konijn_ko Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Hallo Allemaal,mijn konijn heeft een vette plek in zijn vacht op zn rug...ik heb het al geprobeerd te wassen, maar het zit er nog steeds!wat is dit? en is het ernstig? hoe kom ik er van af?ik hoop dat iemand het antwoord weet!groetjes, Roos
Zonnebloem Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Geen idee. Heeft hij niet in huis iets omgegooid, zoals olie of iets dergelijks en het op zich gekregen?
Bianca Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Onze kat had dat vroeger regelmatig, maar die had dan inderdaad waarschijnlijk onder een oude auto gezeten die motorolie lekte. Dus ik zou ook denken aan iets wat olie lekt waar hij onder heeft gezeten? Is het een binnen of buitenkonijn? Zit hij alleen?
konijn_ko Geplaatst: 26 juli 2011 Auteur Geplaatst: 26 juli 2011 Nee, dat is het niet... hij is zn hok niet uit geweest... het zat er ineens...
floris en stijn Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Het kan komen door dat hij niet goed door de rui heen is gekomen. Dan zit er teveel vacht wat ophoopt en waar zweet tussen is gaan zitten, met wat vuil. je kunt een uitdunkammetje gebruiken en veel kammen en borstelen. Na een paar dagen moet je dan al veel verschil zien. Bij een goede kam beurt, zie je direct resultaat.Dit komt vaker voor bij mannetjes dan bij vrouwtjes, omdat mannetjes vaak wat luier zijn in het zichzelf wassen en doorgaan met wassen tot hij helemaal uit de rui is.Wanneer dit niets uitmaakt en zelfs na een week geen resultaat ziet,is dit het niet!
Aanbevolen berichten