Ga naar inhoud

anbool steroid?


stephanie1301

Aanbevolen berichten

Lizzy heeft achterhand problemen, nu heeft een dieren arts mij geadviseerd om haar een injectie te geven,

In het geval van lizzy zou ik een injectie met een anabool steroid (spierversterking) en injetcies in het begin elke dag en als wat opknapt met om de dag met dexamethason, dit remt de reactie af en helpt haar met lopen.

Heeft iemand hier ervaring mee, mbt resultaat en prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier geen ervaring mee. Ik weet wel dat dexamethason wordt gegeven bij verzwakte achterhand door EC omdat het ook zwelling en ontreking remt.

Maar wat nog belangrijker is: Wat is de oorzaak van de verzwakte achterhand? het is zeker abnormaal als een konijn kracht verliest aan de achterhand en het is dus erg belangrijk om de oorzaak te vinden.

Persoonlijk vind ik steroiden en helemaal anabool steroiden erg zwaar geschut.... Voor mensen is het al slecht, laat staan voor een klein konijnen lijfje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lizzy loop al een half jaar slecht en ze vermoeden dat ze de parasiet ec heeft, maar ik heb al zoveel medicijnen geprobeerd en niks helpt. 1 poot draaid naar binnen. Ik heb nu een filmpje door gestuurd naar een van de beste dierenartsen voor konijnen en hij adviseerde mij dat. Haar spieren zijn blijkbaar verzwakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar iedereen zei mij dat ik die dierenarts (die ik nu geraadpleegd heb) moest benaderen. Ik heb hem twee filmpjes gestuurd.

Nu stuurt hij dat, en ik dacht yes er is nog hoop. En nu maakt iedereen mij onzeker. Ik wil het beste voor Liz, ze was zo`n snelle konijn en nu sleept ze zich door de tuin. Soms gaat het goed maar het is gewoon niet meer zoals zij en wij gewend zijn. Ik wil dat ze goed kan huppelen zoals een konijn hoort te doen. Ze is zo vol levensvreugde. Ze eet en drinkt. Witlof eet ze zelfs uit mijn handen. Ze verzorgd zich goed. ze is nieuwsgierig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou luisteren naar de dierenarts, hij/zij heeft ervoor gestudeerd. Ik heb een heer die dexamethason heeft gehad bij een achterhand verlamming na een vervelende sprong. Prima opgeknapt en geen bijwerkingen gezien. Mijn dierenarts adviseerde naast de dexa ook een verkleinde ruimte zodat het dier minder kan bewegen en dus minder belast. EC is natuurlijk iets anders maar mijn ervaring met dex is dus dat er geen bijwerkingen waren.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dexmiddel (om het zo maar te noemen) is voor het helpen met lopen. En dat andere middel is om de spieren die nu verzwakt zijn te versterken.

Dat Dex middel heeft ze al eens gehad maar niet in combinatie met dat andere middel. En je kunt wel een middel krijgen dat helpt met lopen maar als spieren zwak zijn. Vandaar dat we dat ander middel ik denk dat ze samen gegeven moeten worden in geval van Lizzy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anabole SteroĆÆden zijn heftige medicijnen, maar zijn soms wel het enige wat echt kan helpen bij schade aan het zenuwstelsel in de wervelkolom. Vraag wel goed na op welke bijwerkingen je goed moet letten zodat je op tijd kan stoppen als ze er daar een van krijgt, want soms zijn de bijwerkingen erger dan de kwaal met dit soort paardenmiddelen.

maar zolang het goed gaat, gaat het goed, toch? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn denk ik weer terug bij af met Lizzy, haar achterkant (onderrug/billen) kanteld weer de hele tijd, als ze wilt draaien in de kooi laat ze 1 pootje staan op de plaats waardoor dat naar binnen draaid en bam ze ligt weer. Maar ook als ze wel goed zit en je komt heel lichtjes tegen haar billetje dan valt ze. Ze heeft geen kracht meer in haar billetje/onderrug terwijl haar poten wel.

Wat moet ik toch doen, ze wilt wel, ze is heel nieuwsgierig en eet en drink en je ziet gewoon dat het eten haar smaakt. Ik ben iedere dag zo verdrietig. Ik wil haar zo ontzettend graag helpen, zo ontzettend graag beter maken. Ik ben iedere dag met haar bezig.Iedere dag surf ik op internet in de hoop dat ik een oplossing vind. Misschien vinden mensen mij wel een beetje stom. Maar hou gewoon veel van ons konijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn oude konijntje heeft een keer zijn poot gebroken. Toen het genezen was waren zijn spieren helemaal weg en zwak. De DA heeft mij toen een paar oefeningen gegeven op de spieren weer sterk te maken. Ik weet niet of dat bij jouw konijntje ook werkt maar misschien het proberen waard? Veel beterschap voor lizzy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eens kunnen vragen aan een dierenfysiotherapeut of die iets voor je kan betekenen met dit probleem. Het klinkt als een zenuwprobleem en niet een spierprobleem, maar het zou kunnen dat je door het versterken van bepaalde spiergroepen het zwakke punt als het ware kan 'opvangen'. Maar dat weet alleen een fysiotherapeut denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ook, maar meestal ga je eerst voor een consult naar een fysiotherapeut voor dieren, die onderzoekt wat het probleem is en met welke oefeningen je het op kan lossen. Dan doet hij/zij jou voor hoe het moet en doe je het verder zelf thuis.

Of je wat aan de oefeningen van een ander konijn hebt vraag ik me af, want die had wellicht weer andere klachten en symptomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .