Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

zoals jullie misschien wel weten heeft mijn konijn Yves vanuit de opvang zijn tanden allemaal getrokken, alleen zijn kiezen waren laten zitten. Ik heb hem nu denk ik een jaar, en probeer elke maand even in zijn mond te kijken, omdat ik weet dat tanden terug kunnen groeien. Nu ben ik bang dat dat is gebeurt. En wel aan de onderkant in het midden... Een lelijk geel klompje tand:beurk:. Precies in het midden. Kan dit? Na meer dan een jaar dat het nu pas is teruggegroeit?

Graag zou ik ook een foto van de mond van een konijn zonder tanden zien (een met is ook goed, bij Anna kan ik NOW WAY in haar mondje kijken), want er zitten ook vreemde bulten naast (zacht tandvlees, mooi rose), weet niet of dit zo hoort. Vanavond ga ik het samen met mijn partner even bekijken, maar het lijkt me logisch dat we hiermee naar de dierenarts gaan. Want deze tand kan niet afslijten doordat hij geen tanden heeft om tegen elkaar te slijten, en dan heeft hij binnen de kortste keren wéér een olifantentand... dat motte we nie ean, zoals we hier in zeeland zeggen... :he:

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Lukt het om een foto er van te maken? Ik heb alleen foto's van konijnen mét olifantstanden.. niet zonder.. (Het lukte me niet zo goed om zijn mondje open te houden nadat de tanden er uit waren haha, net lang genoeg om te controleren of het er goed uit zag.)

Het enige wat ik me kan bedenken is dat een stiftandje terug groeit, dat gebeurt namelijk wel vaker. Da's niet zo erg, ze schijnen heel makkelijk weer af te breken. Het lijkt mij niet dat na zo'n tijd nog een tand terug groeit.

Ik zou er zeker even mee langs gaan inderdaad.

Geplaatst:

Maar zo'n stifttandje, maakt dat dan niet uit als die teruggroeit? Dan kan hij toch niet afslijten? En een stifttand zit toch aan de bovenkant? Deze zit in het midden vanonderen. Dat in het midden vind ik het raarste, en het is een heel lelijk geen klompje...

Die bulten zien eruit als bij andere konijnenfoto's, alleen ik vind alleen maar foto's van konijnen met tanden :P

Geplaatst:

O, ik zit niet op te letten, als het aan de onderkant is kan het inderdaad geen stiftandje zijn. En hij slijt vaak ook niet maar bij het minste geringste breekt ie weer af, heb ik mij laten vertellen. Dierenartsen vinden het vaak ook niet de moeite om een dier er nog eens voor onder narcose te doen.

Maar het is dus geen stiftandje. Kan het zijn dath et geen 'stompje' is maar een ontsteking?

Geplaatst:

Nou, het is een keihard geel korreltje, een lillek ding. Nu samen met mn huisgenoot nog eens gekeken, en aan de bovenkant groeit er ook een tandje terug, dat is nog maar een klein wit puntje, maar ook dat groeit terug... Dus dat zouden ze dan niet meer opereren? Want ze zijn er juist uitgehaald omdat hij olifantstanden had en hij heel erg veel stress had van het laten vijlen elke keer...

Geplaatst:

Nee als er echt tanden terug groeien (en zo klinkt het wel) moet hij zeker weer onder narcose. Maar ik heb mij laten vertellen dat een stiftandje niet de moeite is om weer onder narcose voor te gaan, omdat het gewoon al afbreekt als ie bijv. op een SSje zou bijten ofzo. Maar ben bang dat het 'gewone' tanden zijn..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .