Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben net met Aisha bij de dierenarts geweest want uit het oortje waar niets meer zit, kwam rommel uit de gehoorgang en ik wist niet hoe ik dit schoon moest houden.

Het probleem is dat de toegang tot de gehoorgang bijna dicht is gegroeid, maar er wel nog oorsmeer en talg uit de gehoorgang komt omdat die verder nog intact is. Ik moet nu om de dag met een watje met biotex-groen de opening schoonhouden en daarmee hopen dat het kleine gaatje, een fistel noemde hij het, open blijft zodat het oorsmeer en talg eruit kan. Wanneer dit niet genoeg blijkt zal er een grotere opening gemaakt moeten worden en ik hoop dat dat niet nodig is want dat is een grote operatie.

De dierenarts was helemaal verrukt want hij had dit nog nooit gezien, tenminste dat het oortje helemaal tot op de basis weg was.

Geplaatst:

Dan weet hij zeker ook niet of het een veelvoorkomend probleem is bij konijnen 'zonder' oortjes?

Vervelend zeg.. Hopelijk zal een operatie niet nodig zijn!

Geplaatst:

Wacht.. hoezo een 'oortje waar niets meer zit'? Is alleen de oorflap er af (door ongeluk of door moeder opgegeten bv), of is een deel van het gehoorgedeelte ook weg (verwijderd na abces bv)?

Geplaatst:

dierenarts verrukt? is ie niet helemaal lekker of zo :$ arme beestje heeft een probleem en de dierenarts vind het leuk omdat hij dat niet vaak ziet? oh dat was wat voor mij geweest :mdr:

Ik hoop inderdaad voor je dat het zo te doen is zonder die operatie, zal duimen!

Geplaatst: (aangepast)

@ Bianca. Ik zal het even verduidelijken. Aisha is een nhd van drie maanden oud waarbij de moeder een oorschelp helemaal eraf heeft 'gewassen' en de ander voor een deel. De wond van het ene oor dat tot op de basis weg is heeft zich te goed geheeld waardoor de doorgang naar de gehoorgang erg klein is geworden.

attachment.php?attachmentid=48763&d=1310995304

@rabbitmams_miriam. Ik heb liever dat de dierenarts het een uitdaging vindt en daar eerlijk over is dan wanneer het hem niets kan schelen, toch. Maar ik hoop ook dat een operatie niet nodig zal zijn, het schoonmaken gisteren vond ze in ieder geval niet vervelend, behalve dat rondrennen over de bank leuker is dan stilzitten.

aangepast door elnienkjo
Geplaatst:

Aaah, okay, vroeg me af waarom hij het een fistel noemt. Want ik dacht dat een fistel een opening/tunnel was die was ontstaan doordat een abces is opengebarsten en de inhoud zich een weg naar buiten heeft gebaand. Dit is een bestaande opening/tunnel (de gehoorgang) die aan de buitenkant te ver dicht is gegroeid doordat de wondranden van de missende oorschelp tegen elkaar zijn gekomen lijkt mij?

Ben toch bang dat er iets aan moet gebeuren als het nu al problemen geeft. :arf:

Ben benieuwd hoe ze dat dan open willen houden.

Het is wel een poepie zeg ondanks het gemis van de oorschelpjes :yes:

Geplaatst:

Het geeft op het moment nog geen problemen, maar omdat er nog wel oorsmeer uitkomt en ik zeker wilde zijn dat dit oorsmeer was en ze er niet zelf bij kan om het schoon te maken ben ik naar de DA gegaan. Tot 11 weken zat ze bij haar moeder, die het voor haar schoon hield. En hier zal ze pas na vier maanden een maatje krijgen die dat voor haar doet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .