Ga naar inhoud

Korstjes in oren


ShinLi

Aanbevolen berichten

Hallo, gister was ik mijn nijnen even aan het aaien, vaak check ik ze dan ook even. Freya is altijd makkelijk en vind het niet erg als ik aan haar oren zit. Nu zag ik in één oor een redelijk grote korst zitten, in haar andere oor leken er wat kleinere bruine korstjes te zitten. Niet groter dan een speldenkop. Toen Gwyn maar ff gevangen, want bij haar kun je niet zomaar aan d'r oren zitten. In één van haar oren leek ook of er een paar hele kleine bruine korstjes zaten. Baldr leek helemaal niks te hebben.

Zou dit een vorm van mijt kunnen zijn? Ik zie ze eigenlijk niet echt in hun oren krabben ofzo, maar jah ik zit ook niet 24/7 bij mn nijnen :mdr:. Misschien toch een goed idee om morgen even mee naar de dierenarts te gaan? Dat ze misschien ff een uitstrijkje kunnen maken of iets dergelijks.....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ja ik denk dat het zeker een goed idee is om even langs de dierenarts te gaan. Want als ze allemaal dat hebben is het niet goed en zouden ze zeker last kunnen hebben van een of ander ongedierte (mijt oid)

Hoe sneller je erbij bent, hoe eerder ze er weer vanaf zijn. Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, net ff gedaan.

Het grotere korstje is niet helemaal scherp, want Freya werkte niet echt mee en het zit wat dieper in haar oor zoals je ziet:

grotekorst1.png

Paar kleine korstjes bij Gwyn in het oor, dit soort kleine korstjes zitten ook in Freya haar andere oor.

kleinekorstjesgwyn.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga even langs een DA! Als je hier een foto zet krijg je waarschijnlijk tien verschillende soorten ziektes te horen, en weet je nog niks. Als je naar de DA gaat, weet je meteen wat het is en kun je ook meteen actie ondernemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou jah het kan zijn dat iemand hetzelfde heeft meegemaakt nou? Helaas gaat vandaag naar de dierenarts niet lukken, moet weer werken. Dus het word maandag dat ik ff naar de dierenarts ga ^^. Maar ik hou het zeker dagelijks goed in de gaten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .