Tjaatje Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Hallo,Sinds een paar dagen eet mijn konijn werkelijk ál haar keutels op. Het hooi waar ze eerst zo'n fan van was laat ze staan en zelfs brokjes eet ze nauwelijks...Is dit 'normaal', of zou ik richting dierenarts moeten gaan?
jrjsieben Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Welke brokjes krijgt ze en hoeveelZijn het normale keutels of blindedarm keutelsDat zijn net druiventrosjes die horen ze wel op te eten
Tjaatje Geplaatst: 24 juli 2011 Auteur Geplaatst: 24 juli 2011 Ze krijgt gewoon het jumbokonijnenvoer, waarin vooral veel van die geperste staaftjes (pallets toch?) zitten en een paar andere dingetjes.Ze eet volgens mij ook haar normale keutels op, haar wc is namelijk helemaal leeg (op 1 a 2 keuteltjes na), terwijl voorheen ze echt heel erg veel keutels achter liet.
jrjsieben Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Heb je gezien dat ze ze echt opeet Wie weet keutelt ze wel niet ?En je kan beter alleen die staafjes geven en geen gemengd
jrjsieben Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Je moet echt even kijken of ze ze echt opeet
Tjaatje Geplaatst: 24 juli 2011 Auteur Geplaatst: 24 juli 2011 Ik zal er vandaag op letten... maar ik heb wel gezien dat ze keutelt en dan liggen er een half uurtje wat keuteltjes en daarna niet meer...
jrjsieben Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Hoe oud is ze of hij en wat weegt je konijn En welkom hier op BB :mdr:
Tjaatje Geplaatst: 24 juli 2011 Auteur Geplaatst: 24 juli 2011 Mijn konijn is nu bijna 7 maanden, ik heb haar nog nooit op de weegschaal gezet maar naar mijn idee weegt ze ongeveer 2,5 a 3 kg.Maar natuurlijk, zodra ik om advies vraag gaat mevrouw zich heel normaal gedragen, laat ze haar keutels liggen en eet ze weer gewoon haar hooi:p
rabbitmams_miriam Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 ja zul je altijd zienEen van mijn konijntjes deed dat ook als ze ziek was. Dan ben je allert op het aantal keutels en hoe ze uitzien en steeds waren ze weer weg. Tja geen idee of het normaal is, maar bij mij was het alleen toen ze niet lekker waren, normaal is het echt een keutelfabriek bij mijn nijnen :cool:
spikkiefrodie123 Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Konijnen horen wel keutels te eten, dat eten ze als ze vitaminen te kort hebben. dan eten ze hun keutels op omdat daar vitaminen inzitten die ze hebben gebruikt. Maar wat voor voer krijgt je konijn? En krijgt hij voldoende hooi en drinken?
Bianca Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Ik neem aan dat TS de gewone keutels bedoelt en niet de BDK. Gewone keutels eten ze ook wel eens op, maar dat ze ze allemaal opeten is echt helemaal niet goed! je weet zeker dat ze er wel waren en dat het niet gewoon zo is dat je konijn even niet keutelde door darmproblemen?
nathalie b Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Je schrijft dat dit sinds een aantal dagen gebeurt en je konijn ook geen hooi en staafjes meer eet......Wil je alsjeblieft snel naar een konijnkundige dierenarts gaan?!Klinkt namelijk als een konijn met een gebitsprobleem....ik ken deze symtomen....wacht niet te lang.!
Tjaatje Geplaatst: 25 juli 2011 Auteur Geplaatst: 25 juli 2011 Thanks iedereen voor de reacties!ze eet nu volop weer hooi en ik heb en broccoli voor haar aangeschaft, vindt ze ook erg lekker;)Ik denk dat het even een fase was... (gelukkig) mocht ze dit nog een keer doen ga ik zeker naar de dierenarts!
Aanbevolen berichten