruitgaat, ik hoop dat ze laat zien dat ze net zo een sterk vechtertje is als kleine Pipa.

Groentjes!

Hanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, wat erg! Eerst Pipa en nu Lotje.

Heel veel sterkte voor jou, je zusje en natuurlijk voor Lotje.

Ik duim, dat Lotje dit gaat overleven! Mocht dit er niet inzitten, dan hoop ik, dat je zusje de kans krijgt afscheid van haar te nemen. Wat erg om op deze manier thuis te komen van je vakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei, dat soort dingen gaan altijd zo hard! Misschien kan je voorzichtig haar buikje wat masseren, als ze dat toelaat. Wel zachtjes doen hoor, want het is vrij kwetsbaar daarbinnenin.

Heel veel succes en ik duim voor je dat ze het haalt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort dingen komt heel snel opzetten, dus je nicht heeft waarschijnlijk wel goed op ze gelet hoor, maar zo'n aanval is vaak binnen 24 uur erop of eronder, dus zolang is het hopelijk ook nog niet bezig. Goed dat je je nijn warm houdt. Heeft je DA ook darmstimulans via injectie gegeven? Want als de maag vol zit en de darmen niks doen worden orale medicijnen niet goed opgenomen.

Het is heel goed dat je haar warm houdt door dat flesje warm water in een handdoek. Verder staan hier nog meer tips over wat je nu kan doen:

http://www.konijnen.nl/ziekten/haarbal.htm

Heel veel sterkte ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .