Stampyy Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Dit keer gaat het om Starlight. Ik tilde haar deze dagen op, dat doe ik altijd om te kijken als ze geen diarree/vies kontje heeft. En toen zag ik dit bij haar pootjes. Ik denk bijna zeker te weten dat het Sore Hocks zijn. Mama heeft de foto's gemaakt, dus misschien niet heel erg duidelijk, maar er zit duidelijk een rood bolletje op zeg maar. Het is nog niet open gelukkig. Quentin heeft er geen last van.dat zwarte is wat zand, ze had even buiten gelopen.Nu ben ik bij alle 3 dierenwinkels langs geweest om te vragen als ze daar wat voor hadden, dat pawwax. Niemand had het. Ze kenden het niet eens? Tenminste ook niet dat het daarvoor gebruikt werd. 1 Dierenwinkel wist niet eens dat dat voor honden werd gebruikt. Naja, doet er ook niet toe eigenlijk. Ik heb net m'n nicht gemaild daarover. Die werkt als dierenarts-assistente. Dus hopelijk hebben die het wel. Ik ga er wel vanuit. Maar wat denken jullie?
Garfield Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Dat lijken mij inderdaad ook sore hocks.Je kunt zoals jrjsieben zegt ook bestellen op inernet.Op medpets.nl hebben ze wel een soort van pawwax, maar daar heet het potenwax.Hopen dat het dan snel beter gaat!
lianne Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Het ziet er wel uit als sore hocks ja . Succes met het vinden van pawwax... en je hebt al wat tips gekregen via pb. Verder kun je hier ook nog wat tips vinden die ik via mijn DA heb gehad.
Stampyy Geplaatst: 19 juli 2011 Auteur Geplaatst: 19 juli 2011 Dankjewel! Ik heb hier een paar DA'en gemaild als ze morgen nog niet gereageerd hebben bel ik even. Heb er hier een paar in de buurt zitten waar ik het zo weg zou kunnen halen, als ze dat tenminste doen zonder consult..?
Joseeke Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Er zijn DA-praktijken die je medicatie meegeven zonder consult.Volgens mij is pawwax ook zonder recept verkrijgbaar, dus dat zou je dan zo mee moeten krijgen Vervelend dat Starlight sore hocks heeft. Hopelijk heeft ze snel baat met de pawwax.
Stampyy Geplaatst: 19 juli 2011 Auteur Geplaatst: 19 juli 2011 Er zal vƔst wel 1 van de 3 DA-parktijken tussen zitten die dat zonder consult mee geeft. En kan ik haar dan wel in de ren laten lopen of..?
Joseeke Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Ik zou haar dan even niet in de zand zetten....Volgens mij zorgt de wax ervoor dat de zand hierdoor aan de voetjes blijft pakken, wat me niet de bedoeling lijkt.Ik zou proberen te zorgen voor een schone ondergrond, zoals bijv. handdoeken of fleecedekens.
Dollie Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Geen fleece, dat kan juist voor sore hocks zorgen.
lianne Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 (aangepast) Zorgen dat ze op een goede, schone ondergrond blijft zitten en ik zou even wachten met haar gelijk weer in het zand zetten na het smeren. Maar in principe is zand zachter als ondergrond dan bijvoorbeeld stenen,daarbij is het voor konijnen ook een natuurlijkere ondergrond .Hier hebben ze SH gekregen door de (synthetische) vloerbedekking...tsja. 19 juli 2011 aangepast door lianne
Stampyy Geplaatst: 19 juli 2011 Auteur Geplaatst: 19 juli 2011 Naja, Quentin heeft er geen last van(die had ik ook direct na gekeken) en ze lopen allebei op dezelfde ondergrond..
wupsie Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 ik zou juist wel iets in het hok laten liggen. Zorgen voor een zachte ondergrond. Dat, en koelzalf smeren, heeft bij Max heel goed geholpen. Waarschijnlijk kwam het bij max doordat hij steeds natte poten had van de plas en doordat hij veel stil zat. Ook bewegen is voor hem dus belangrijk. Ook had ik altijd fleece voor het hok liggen. Dit is inmiddels vervangen door een katoenen tafelkleed. Het is bij Max dus een combinatie geweest wat voor de plekjes heeft gezorgd. Misschien kun je dit bij stralight ook zo achterhalen. Wat heeft ze in het hok? stro? Alleen stro? Is dit goed droog, of is het ook regelmatig nat. Heeft ze genoeg beweging zodat de doorbloeding in de voetzooltjes goed blijft? Is ze goed op gewicht? (bij overgewicht komt er logischerwijs meer druk op de voetjes) Probeer zo mogelijk de oorzaak te vinden zodat het niet terug keert als het straks weg is.
Stampyy Geplaatst: 19 juli 2011 Auteur Geplaatst: 19 juli 2011 Ja, alleen stro. En het is goed droog. D'r pootjes zijn wel eens nat volgens mij. Maar ook niet regelmatig.. het komt wel eens voor. Zal er nu eens op gaan letten. Ik had Starlight van de week nog gewogen. Ze zat rond de 2,1 kg. En ze is een 'normaal' soort zeg maar. Geen dwerg achtig iets. En beweging.. ze heeft deze week niet veel in de ren kunnen zijn omdat we aan het verbouwen zijn, kan het in een weekje zijn gekomen?
wupsie Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 zo heftig als dit niet denk ik. maar Max zijn pootjes waren ook neit altijd nat. Je zou eens kunnen proberen om iets absorberends bij de plasplekken onder het stro te doen zodat het goed droog blijft. Het gewicht zegt voor ons weinig natuurlijk omdat we har neit kunnen zien en voelen, maar het lijkt me niet veel te zwaar.
Stampyy Geplaatst: 21 juli 2011 Auteur Geplaatst: 21 juli 2011 Ik heb een mail terug van de DA in nieuw-amsterdam hier:'k zal er vanmiddag even achteraan bellen denk ik, of bedoeld hij spreekuur? dat je dan met die assistentes kan bellen?Beste mw. Otten, Pawwax is wel te bestellen bij ons leverancier, de exacte kosten weet ik niet ,maar u zou morgen contact op kunnen nemen met de dienstdoende assistente om hier verder informatie over te innen.
lianne Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Assistentes zijn vaak de hele dag bereikbaar, in ieder geval wel bij mijn praktijk. Gewoon even bellen dus .
Stampyy Geplaatst: 21 juli 2011 Auteur Geplaatst: 21 juli 2011 Ik weet niet wat voor DA-en wij hier hebben zitten.. niemand kende het probleem en 2 van de 6 DA-en die we hadden gebeld, hadden nog nooit van pawwax gehoord of potenwax of potensmeer.... Dus toen maar op internet besteld Dus ik hoop het deze week nog te krijgen. Wel vertelde z'n assistente die we aan de telefoon hadden, dat ik haar niet op stro moest zetten maar of op kranten of doeken. Moet ik dat doen of..?
Stampyy Geplaatst: 24 juli 2011 Auteur Geplaatst: 24 juli 2011 Ik ben er achter dat ze best wel vaak op de plasplek zit.. Kan het daar aan liggen?
Joseeke Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Zijn haar pootjes regelmatig nat?Zoja, dan kan de urine idd voor een bepaalde irritatie zorgen :yes:
Dollie Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Dat kan zeker ja, bij Fred is dit ook de oorzaak van sore hocks. Wat voor bodembedekking heb je in het toiletje?
Stampyy Geplaatst: 25 juli 2011 Auteur Geplaatst: 25 juli 2011 'k Heb geen toiletje Ja, die heb ik wel.. In de kast in de schuur, maar niet bij hun in het hok. Ik heb dus gewoon stro nog, dus ik denk dat ik daar iets adsorberend neer moet leggen?
Dollie Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Ja, stro neemt helemaal geen vocht op. Dus als ze daar op plast en in die hoek blijft zitten, blijft ze ook gewoon in haar plas zitten, min of meer..
Stampyy Geplaatst: 25 juli 2011 Auteur Geplaatst: 25 juli 2011 Zou het dan sowieso helpen als ik, hopelijk vandaag(!!) die pawwax krijg, en dan om de zoveel uur die plasplek verschoon?
Beestenbende Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Wat een gedoe allemaal zeg. Eerst Stamper, nu Starlight.Persoonlijk zou ik andere bodembedekking gebruiken dan stro, danwel een ander soort onder het stro leggen. Stro absorbeert gewoon niet. Dan kun je wel elke paar uur die plasplek schoon gaan maken, maar wat als je weer naar school moet en de hele dag weg bent? En wat een gedoe, als je elke paar uur dat hok in moet duiken om schoon te maken. Is het dan niet makkelijker om gewoon iets absorberends neer te leggen. En kranten lijken mij geen optie, omdat die nog lang nat blijven en Starlight er dan dus nog met haar pijnlijke pootjes op staat. En inderdaad, als je besluit haar op doeken te zetten, dan moet je absoluut GEEN fleece of andere synthetische stoffen gebruiken. Gebruik in dat geval alleen katoen, want synthetische stoffen geven (brand)wonden en dus sore hocks.
Aanbevolen berichten