Ga naar inhoud

anbool steroid?


stephanie1301

Aanbevolen berichten

Lizzy heeft achterhand problemen, nu heeft een dieren arts mij geadviseerd om haar een injectie te geven,

In het geval van lizzy zou ik een injectie met een anabool steroid (spierversterking) en injetcies in het begin elke dag en als wat opknapt met om de dag met dexamethason, dit remt de reactie af en helpt haar met lopen.

Heeft iemand hier ervaring mee, mbt resultaat en prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier geen ervaring mee. Ik weet wel dat dexamethason wordt gegeven bij verzwakte achterhand door EC omdat het ook zwelling en ontreking remt.

Maar wat nog belangrijker is: Wat is de oorzaak van de verzwakte achterhand? het is zeker abnormaal als een konijn kracht verliest aan de achterhand en het is dus erg belangrijk om de oorzaak te vinden.

Persoonlijk vind ik steroiden en helemaal anabool steroiden erg zwaar geschut.... Voor mensen is het al slecht, laat staan voor een klein konijnen lijfje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lizzy loop al een half jaar slecht en ze vermoeden dat ze de parasiet ec heeft, maar ik heb al zoveel medicijnen geprobeerd en niks helpt. 1 poot draaid naar binnen. Ik heb nu een filmpje door gestuurd naar een van de beste dierenartsen voor konijnen en hij adviseerde mij dat. Haar spieren zijn blijkbaar verzwakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar iedereen zei mij dat ik die dierenarts (die ik nu geraadpleegd heb) moest benaderen. Ik heb hem twee filmpjes gestuurd.

Nu stuurt hij dat, en ik dacht yes er is nog hoop. En nu maakt iedereen mij onzeker. Ik wil het beste voor Liz, ze was zo`n snelle konijn en nu sleept ze zich door de tuin. Soms gaat het goed maar het is gewoon niet meer zoals zij en wij gewend zijn. Ik wil dat ze goed kan huppelen zoals een konijn hoort te doen. Ze is zo vol levensvreugde. Ze eet en drinkt. Witlof eet ze zelfs uit mijn handen. Ze verzorgd zich goed. ze is nieuwsgierig.

Link naar reactie