sissydonna Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 hoi allemaal! zoals jullie weten, heb ik een ander konijntje een paar weken terug bij nanny gezet,dit gaat nog heel goed,nanny is heel rustig en murphy ?? ( ik noemde dr smurfie maar dat vink echt niks haha ) is een wildebras, ze vullen elkaar goed aan, en zijn altijd samen vanaf dag 1, ze liggen lekker bij elkaar enzo in ut zonnetje... heel leuk om te zien.maar nu... murphy is wel een zorgenkindje,ik had dr net 2 weken, toen ik wat opmerkte aan haar oogje, ontstoken. 1 week gezalft 4 keer op een dag,, en dat ging weer goed.totdat ik haar andere oogje verleden week ook raar zag, ik denk huh!?! nu die onstoken,voor de zekerheid ben ik langs de dierenarts geweest met murphy, maar wat bleek, dat oogje was niet ontstoken maar dr zat een gat in! ze had dr veel pijn aan zei de arts, en we moesten weer goed met bezig gaan met de zalf, de zalf verdoofd ut ook wat, zodat ze niet heel veel pijn dr aan heb,nu 3 dagen flink zalfen is het oog weer bruin, je ziet ut gatje nog wel, dus we gaan nog door met zalven natuurlijk, maar nu heb ze dus in 4 weken tijd aan alle 2 haar ogen wel iets gehad,kan ik hier iets aan doen ?? ik had een bal in hun ren hangen met kruidenhooi, die heb ik dr al uitgehaald, ze hebben een zandbak, een hooiruif met hooi, een toiltetje met zaagsel, en in hun binnenhok ( nachthok) zit een kattebak met zaagsel en een dikke lading ( halve zak ongeveer ) met stro voor de nacht, zodat ze het lekker warm hebben, de dierenarts vertelde mij dat als ze het hok in stuiven ze zo tegen een strootje aan kunnen komen, en dan heb je al een geirriteerd oog en/of een gatje dr in.die bal heb ik er dus direct uitgehaald want dat leek mij wel een boosdoener. iemand nog ideeen? nanny heeft echt nergens last van, en murphy dus al vanaf het begin dat ik dr heb, het moet voor beiden zo aangenaam mogelijk zijn natuurlijk.me arme moppie....
ShinLi Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Op dit moment hoefen nijnen eigenlijk geen stro in het nachthok hoor, het is snachts niet zo koud meer dat ze zichzelf niet warm kunnen houden. Ze hebben niks voor niks zo'n mooie vacht ^^. Dus ik zou het stro er lekker uithalen en geen bodembedekking gebruiken als ze zindelijk zijn en hun toiletjes gebruiken. Kwa hooi kun je inderdaad beter iets van een hooiruif nemen die je aan een zijkant van je ren/hok vastmaakt. Ik denk dat je zo'n kleine bal bedoelt uit de dierenwinkel van metaal? Ik heb zelf zo'n hanging basket die ik gebruik als hooiruif, maar ik heb zelf nog nooit problemen met mn nijnen hun ogen meegemaakt. Ondanks dat het alle kanten uitsteekt e.d.Maar voor nu zou ik zeker het stro uit het hok halen dan, zowieso omdat ze het niet nodig hebben om zich warm te houden.
jrjsieben Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 ja stro is nu te warmEn het hooi leg ik gewoon op een plekje waar het schoonblijftEn dan gewoon een paar plukken per dag geven En niet een hele berg ineenAls dat mogelijk is met werk/school
Aanbevolen berichten