Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Mijn heerlijke nijnemans Wiebel heeft ik citeer de dierenarts: "Jezus, zo erg heb ik het in jaren niet meer gezien, mag ik mijn student er even bijhalen?" PASTEURELLA. Niets om trots op te zijn maar de medicijnen slaan steeds verdomde slecht aan (hij is nu 8 en heeft het al zeker 6 jaar, en ja lieve mensen, ik ben wel naar de dierenarts geweest ;)). Nu weer een 2weekse kuur Enrofloxoral (vindt hij echt verschrikkelijk!).

Nou is de pasteurella bij mijn konijn niet alleen bij de neus maar werkelijk van de neus naar de ogen en ALLE huid die er tussen zit. Hij heeft daar nu dus ook bijna geen haar meer zitten doordat het door de pus is uitgevallen.

Nou is het vreemde dat de pus aan de rechterkant van zijn kopje weg is (jaja een kuur die IETS doet) maar dat het aan de rechterkant amper verbetering geeft. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? En groeit het haar nog terug of moet ik toch maar sjaaltjes gaan breien voor de winter ;).

Ben benieuwd!

Groetjes,

Mara

Geplaatst:

Misschien een rare vraag, maar kan het geen myxomatose zijn? Daarbij zie je die pussende ogen vaak. Ze kunnen het overleven

zeker met antibiotica. Ik weet niet of er een kweekje is gezet? Ik heb gelezen dat de neus operatief gespoeld kan worden, is

dat niet een optie?

Geplaatst:

Ja ik vindt het ook wel vreemd dat als een konijn zo erg pasteurrella heeft dat hij nog zo 6 jaar heeft door kunnen sukkelen

Verder geen advies

Maar misschien een kweekje of een andere dierenarts ?

Geplaatst: